  • 1. Data: 2003-11-14 11:00:16
    Temat: Zakup na allegro w koszty...
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    jestem osobą fizyczną prowadzącą DG w oparciu o KPiR i mam w związku z
    tym dwa pytanka...

    1.

    Czy można wydrukować przebieg transakcji z Allegro, dodać do tego dowód
    przelewu i zrobić na ich podstawie DW, a następnie wliczyć zakupioną w
    ten sposób np. karte graficzną w koszty?

    2.

    Kilukrotnie było to poruszane na grupie, ale chce się upewnić. Mam
    kilka starszych podzespołów komputerowych (płyta główna, procesor,
    itp), nie mam na nie żadnych dokumentów zakupu.

    Teraz chcę dokupić kilka podzespołów (część na Allegro, część w
    hurtowni) i zbudować z nich komputer wartości < 1500 PLN.

    Rozumiem, że mogę to wszystko ładnie wliczyć sobie w koszty i komputer
    dodać do ewidencji wyposażenia, na podstawie pisemnego oświadczenia, w
    którym SZACUJE wartość podzespołów na które nie posiadam dowodów zakupu?

    Czy taką wycenę można przeprowadzić np. właśnie na podstawie średnich
    cen, za dany podzespół osiąganych podczas ich sprzedaży na Allegro -
    wydaje mi się, że było by to jedne rozsądne rozwiązanie, do którego nikt
    nie powinien się doczepić?

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emssik.net.pl / www.daniel.emssik.net.pl
    najczęstsza komenda przy pracy z Kyliksem? # pkill -9 delphi :(

  • 2. Data: 2003-11-14 16:13:58
    Temat: Re: Zakup na allegro w koszty...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, emssik wrote:
    >+ jestem osobą fizyczną prowadzącą DG w oparciu o KPiR i mam w związku z
    >+ tym dwa pytanka...

    Acha.
    A rozliczasz się kasowo, że dowód zapłaty cię w ogóle interesuje ?

> [...]
    >+ przelewu i zrobić na ich podstawie DW, a następnie wliczyć zakupioną w
    >+ ten sposób np. karte graficzną w koszty?

    Zrób coś dla grupy ;): zajrzyj tu (ja wiem, że znasz na pamięć ;) - ale
    może "dla odświeżenia"...)
    http://tinyurl.com/v05m
    czyli:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/01dc7fc4436f6059c1256d9c00275f2b/$FIL
    E/D20031475.pdf

    ...i przeczytaj par. 12 oraz 13.
    A później pokaż palcem jaki to dowód księgowy, my się będziemy
    czepiać :)

    [...]
> [...]
    >+ Rozumiem, że mogę to wszystko ładnie wliczyć sobie w koszty i komputer
    >+ dodać do ewidencji wyposażenia, na podstawie pisemnego oświadczenia, w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ja bym poprosił o podanie podstawy prawnej do zaliczania osobistej
    własności podatnika 'jako wyposażenia' w KUP. Jak dotąd wszyscy
    (z Orką, Maddy, Karolem [pisać resztę grupy]) jednolicie zeznawali
    że nie znają (albo siedzieli cicho), no to byłoby ciekawie wiedzieć ;)
    Prawdą jest, że wyposażenie *jest* ŚT - ale z p. widzenia księgowego
    jest wyłączone z traktowania "jak ŚT", więc...
    Dlaczego nie do ŚT ?

    >+ którym SZACUJE wartość podzespołów na które nie posiadam dowodów zakupu?

    Z zastrzeżeniem jak wyżej - IMO dobrze jeszcze mieć "podkładkę".
    Jakieś ceny z komisu, a choćby i (nowego) sprzętu o porównywalnej
    klasie... (i "ująć" na to że używane i bez gwarancji).
    O tym że w ustawie jest dziwny zapis iż wyceny dokonuje się
    na grudzień poprzedniego roku zakładam że wiesz ? Nie, nie
    pytaj mnie jak to rozwikłać :(

    >+ Czy taką wycenę można przeprowadzić np. właśnie na podstawie średnich
    >+ cen, za dany podzespół osiąganych podczas ich sprzedaży na Allegro -

    Wyglądałoby rozsądnie. Jak zdobyć *dowód* że zapisane dane są
    prawdziwe ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-14 17:03:49
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    W artykule <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl> Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Acha.
    > A rozliczasz się kasowo, że dowód zapłaty cię w ogóle interesuje?

    Nie, memoriałowo, a o dowodzie wpłaty myślałem w tym jednym konkretnym
    przypadku.

    [ciach]
    > ...i przeczytaj par. 12 oraz 13.
    > A później pokaż palcem jaki to dowód księgowy, my się będziemy
    > czepiać :)

    Fakt, dawno nie zaglądałem, ale cynizm był niepotrzebny. W zasadzie,
    wszystko było by zgodnie z ustawą, są daty, informacje dotyczące
    rodzaju transakcji, kwoty, brakuje TYLKO podpisów... :)

    [ciach]

    Mój błąd, założyłem iż jeśli poprzednie wypowiedzi (w archiwum) dotyczyły środków
    trwałych, oznacza to jednocześnie automatycznie przeniesienie na
    ewidencję wyposażenia. Nie byłem tego jednak pewny i stąd moje pytanie
    na grupie.

> [...]
    > Prawdą jest, że wyposażenie *jest* ŚT - ale z p. widzenia księgowego
    > jest wyłączone z traktowania "jak ŚT", więc...

    Znaczy się wszystko bez zmian, tak jak pisałem, tyle tylko, że komputera
    nie wpisuje do Ewidencji Wyposażenia, tylko do Ewidencji ŚT, a w koszty
    wrzucam przy pomocy jednorazowej amortyzacji, teraz OK?

  • 4. Data: 2003-11-14 22:03:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ > czepiać :)
    >+
    >+ Fakt, dawno nie zaglądałem, ale cynizm był niepotrzebny.

    ...poroszę bez urazy :)

    >+ W zasadzie,
    >+ wszystko było by zgodnie z ustawą, są daty, informacje dotyczące
    >+ rodzaju transakcji, kwoty, brakuje TYLKO podpisów... :)

    No niestety :(
    Nie wiem czy da się jakoś wywieść "że bank ma dyspozycję", literalnie
    tylko dla "dowodów opłat bankowych i pocztowych" jest osobna pozycja.
    Z drugiej strony... odsetki też księguję "bez podpisu" :), choć
    nie... wróć... przecież podpisuję. Ja :) ;)

    Nie powiem ci "czy tak można" :(

    [...]
    >+ Znaczy się wszystko bez zmian, tak jak pisałem, tyle tylko, że komputera
    >+ nie wpisuje do Ewidencji Wyposażenia, tylko do Ewidencji ŚT, a w koszty
    >+ wrzucam przy pomocy jednorazowej amortyzacji, teraz OK?

    IMO - dokładnie tak. Biurokracja będzie spełniona :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-14 23:58:26
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam ponownie,

    W artykule <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl> Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >
    > IMO - dokładnie tak. Biurokracja będzie spełniona :)

    No i o to w tym wszystkim chodzi.

    Dziękuję i życzę miłego początku weekendu.