  • 1. Data: 2022-06-21 16:19:16
    Temat: Re: Brak NIP wystawcy faktury VAT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-21 o 16:01, Eneuel pisze:
    > Gdzie oficjalnie zgłosić odmowę wystawienia poprawnej faktury --
    > wystawca (mimo kilku upomnień) odmawia wystawienia poprawnej
    > faktury VAT, zawierającej NIP tegoż wystawcy...

    Możesz sam poprawić notą korygującą.

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2022-06-21 16:55:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-21 o 16:35, Eneuel pisze:
    > Liwiusz jak zwykle pisze bzdury:
    >
    > : Możesz sam poprawić notą korygującą
    >
    > Brak NIP wystawcy faktury -- skąd ma wziąć ten NIP?

    Dopasuj po nazwie firmy z faktury.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2022-06-21 17:56:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" 62b1dbd6$0$556$6...@n...neostrada.pl
    jak wykle bajdurzy...

    > Dopasuj po nazwie firmy z faktury.

    Liwiusz -- jesteś chory umysłowo? :) Nie umiesz czytać?
    Znam co najmniej dwie firmy o takiej samej (czy bardzo
    podobnej) nazwie, ale z różnym NIPem. Którą mam wybrać?
    Mam wpisać cokolwiek? Zapewne do więzienia nie trafiłbym
    za wpisanie nieprawdy w razie chybienia, bo kwota taka sobie,
    ale w jakim celu mam komplikować sobie (i kontrolerom) życie?

    Skąd mam wiedzieć, czy ta faktura jest w ogóle wystawiona?!
    Najwyraźniej nie wiesz, że od dawana jest JPK_VAT i błędy
    są szybko wyłapywane!

    Może nawet nie wiesz, że NIP jest ważną informacją.

    -=-

    Znam firmy, które zmieniły NIP, choć nie zmieniły adresu i nazwy.
    (jedna z nich to jakaś kancelaria okołoprawnicza)
    Znam firmy z różnym NIPem, ale tą samą nazwą i tym samym adresem...
    (choćby o inicjałach KB)
    Znam firmy, które zmieniły osobowość bez zmiany nazwy...
    (wówczas próżno szukać NIP w DG)
    Pewności nie mam, ale chyba spotkałem się z firmą, która
    zachowała NIP przy zmianie (nabyciu -- z DG przepotwarzyła
    się w coś z osobowością prawną) osobowości...

    Wyobraź sobie, że każdy na grupach ma unikalny NIP (obok nicku)
    i obok Ciebie jest jeszcze ktoś o nicku Liwiusz, lecz z innym NIP...

    Mam fakturę wystawioną przez Liwiusza -- który NIP mam wpisać?
    (do wyboru mam co najmniej dwa różne NIPy)
    Do tego wyobraź sobie, że ten NIP nie jest kwiatkiem, lecz
    jedną z najważniejszych informacji, jedną z niewielu (często,
    żeby nie napisać -- zazwyczaj, jedyną na fakturze) w pełni
    identyfikującą stronę transakcji...

    Aby było jasne (bo prawnik taki jak Ty może tego nie
    wiedzieć -- wystawca wiadomej faktury najwyraźniej
    nie wie) są dwie strony transakcji.

    -=-

    Pewności nie mam, ale chyba znam też trzeci (nieaktualny) NIP
    (przed laty znalazłem ów NIP w necie) firmy o tej (lub bardzo
    podobnej) nazwie. (tej, która teraz z uporem lepszej sprawy
    odmawia wystawienia poprawnej faktury mimo kilku upomnień
    m@ilowych i telefonicznego)

    Dwa jednocześnie funkcjonujące NIPy tak nazwanej (lub bardzo
    podobnie nazwanej) firmy są rzeczywistością. Trzy (z tego
    trzeci nieaktualny) chyba też.

    Co mam wpisać wg Ciebie -- 'Ala ma Asa i As ma Alę'?...
    Ty zazwyczaj bajdurzysz... Przynajmniej na grupach...

    Może szukasz sobie zajęcia? -- ktoś coś źle wpisze, będzie ,,coś się działo''
    będzie dochodzenie, może Liwiusza zatrudnią do sprawdzenia i zapłacą mu za
    pracę: ciężką, merytoryczną, wytężoną, profesjonalną, zgodną z Konstytucją
    RP i zgodną z Konstytucją Biznesu...

    Liwiusz tym samym powiększy PKB! (bo weźmie zapłatę za usługę)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2022-06-21 18:05:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" t8skv3$178r$...@g...aioe.org

    > Na wszelki wypadek wyjaśnię, że znam co najmniej dwa różne NIPy
    > dwóch firm o podobnej (może nawet tej samej) nazwie do nazwy tej
    > firmy, która teraz uchyla się od wystawienia poprawnej faktury...
    > Którą zatem miałbym wybrać? Dla wiem, że to nie trzecia podobnie

    Androidowa automagia poprawia -- czasami fatalnie...

    + Którą zatem miałbym wybrać? Skąd mam wiedzieć, że to nie trzecia podobnie

    > nazwana?! Jak na sprawdzić, jej status?!

    + nazwana?! Jak mam sprawdzić jej status?!

    Trzeba sprawdzać, czy dany (każdy wpisany do JPK_VAT) NIP jest czynnym
    płatnikiem VAT w danym miesiącu. Piszę to na wszelki wypadek, bo merytoryczny
    Liwiusz może tego ,,nie wiedzieć''... ;) Może nawet ,,nie wiedzieć'' tego, jak
    funkcjonuje VAT, czemu służy VAT itd...

    > Znam też dwie inne *różne* firmy -- z różnym NIP, ale: tak samo
    > nazwane, tym samym trudniące się i z tymi samymi adresami...

    Po co taka zabawa? -- nie wiem, ale takie coś utrudnia życie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2022-06-21 18:26:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62b1ec6a$0$461$6...@n...neostrada.pl

    > Po co taka zabawa? -- nie wiem, ale takie coś utrudnia życie...

    Aby być dosadnym -- w tym samym (choćby w maju br.) miesiącu, tuż
    obok siebie dwie faktury z różnym NIPem, ale z tą samą nazwą, tym
    samym adresem, niemal tym samym sprzedanym towarem...

    Nie:
    - kiedyś taki NIP a teraz inny,
    ale równocześnie:
    - dwa różne NIPy,
    choć
    - te same adresy, takie same nazwy i ten sam zakres działalności...

    Tak jest co najmniej od paru miesięcy...

    -=-

    Tak samo z firmą, która teraz uchyla się od wystawienia poprawnej
    faktury. Pamiętam miesiąc, w którym były dwie faktury z tą samą nazwą
    (bądź bardzo podobną nazwą -- może gdzieś daleko, w długiej nazwie
    któreś słowo było inne, a może wszystkie słowa były takie same;
    skrót nazwy był ten sam)
    lecz z innym NIPem.

    -=-

    Liwiusz być może chce uprościć księgowość -- wszystko ,,na gębę'',
    bez zapisów, papierów itd...

    Zgłaszam sprzeciw -- jako księgowa zagrożona bezrobociem! ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2022-06-21 22:48:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "Liwiusz" 62b1dbd6$0$556$6...@n...neostrada.pl
    > jak wykle bajdurzy...

    > Liwiusz -- jesteś chory umysłowo? :) Nie umiesz czytać?

    Umiem, problem w tym, że ty nie umiesz pisać.

    > Znam co najmniej dwie firmy o takiej samej (czy bardzo
    > podobnej) nazwie, ale z różnym NIPem. Którą mam wybrać?

    Wybierz tę, która ma nazwę taką samą (a nie podobną).

    > Znam firmy, które zmieniły NIP, choć nie zmieniły adresu i nazwy.

    Podaj przykład.

> [...]

    Podaj przykład.

    > Znam firmy, które zmieniły osobowość bez zmiany nazwy...

    Podaj przykład (niemożliwe, choćby oznaczenie osobowości się musiało
    zmienić).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2022-06-23 16:26:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" 62b22e84$0$458$6...@n...neostrada.pl

    > Umiem, problem w tym, że ty nie umiesz pisać.

    Swoje uzyskałem -- wiem, gdzie zgłosić. W jakim celu mam z Tobą rozmawiać?

    > Wybierz tę, która ma nazwę taką samą (a nie podobną).

    Chętnie bym postawił skan tej ,,faktury'', ale że nie ja jestem odbiorcą -- raczej
    nie mogę... Przynajmniej teraz nie mogę -- bez zgody odbiorcy, o którą raczej nie
    wystąpię... Na tym czymś nie ma danych osobowych? Ależ są! ;) Tyle tylko, że te
    dane osobowe są jawne w Polsce... ;) Tak czy siak -- pisemnie zobowiązałem się do
    ochrony tychże (i innych) danych... Wystawcą jest poważna firma -- reprezentowana
    przez niepoważnych ludzi... ~takich jak Ty, Liwiuszu?

    > Podaj przykład.

    Tu chyba mógłbym ustąpić, ale czy jeden przykład by wystarczył?

    > Podaj przykład.

    Już widać, że nie wystarczyłby. :)

    > Podaj przykład (niemożliwe, choćby oznaczenie osobowości się musiało zmienić).

    Oznaczenie osobowości oczywiście zmieniło się.

    -=-

    Mój osąd:
    Nie czytasz, ale odpowiadasz jako ekspert czy wyrocznia...
    Nadajesz się do pracy w białostockim Sądzie Apelacyjnym. ;)
    Spójność myślenia żadna, pycha, nieumiejętność rozmawiania,
    zaprzeczanie rzeczywistości... Moja współpraca z Tobą może
    dać mi tylko stratę... Preferuję zyski... ;)

    Od dawna nie darzę Cię życzliwością. :)
    Niczego Tobie nie zawdzięczam -- jeśli mylę się, możesz mnie uświadomić...

    -=-

    Do ewentualnych mych klientów:

    u mnie faktury_VAT muszą zawierać NIPy wystawców

    toleruję niezbyt czytelne (nawet nieczytelne ;) -- stawiane pieczątkami)
    NIPy, ale brak danych_wystawcy, w tym NIPu_wystawcy u mnie eliminuje
    takie coś

    -=-

    Odmowa wystawienia poprawnej faktury kwitującej transakcję (gdy wystawienie
    takowej faktury jest wymagane prawem) jest i niegodnym czynem, i karalnym.
    {i głupim?]

    Moim zdaniem
    warto czasami
    - spuścić z tonu -- wystawić poprawną fakturę lub duplikat
    (gdy na księgowanie faktury jest za późno w efekcie
    przedłużających się ,,pertraktacji'')
    nie warto
    - czarować
    - powoływać się na koneksje z Obajtkiem czy innymi świętymi Liwiuszami
    - niepotrzebnie komplikować ludziom życia

    Ale że ,,ja tu tylko sprzątam'' -- podlegam decyzjom innych ludzi, w tym wypadku
    mojej matki -- szefowej, która takimi ,,dokumentami'' podcierałaby tyłek, gdyby
    nie brzydziła się... ;)

    Oczywiście na zlecenie mego klienta mógłbym zaksięgować takie coś,
    gdybym dostał od tegoż klienta pisemny nakaz zaksięgowania... ;)

    -=-

    Należysz Liwiuszu do wąskiego grona ludzi zarzucającego mi nieumiejętność
    pisania. Inną taką osobą jest Stokrotka z polszczyzny. :)
    (ciekawe, dlaczego 'osobą', nie zaś 'osopą'?)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,: o ; eneuel@@gmail.com '.0_'

  • 8. Data: 2022-06-23 17:27:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62b47833$0$546$6...@n...neostrada.pl

    > Od dawna nie darzę Cię życzliwością. :)
    > Niczego Tobie nie zawdzięczam -- jeśli mylę się, możesz mnie uświadomić...

    To rzecz jasna było ode mnie do Liwiusza...

    Trochę jednak zawdzięczam rozmowom z ludźmi pokroju Liwiusza. :)

    Przesuwam partycje, kopiuję, kasuję, odkasowuję, naprawiam popsute -- edytorami,
    partycjonerami, czymkolwiek... (dziś, podczas pisania postów, naraz były uruchomione
    trzy partycjonery i menadżer dysków, czy jak to się nazywa a chciałem zainstalować
    kolejny partycjoner; teraz jest uruchomiony tylko jeden partycjoner, zgłaszający
    nieistniejący :) problem; jeden partycjoner abortowałem awaryjnie, gdy bezowocnie
    zmniejszał partycję i nie zezwalał na normalne przerwanie jego żywota... kilkoma
    naraz bawię się często -- nawet potrafię ;) obrabiać kilkoma naraz ten sam fizyczny
    dysk, co dziś czyniłem...)

    Nie miewam z tym trudności... Jednak inni najwyraźniej miewają...

    Mam teraz satysfakcję, bo chyba pojąłem, w czym problem -- być może ci ludzie pracują
    wsadowo, ;) bez nawiązywania kontaktu/interakcji z rzeczywistością... Czarują jakoś
    tak:

    - Jakem Liwiusz, rozkazuję Ci to i owo...

    Ale rzeczywistość niekoniecznie bywa posłuszna tym rozkazom...

    -=-

    Czyli coś jednak zawdzięczam Liwiuszowi...
    Ale to tylko teza... Może fałszywy trop...

    -=-

    Dzisiejsze moje zabawy z partycjami nie udzieliły mi odpowiedzi na pytanie:
    dlaczego partycjoner z uporem lepszej sprawy zgłasza błąd tam,
    gdzie tego błędu inne partycjonery nie zgłaszają, na partycji,
    która jest rozpoznawana i normalnie montowana także pod leciwym WXP,
    choć nie zgłasza podobnych problemów w innych miejscach...

    -=-

    Czy Opatrzność Boska skierowała mnie w stronę zabaw z partycjami podczas
    rozmowy z Liwiuszem? Od dawna szukam odpowiedzi na pytanie:

    dlaczego ludzie maja/miewają problemy z czymś, z czym ja nie mam?...

    Może Bóg wysłuchał -- i takim oto sposobem zaspokoił mą (niezdrową?) ciekawość...

    -=-

    Może ci nieszczęśnicy (tracący bezcenne dane [i zabrane] podczas zabaw
    z partycjami) nie wykazują ;) zainteresowania otaczającą ich rzeczywistością...

    -=-

    Czy jednak do tego rozwiązania prowadzi rozmowa z Liwiuszem, czy z wiadomą firmą?...
    ;)
    [czy nie będzie walki o palmę pierwszeństwa?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,: o ; eneuel@@gmail.com '.b_'

  • 9. Data: 2022-06-24 11:50:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Chętnie bym postawił skan tej ,,faktury'', ale że nie ja jestem odbiorcą
    > -- raczej

    Nie potrzebuję skanu faktury. Napisałem, jak możesz dopasować NIP do firmy.

    > Tu chyba mógłbym ustąpić, ale czy jeden przykład by wystarczył?

    Tak, jeden by wystarczył.

    > Już widać, że nie wystarczyłby. :)

    Bo to już inny przykład.

    > Oznaczenie osobowości oczywiście zmieniło się.

    Zatem nazwa się zmieniła.

    > Mój osąd:
    >   Nie czytasz, ale odpowiadasz jako ekspert czy wyrocznia...

    Mam identyczny osąd o tobie.

> [...]
    >
    > Od dawna nie darzę Cię życzliwością. :)
    > Niczego Tobie nie zawdzięczam -- jeśli mylę się, możesz mnie uświadomić...

    A to nic nadzwyczajnego. Już dawno ukuto powiedzenie, aby nie rzucać
    pereł przed wieprze, bo wieprz i tak nie zrozumie.

    > Należysz Liwiuszu do wąskiego grona ludzi zarzucającego mi nieumiejętność
    > pisania. Inną taką osobą jest Stokrotka z polszczyzny. :)
    > (ciekawe, dlaczego 'osobą', nie zaś 'osopą'?)

    Pisać, niestety, umiesz. Nie umiesz wyrażać myśli.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2022-06-24 13:42:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2022 11:50:41 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie potrzebuję skanu faktury. Napisałem, jak możesz dopasować NIP do firmy.

    Liwiuszu, z dawnych lat znam kilka przykładów bliźniaczych firm.
    Przykładowo (oczywiście dane fikcyjne):

    Jan Kowalski - Kawa i Herbata
    ul. Nieistniejąca 13
    00-000 Warszawa
    NIP 000-111-22-33

    Jerzy Kowalski - Kawa i Herbata
    ul. Nieistniejąca 13
    00-000 Warszawa
    NIP 000-111-22-44

    Piotr Kowalski - Kawa i Herbata
    ul. Nieistniejąca 13
    00-000 Warszawa
    NIP 000-111-22-55

    Nie wiem dlaczego, ale firmy "kawowe" tak robiły.
    To wszystko była rodzina, adres prowadzenia działalności ten sam, tylko
    różne nazwiska a w zasadzie imiona i NIP-y.

    Jeśli "rozgadany" kolega by źle wylosował NIP, to w najprostszym przypadku
    byłby problem z odliczeniem VAT, a w grubszych przypadkach mogło by to być
    potraktowane jako wykroczenie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam