  • 1. Data: 2010-08-09 16:23:45
    Temat: Zakup auta - sprzedawca wystawia fakturę VAT
    Od: "Marek" <nie@podaję.email_przez_spam>

    Planuję zakupic auto do uzytku prywatnego, ewentualnie jak się sprawdzi
    wpisałbym je do uzytku we firmie i amortyzowałbym.
    Sprzedawca proponuje mi 2 warianty dokumentu sprzedaży umowę lub fakturę
    VAT.
    Podobno w przypadku faktury VAT nie płaciłbym 2% podatku, czy to prawda ? Na
    fakturze w polu stawka podatku widniałoby zw (zwolniony z VAT), czy to nie
    jest przeszkodą ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2010-08-09 19:04:59
    Temat: Re: Zakup auta - sprzedawca wystawia fakturę VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-08-2010 18:23, Marek pisze:
> [...]
    > wpisałbym je do uzytku we firmie i amortyzowałbym.
    > Sprzedawca proponuje mi 2 warianty dokumentu sprzedaży umowę lub fakturę

    Jeżeli sprzedawca może wystawić na ten samochód fakturę vat to znaczy,
    że MUSI wystawić fakturę vat jeżeli ma wystawić jakikolwiek dowód sprzedaży
    Nie ma opcji w tym zakresie.

    Umowa kupna-sprzedaży nie wyłącza wystawienia fv VAT.
    Może być załącznikiem do faktury.

    Istnienie lub nie umowy nie ma wpływu na opodatkowanie PCC. Liczy się
    podleganie, lub nie, pod VAT z mocy ustawy (a żadne machanie papierami
    nie znosi ani nie tworzy obowiązku podatkowego w VAT).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-08-09 21:12:44
    Od: "Marek" <nie@podaję.email_przez_spam>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Jeżeli sprzedawca może wystawić na ten samochód fakturę vat to znaczy, że
    > MUSI wystawić fakturę vat jeżeli ma wystawić jakikolwiek dowód sprzedaży
    > Nie ma opcji w tym zakresie.

    Fakt, to brzmi logicznie.
    Jednak nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi - jeśli kupuję auto z fakturą
    VAT (rubryka stawka podatku jako ZW) to muszę płacić PCC czy nie ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2010-08-09 21:34:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Jeżeli sprzedawca może wystawić na ten samochód fakturę vat to znaczy,
    > że MUSI wystawić fakturę vat jeżeli ma wystawić jakikolwiek dowód sprzedaży
    > Nie ma opcji w tym zakresie.

    Opcja może być taka, że samochód może sprzedać sprzedawca A na
    fakturę lub sprzedawca B bez faktury.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-08-10 04:54:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:i3ps9u$eu7$1@news.onet.pl>:

    > Opcja może być taka, że samochód może sprzedać sprzedawca A na
    > fakturę lub sprzedawca B bez faktury.

    I na dodatek faktura moze byc VAT... MARZA

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-08-10 07:36:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-08-2010 06:54, 'Tom N' pisze:

    > I na dodatek faktura moze byc VAT... MARZA

    To dalej jest faktura VAT. I dalej obowiązek jej wystawienia wynika z
    ustawy a nie z tego, jak się strony umówią.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-08-10 11:36:23
    Od: AJay <a...@b...u-area.org>

    Dnia Mon, 09 Aug 2010 21:04:59 +0200, Maddy napisał(a):

    > Jeżeli sprzedawca może wystawić na ten samochód fakturę vat to znaczy,
    > że MUSI wystawić fakturę vat jeżeli ma wystawić jakikolwiek dowód
    > sprzedaży Nie ma opcji w tym zakresie.

    Witam,

    Czy tak jest w każdym przypadku?
    A co jeśli samochód został nabyty przed rozpoczęciem działalności i nie
    było odliczenia VAT-u a potem był wpisany do ewidencji śr. trw.
    Wg. mnie możliwości są dwie:
    1. Wykreślamy go z ewidencji przekazując do użytkowania prywatnego i
    sekundę później sprzedajemy na umowę KS (co może rodzić obowiązek
    podatkowy PIT ze względu na amortyzację)
    2. Sprzedajemy na fakturę VAT ze zwolnieniem.

    Gdzie tkwi tu błąd?

    Pozdr,

    Andrzej

  • 8. Data: 2010-08-10 16:18:43
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Aug 2010 23:12:44 +0200, Marek napisał(a):

    > Jednak nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi - jeśli kupuję auto z fakturą
    > VAT (rubryka stawka podatku jako ZW) to muszę płacić PCC czy nie ?

    IMO - nie musisz!

    Zgodnie z art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od
    czynności cywilnoprawnych (Dz. U. Nr 86, poz. 959), nie podlegają temu
    podatkowi czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z
    tytułu dokonania tej czynności jest opodatkowana podatkiem od towarów i
    usług lub jest z niego zwolniona (z wyjątkiem niektórych czynności, w
    których przypadku zwolnienie od podatku VAT nie wyłącza opodatkowania
    podatkiem od czynności cywilnoprawnych). Ten nawias nie dotyczy umów
    sprzedaży samochodów.

    Przekładając to na język potoczny - nie ma potrzeby składania PCC 3 ani
    opłacania podatku. Bez względu na stawkę VAT, czy rodzaj faktury (np.
    wspomniana w wątku faktura vat marża).

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 9. Data: 2010-08-10 20:20:10
    Od: "Marek" <nie@podaję.email_przez_spam>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    >
    > Przekładając to na język potoczny - nie ma potrzeby składania PCC 3 ani
    > opłacania podatku. Bez względu na stawkę VAT, czy rodzaj faktury (np.

    To się nazywa konkretna i wyczerpująca odpowiedź. Bardzo dziękuję za
    wyjaśnienie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 10. Data: 2010-08-12 22:06:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010, Maddy wrote:

    > To dalej jest faktura VAT.

    Zgoda.

    > I dalej obowiązek jej wystawienia wynika z ustawy
    > a nie z tego, jak się strony umówią.

    Ale tylko w przypadku jednego sprzedawcy.

    Jeśli "A" jest sprzedawcą - osobą nie prowadzącą DG, zaś B osobą
    prowadzącą DG chętną do roli pośrednika lub komisanta to wszystko
    się zgadza (A sprzedaje na rachunek, a opcjonalnie B sprzedaje
    "z VATem" [marża :>] na f-rę).

    pzdr, Gotfryd