  • 1. Data: 2005-02-25 10:58:31
    Temat: Składki ZUS
    Od: "Marko" <o...@p...onet.pl>

    Jakiś czas temu ZUS ułatwił życie podatnikom kopiując ostatnio złożony druk
    DRA na kolejny miesiąc, dzięki czemu nie trzeba co miesiąc do nich latać z
    nowym drukiem.

    Wszystko ładnie, ale ja ostatni raz taki druk złożyłem co najmniej rok temu
    jak nie dwa. Od tego czasu poszczególne składki uległy zmianie. I w tym
    momencie pojawia się moje pytanie.

    Czy ZUS sam się domyśli, że do tej pory płaciłem minimalne składki i je sam
    zaktualizuje?
    Czy może od dwóch lat naliczają mi składki w wysokości jaka podałem na
    ostatnim druku DRA?
    Czy w związku z tym muszę za każdym razem, gdy składki ulegną zmianie
    składać nowy druk DRA?

    Dzięki za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-02-25 11:22:24
    Temat: Re: Składki ZUS
    Od: "Krzysiek" <k...@e...pl>

    No za styczeń 2005 trzeba było "się kopnąć" do ZUS i złożyć DRA, bo się
    zmienił procent składki zdrowotnej. Się Kolega troszkę opóźnił. Ale trzymam
    kciuki, że wszystko jeszcze do nadrobienia.

    Chris

  • 3. Data: 2005-02-25 11:56:38
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    trzymam
    > kciuki, że wszystko jeszcze do nadrobienia.

    na pewno trzeba ?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2005-02-25 13:20:17
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > na pewno trzeba ?

    Dla podsumowania i usystematyzowania:
    Czy nie muszę zanosić comiesięcznego DRA?
    Czy muszę zanieść tylko wtedy, gdy zmienia się procent składki
    (czyli z reguły za styczeń)?
    Czy jeśli zmienia się sama podstawa (z reguły co 3 m-ce) również
    można nie zanosić DRA i zus nic nie popier*oli?

    Z góry dzięki za sprecyzowanie.

  • 5. Data: 2005-02-25 16:41:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bozoo wrote:

    > Dla podsumowania i usystematyzowania:
    > Czy nie muszę zanosić comiesięcznego DRA?
    > Czy muszę zanieść tylko wtedy, gdy zmienia się procent składki
    > (czyli z reguły za styczeń)?

    Podsumowując, to nie trzeba składać deklaracji
    nawet jeśli zmieniają się co kwartał podstawy składek,
    ale jak zmienia się cokolwiek innego
    (np % składki zdrowotnej) to trzeba składać.
    To oczywiście teoretycznie, bo system sobie z tym i tak nie radzi.

    > Czy jeśli zmienia się sama podstawa (z reguły co 3 m-ce) również
    > można nie zanosić DRA i zus nic nie popier*oli?

    Po raz kolejny przyznam, że nie rozumiem dlaczego
    skoro i tak trzeba deklarację zrobić i mieć, to jaki
    problem ją wysłać. Zwłaszcza jak ktoś ma komputer,
    łącze i potrafi wysłać wiadomośc na grupę.
    Wysłanie deklaracji elektronicznie wymaga
    mniej zachodu, a system się lepiej czuje. :-)

  • 6. Data: 2005-02-25 17:47:53
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    cef napisał(a):
> [...]
    > łącze i potrafi wysłać wiadomośc na grupę.
    > Wysłanie deklaracji elektronicznie wymaga
    > mniej zachodu, a system się lepiej czuje. :-)

    A po co mi instalowac Platnika jezeli jestem 1-osobowa dzialalnoscia? :)

    Tak BTW wkurza mnie ze ZUS wymaga wypelniania ich oryginalnych drukow...
    Ciezko jest z drukow IPS wpasowac sie dokladnie z wydrukiem i trzeba to
    robic recznie :(
    Do skarbowego zanosze formularze drukowane i nie ma problemu.

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 7. Data: 2005-02-25 18:19:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Black Peter wrote:

    > A po co mi instalowac Platnika jezeli jestem 1-osobowa dzialalnoscia?

    Właśnie po to żeby nie mieć takich problemów

  • 8. Data: 2005-02-25 19:46:00
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    cef napisał(a):

    > Właśnie po to żeby nie mieć takich problemów

    I zaczna sie problemy z Platnikiem :)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 9. Data: 2005-02-25 19:57:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Black Peter <b...@w...pf.pl>
    w wiadomości <news:YfLTd.68521$2e4.6126@news.chello.at> wstukał:

    > I zaczna sie problemy z Platnikiem :)

    Jakie -- zwłaszcza przy jednym DRA 05 10 0 0 miesięcznie [1], ta wycieczka
    do ZUS raz w roku Cię przeraża -- złóż przy okazji pismo o rozliczenie
    konta.

    [1] -- no tak musiałem wpisywać hasło piętnaście razy -- całe szczęście, że
    nie blokuje dostępu na 3 dni i mam je zapisane... ;)

    --
    Do FDD podłaczone sa dwa przewody jeden zasilający (chyba na stałe napięcie
    24 V, to napięcie jest szkodliwe)

  • 10. Data: 2005-02-25 19:59:29
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > I zaczna sie problemy z Platnikiem :)
    problemy z płatnikiem to się dopiero zaczną.
    w kwietniu wraz z nadejściem wersji 7

    PawełJ