  • 1. Data: 2006-03-17 14:39:34
    Temat: Sprzedaż auta z EST... czy mozna inaczej?
    Od: towarzysz Vader <c...@d...com>

    Mam ci ja furę na EST. Wprowadziłem ją jako używaną jakiś czas temu.
    Teraz nachodzi mnie, aby toto sprzerdać i kupić sobie coś nowego.
    Pytanie jest jak to zrobić, żeby było dobrze dla mnie. Na pewno jest
    możliwość następująca:

    1. Sprzedaję normalnie na fakturę zw. - ale to może zaboleć (struktura
    VAT i z tym związane niedogodności)

    A jak wygląda możliwość "wyprowadzenia" tej bryki z firmy i sprzedania
    jej normalnie na PCC? Da się tak zrobić?

    --
    towarzysz Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 tow_vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 2. Data: 2006-03-17 18:14:45
    Temat: Re: Sprzedaż auta z EST... czy mozna inaczej?
    Od: towarzysz Vader <n...@d...spamu>

    towarzysz Vader wrote:
    > A jak wygląda możliwość "wyprowadzenia" tej bryki z firmy i sprzedania
    > jej normalnie na PCC? Da się tak zrobić?

    Aha... gwoli ścisłości: DG, KPR, VAT.

  • 3. Data: 2006-03-18 13:52:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Mar 2006, towarzysz Vader wrote:

> [...]
    >
    > 1. Sprzedaję normalnie na fakturę zw. - ale to może zaboleć (struktura VAT

    A ta struktura to skąd ??? Prosimy podstawę prawną!

    Sam sobie dałeś ciemnotę wcisnąć czy grupowiczów testujesz ? ;)
    Zakładam że NIE "ulepszałeś" ponad 30% wartości.

    > A jak wygląda możliwość "wyprowadzenia" tej bryki z firmy i sprzedania jej
    > normalnie na PCC? Da się tak zrobić?

    Przez 6 lat od "wyprowadzenia" jest to nadal przychód z DG.

    Podstawa:
    +++
    Art. 10.
    1. Źródłami przychodów są:
    [...]
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    [...]
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku [...] innych
    rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca,
    w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany [...]
    [...]
    2.
    Przepisów ust. 1 pkt 8 nie stosuje się do odpłatnego zbycia:
    [...]
    3) składników majątku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1,
    z zastrzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały
    wycofane z działalności gospodarczej, a między pierwszym
    dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym składniki
    majątku zostały wycofane z działalności i dniem ich odpłatnego
    zbycia, nie upłynęło 6 lat.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-18 15:48:38
    Od: towarzysz Vader <n...@d...spamu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A ta struktura to skąd ??? Prosimy podstawę prawną!

    Przeglądam archiwum już od kilku dni (żeby nie zanudzać was ripleyami) i
    czytałem bardzo różne podejścia do tematu. Fakt, nigdy do końca nie było
    to wyjaśnione. Maddy na ten przykład była od początku "przeciwniczką"
    struktury w takich przypadkach. Byli jednak zaciekli jej zwolennicy.
    Stąd moje, na wszelki wypadek, poszukiwania alternatyw. ;-)

    > Przez 6 lat od "wyprowadzenia" jest to nadal przychód z DG.

    Czy mógłby mi ktoś łopatą nałożyć do łba jak to zrobić od strony
    formalnej? Skoro nie ma struktury to dajmy sobie spokój z wycofywaniem z
    DG. Czyli wystawiam fakturę nabywcy z pozycją sprzedaż ST (ewentualnie
    bardziej prezycyjnie :-) ). Skoro ma to być zw. to potrzebny mi PKWiU.
    Czy to będzie 34.10.2 (przecież tam jest mowa o "nowych środkach
    transportu")? I ta faktura w strukturę mi nie wchodzi? Cena na fakturze
    to cena za jaką sprzedam. Auto nie jest jeszcze zamortyzowane do końca
    więc w koszty zaliczam: cenę sprz. - wart. pocz. + dotychcz. amort.
    "Dobsie, dobsie"? Coś jeszcze? A może coś inaczej?