  • Data: 2015-05-06 09:40:44
    Temat: Re: wynajem mieszkania w miescie x i najem w miescie y
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 May 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał On Wed, 22 Apr 2015, Liwiusz
    >
    > A czemu nie ?

    Bo, jak to NSA czasem ujmuje, "przepisy podatkowe nie tworzą zdarzeń
    do opodatkowania" - one je tylko opodatkowują.
    Co do samych "zdarzeń", są one opisane w KC i podobnych (prawa
    autorskiego i podobnych nie wyłączając).
    Z rzadka zdarza się, że sprawy podatkowe lądują w "zwykłym" sądzie
    (nie administracyjnym) właśnie dlatego, że spór idzie o zakres
    definicji (cywilnoprawnej) "zdarzenia".

    > Lokal zastepczy byl daleko, wiec trzeba bylo zapewnic najemcy
    > srodek transportu :-)

    Przyjrzyjmy się ;)
    Sugerujesz, że w takim układzie, po zapewnieniu samochodu, dający
    w najem osiąga przychód z nieodpłatnego zdarzenia?
    Bo wszak, z tytułu "bycia daleko", jak sam uznajesz, najemcy
    przysługuje darmowy *transport*.
    A dający lokal w najem go nie zapewnia, dając tylko "środek", więc
    oszczędza koszt zapewnienia transportu w wysokości "obsługi",
    ergo oszczędza, czyli powinien podatek zapłacić ;>

    > Ale ... to ciagle najemca.
    > Chcesz to zastosowac do wlasciciela, czy najemca ma w razie czego falszywie
    > zaswiadczyc, ze mieszkal w tym drugim mieszkaniu przez pol roku, do czasu
    > zakonczenia remontu?

    Moment!

    Kto mówił o *FAŁSZYWYM* zaświadczaniu?

    Ja (jak zwykle) przyczepiłem się faktu rzucania kwantyfikatorami
    ogólnymi! (mowa była o tym, że WCALE nie da się zaliczyć wynajmu
    "lokalu trzeciego" w koszty, a nie że W TYM PRZYPADKU się da)

    > Wynajecie mieszkania dla siebie, w celu przeprowadzenia remontu w posiadanym
    > lokalu, w celu jego pozniejszego wynajmowania za pieniadze ... o, to mi juz
    > wyglada na KUP.

    Sir, to się nazywa "koszty ulepszenia" i w KUP IMO da się wrzucić, ale
    tylko poprzez amortyzację "lokalu wraz z kosztami ulepszania".
    Możemy zgodzić się na tę wersję?
    :)

    > No ale w czasie trwania tego remontu nie wypada go wynajmowac, i raczej nie
    > mozna miec innego lokalu.

    No niestety.
    Raz jeszcze - poszło o "zapis generalny", czyli tezę, że najmu "lokalu
    trzeciego" tak po prostu nie da się zaliczyć w KUP (bez warunków
    i zastrzeżeń). No to wyraziłem listę zastrzeżeń w liczbie sztuk jedna,
    co wystarcza do podważenia tezy "zawsze" :)

    > Bez problemu ... o ile to w ramach dzialalnosci, bo przy wynajmie prywatnym,
    > to moga byc inne przepisy.

    Na mój rozum nie ma różnicy.
    Po prostu pralka stanowi "wyposażenie lokalu", "przedmiot dołączony
    do przemujającego użytku" (co pokreślę, *tego lokalu*), jak chce KC,
    co pozwala go traktować jako "część wynajętego lokalu" (a tym samym
    najem potraktować jako najem całości).
    I oczywiście równie dobrze można tę pralkę wynając "odrębnie", co
    miałoby swoje zalety (i pewnie wady też).

    pzdr, Gotfryd