  • 1. Data: 2010-08-09 08:57:17
    Temat: Firma jednoosobowa w Austrii
    Od: sylwia <s...@g...at>

    Firma jednoosobowa polska swiadczy uslugi w Austrii, jest tez rezydentem
    w tym kraju (udokumentowany pobyt powyzej 183 dni w roku). Gdzie placi
    podatek?

    Pozdrawiam grupowiczow,
    Sylwia

  • 2. Data: 2010-08-09 13:07:11
    Temat: Re: Firma jednoosobowa w Austrii
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2010, sylwia wrote:

    > Firma jednoosobowa polska swiadczy uslugi w Austrii, jest tez rezydentem
    > w tym kraju (udokumentowany pobyt powyzej 183 dni w roku).

    Przedstawiasz dwie oddzielne sprawy (tak jak jest) czy sugerujesz
    że jedna wynika z drugiej? (rezydencja nie wynika z "183 dni",
    potrzeba obu warunków łącznie).

    > Gdzie placi podatek?

    Nie ma tak dobrze.

    Przeczytaj art.3 :)
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Rezydenci którzy nie przebywali >183 dni płacą w .pl podatek od dochodów
    w .pl, jednie nie muszą się martwić dopłacaniem w .pl do wyższej stawki
    z tytułu doliczenia dochodów zagranicznych (być może będą musieli to rozliczyć
    za granicą, znaczy owo "połączenie" dochodów).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-08-09 15:36:36
    Od: sylwia <s...@g...at>

    Gotfryd Smolik news schrieb:

    > Przedstawiasz dwie oddzielne sprawy (tak jak jest) czy sugerujesz
    > że jedna wynika z drugiej? (rezydencja nie wynika z "183 dni",
    > potrzeba obu warunków łącznie).

    A wiec rejestracja dzialalnosci w Polsce wyklucza mozliwosc bycia
    rezydentem innego kraju?

> [...]
    > rozliczyć
    > za granicą, znaczy owo "połączenie" dochodów).

    Mnie wlasnie chodzi o tych ktorzy przebywaja >183 dni w Austrii. W jaki
    sposob powinni rozliczac sie z fiskusem i gdzie?

    pzdrawiam,
    Sylwia

  • 4. Data: 2010-08-12 21:58:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A wiec rejestracja dzialalnosci w Polsce wyklucza mozliwosc bycia rezydentem
    > innego kraju?

    Nie powiem Ci jakie jest orzecznictwo i czy w umowach o unikaniu
    podwójnego opodatkowania nie ma jakichś "haczyków" (przypominam, że
    w razie konfliktu między ustawą o umową m-nar priorytet mają zapisy
    umowy), ale z ustawy wynika taka zasada jak piszesz.
    DG OF jest "prowadzona" w miejscu zamieszkania, a miejsce zamieszkania
    wskazuje rezydenturę.
    Pat.

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > Mnie wlasnie chodzi o tych ktorzy przebywaja >183 dni w Austrii. W jaki
    > sposob powinni rozliczac sie z fiskusem i gdzie?

    IMVHO należy zacząć czytać art.45, z naciskiem na ust.6 i dalsze.

    Mi wychodzi, że deklarację składa się "normalnie".
    Podatnik-nierezydent nie będzie musiał jedynie ujawniać dochodów
    opodatkowanych w innych krajach.

    pzdr, Gotfryd