  • 1. Data: 2022-07-08 19:10:30
    Temat: Wystawienie PIT dla umowy o dzieło i/lub zlecenia
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Hej.

    Znajoma organizuje pewne wydarzenie kulturalne i będzie zawierała z
    wykonawcami umowy o dzieło i umowę zlecenie. Jako, że teraz zmieniły się
    przepisy musi takie umowy zgłaszać do ZUS-u na formularzu RUD. Pytanie
    moje natomiast tyczy się tego kiedy osoba przygotowująca dokumenty
    rozliczeniowe do płatności musi wytworzyć PIT? Powszechnie panująca
    reguła jest taka, że PIT musi być dostarczony do lutego następnego roku
    po wykonaniu umowy, ale czy można od razu wygenerować taki PIT dla
    zleceniobiorcy? Nie wiem z usług jakiej księgowej korzysta znajoma i czy
    księgowa ma dostęp do elektronicznego systemu zgłaszania składek. Będę
    wdzięczny, jeśli ktoś będzie w stanie wyjaśnić tę kwestię.

    K.

  • 2. Data: 2022-07-09 10:11:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 08.07.2022 o 19:10, Krystek pisze:
> [...]
    > księgowa ma dostęp do elektronicznego systemu zgłaszania składek. Będę
    > wdzięczny, jeśli ktoś będzie w stanie wyjaśnić tę kwestię.

    W kwestii przepisów wprost się nie wypowiem, bo nie wiem. Ale kilka lat
    temu jak chciałem PIT złożyć w styczniu, to jeszcze nie było formularzy
    gotowych. I tak musiałem czekać do lutego.
    Więc chociażby z tego względu 'niedasię'

    A i po drodze możemy dojść z wersją ładu do 5.0 w tym roku ;)

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-07-09 12:56:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-09 o 10:11, Pete pisze:

> [...]
    > gotowych. I tak musiałem czekać do lutego.
    > Więc chociażby z tego względu 'niedasię'
    >
    > A i po drodze możemy dojść z wersją ładu do 5.0 w tym roku ;)

    A ja bym odradzał wytwarzanie PITa od razu po zleceniu.
    Bo potem się okaże, że za 2022 rok obowiązują jakieś inne
    standardy/formaty/wersje zapisu i transmisji ustalone pod koniec roku i
    się okaże, że dokument
    trzeba ponowić.