  • 1. Data: 2014-09-08 00:45:26
    Temat: Telefon koszty - jeszcze raz
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Z tego co sie zorientowalem, jesli chodzi o ksiegowanie jako KUP
    abonamentu za telefon komórkowy zarejstrowany na firme, nie powinni
    chciec ogladac billingów, jesli pokaze sie, ze "o, a tu mam drugi
    telefon do celów prywatnych"
    Podobno mozna tez w przypadku prowadzenia jednoosobowej dzialalnosci w
    koszty wpisac telefon, który jest zarejstrowany na imie i nazwisko
    osoby prowadzacej dzialalnosc. Tylko wtedy nalezy co miesiac
    sporzadzac ksiegowy dowód wewnetrzny na podstawie takiej imiennej
    faktury i dodatkowo najlepiej okreslac procentowo wykorzystanie do
    celów prywatnych/firmowych. Czy w tym przypadku, posiadanie drugiego
    telefonu (chocby prepaid) równiez wystarczy, zeby US bez problemu
    zaakceptowal wlecznie w koszty 100% rachunku abonamentu za ten
    pierwszy "firmowy" telefon. Czy jednak, jak na rachunku nie ma nazwy
    firmy, ale jest drugi telefon - prywatny - i tak uprą sie i zechcą
    ogladac billingi tego pierwszego?

  • 2. Data: 2014-09-08 11:28:33
    Temat: Re: Telefon koszty - jeszcze raz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Sep 2014, pueblo wrote:

> [...]
    > abonamentu za telefon komórkowy zarejstrowany na firme, nie powinni
    > chciec ogladac billingów, jesli pokaze sie, ze "o, a tu mam drugi

    Powiedzmy, taka była "spotykana praktyka".
    Tu pogdybam - zastrzegam:
    Na mój rozum to NIE OZNACZA, że US NIE MOŻE skontrolować telefonu.
    Ale (również na mój rozum) oznaczałoby to, że US postawił ZARZUT
    niezgodnego z przepisami rozliczania telefonu, co powinno mieć
    wyraz np. w zakresie kontroli, w razie okazania się że zarzut jest
    bezpodstawny, podatnik może marudzić że mu tajemnicę firmową
    bezzasadnie naruszano :>

> [...]
    > sporzadzac ksiegowy dowód wewnetrzny na podstawie takiej imiennej
    > faktury i dodatkowo najlepiej okreslac procentowo wykorzystanie do

    Dla KPiR jest na to wprost przepis (w rozporządzeniu).

> [...]
    > pierwszy "firmowy" telefon. Czy jednak, jak na rachunku nie ma nazwy
    > firmy, ale jest drugi telefon - prywatny - i tak uprą sie i zechcą

    Nie wiem, u mnie poprzestali na odpowiedzi że mam drugi telefon
    (ale miałem zarówno "drugi komórkowy" jak i "drugi stacjonarny",
    acz ten "drugi komórkowy" to prepaid, nie pytali)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-09-09 22:25:17
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Gotfryd Smolik news, 08 wrz 2014 w
    news:Pine.WNT.4.64.1409081121250.1952@quad napisałeś/aś:

    > Nie wiem, u mnie poprzestali na odpowiedzi ze mam drugi telefon
    > (ale mialem zarówno "drugi komórkowy" jak i "drugi stacjonarny",
    > acz ten "drugi komórkowy" to prepaid, nie pytali)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ok. Dzięki. Zadzwoniłem do US i do Krajowej Informacji Podatkowej i mam
    wrażenie, że dla nich podejrzane jest, jeśli abonament nie jest na firmę,
    choćby firma nazywała się tak jak moje imię i nazwisko.
    Założę się, że 90% małych przedsiębiorców ma tylko telefon firmowy
    używając go do wszystkiego i żaden nie wpisuje w koszta procentowego
    użycia, tylko jadą po całości.

  • 4. Data: 2014-09-09 22:52:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2014, pueblo wrote:

    > Założę się, że 90% małych przedsiębiorców ma tylko telefon firmowy
    > używając go do wszystkiego i żaden nie wpisuje w koszta procentowego
    > użycia, tylko jadą po całości.

    Wcale by mnie to nie zdziwiło :)
    W końcu skala kwotowa raczej do "samochodowej" (nierozliczanej) nie
    sięga.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-09-09 22:57:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-09 22:25, pueblo pisze:

    > używając go do wszystkiego i żaden nie wpisuje w koszta procentowego
    > użycia, tylko jadą po całości.

    W dobie abonamentów no limit to i tak bez znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-09-10 07:24:45
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Gotfryd Smolik news, 09 wrz 2014 w
    news:Pine.WNT.4.64.1409092252130.2432@quad napisałeś/aś:

    > Wcale by mnie to nie zdziwilo :)
    > W koncu skala kwotowa raczej do "samochodowej" (nierozliczanej) nie
    > siega.

    Kwota nie ma znaczenia - nawet za złotówkę można stanąć przed plutonem
    egzekucyjnym przy odrobinie "szczęścia"

  • 7. Data: 2014-09-10 07:29:17
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Liwiusz, 09 wrz 2014 w news:lunpkd$5j5$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > W dobie abonamentów no limit to i tak bez znaczenia.

    No nie wiem. Pani, z którą wczoraj rozmawiałem - "w ustawie jest, w
    ustawie nie ma" - nie zgodziłaby się z tym. Takie odnoszę wrażenie...

  • 8. Data: 2014-09-11 10:11:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.09.2014 22:57, Liwiusz pisze:

    > W dobie abonamentów no limit to i tak bez znaczenia.

    Taki abonament jest w 100% wydatkiem prywatnym czy w 100% firmowym? :)

    MJ

  • 9. Data: 2014-09-11 14:19:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2014, Michał Jankowski wrote:

    > Taki abonament jest w 100% wydatkiem prywatnym czy w 100% firmowym? :)

    IMVHO, jakby chcieć bardzo twardo i literalnie trzymać się przepisów,
    to dla VAT i dla PDoOF może wyjść różnie.
    Już chciałem napisać że "przeciwnie", ale jakoś nie widzę podstaw,
    w odróżnieniu od natychmiast przychodzącego na myśl użytkowania
    "składników materialnych" nie będących ST :) (art.23.1.49 PDoOF)
    O ile pamiętam, dla VAT są wyroki ETŚ, oparte o dyrektywę VAT (ówcześnie
    jeszcze "IV", ale chyba w tej części się nic nie zmieniło), stanowiące,
    że należy "zwrócić VAT" utracony wskutek czynności konsumenckiej;
    tak jest zresztą również w polskiej ustawie (nie obniża się VAT
    odliczonego, lecz normalnie wykazuje VAT należny).
    Wobec kwoty 0 "straconego VATu" wychodzi mi 0 VAT do zwrotu :)

    Z PDoOF... to ja poproszę o podstawę prawną na wszelkie pomysły...
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-09-12 00:18:38
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > wyraz np. w zakresie kontroli, w razie okazania się że zarzut jest
    > bezpodstawny, podatnik może marudzić że mu tajemnicę firmową

    Jak podatnik będzie na tyle nierozsądny, że pokaże bilingi to może sam
    na siebie bat ukręcić.
    To kontrolerzy mają udowodnić swoje stanowisko a nie podatnik.
    Do rozliczania w działalności całego abonamentu nie jest istotne czy
    podatnik posiada inny telefon - prywatny.
    Jak kontrolerzy coś twierdzą to ich problem, żeby to udowodnić.
    Bilingi przez operatora tel. mogą być udostępnione abonentowi zawsze.
    Innym instytucjom tylko w zakresie regulowanym ustawą i nie ma tam
    US/UKS.
    Skarbówka nie ma możliwości wejść w posiadanie tych informacji.
    Poproszony (wezwany-sic!) o bilingi podatnik może się zwyczajnie wypiąć.
    Problem bardzo szybko rozwiązuje wejście z kontrolującymi w papierowy
    tryb kontaktów.
    Na taki pomysł odpowiadamy:
    "Proszę o pisemne wezwanie w tej sprawie z podaniem podstawy prawnej i
    co ta informacja ma wyjaśnić"
    Grzebanie w bilingach ma na celu uciułanie magicznych 1.000,-
    "niezapłaconego" podatku, by kontrola była uznana za punktowaną do
    premii.