  • 1. Data: 2023-11-02 12:59:45
    Temat: Zawieszenie dzialalnosci a faktura kosztowa
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Zawarłem w październiku umowę z klientem.
    Umowa będzie sfinalizowana w listopadzie.
    Klient prosi o fakturę z datą październikową "bo od 1.XI zawieszam".
    Z różnych względów nie mogę mu wystawić faktury z data październikową.
    Będzie mógł fakturę z datą listopadową wrzucić w koszty i odliczyć VAT mimo
    zawieszenia przezeń działalności w tym miesiącu?

  • 2. Data: 2023-11-02 13:51:46
    Temat: Re: Zawieszenie dzialalnosci a faktura kosztowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Nov 2023 12:59:45 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Będzie mógł fakturę z datą listopadową wrzucić w koszty i odliczyć VAT mimo
    zawieszenia przezeń działalności w tym miesiącu?

    Chyba nie bardzo, ale jakbys na fakturze napisał, ze "sprzedaż" miała
    miejsce w październiku ...
    Tylko nie wiem co - rozpoczęcie wykonania usługi?

    Kolejna sprawa - czy on zamierza odwiesić?
    Bo jak zamierza ... towar mógł zamówic w październiku,
    a że dostawa w listopadzie ... tylko "wrzuci na magazyn".
    Ale kiedy/jak zaksięgować koszty?

    J.

  • 3. Data: 2023-11-02 16:13:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.11.2023 o 12:59, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Będzie mógł fakturę z datą listopadową wrzucić w koszty i odliczyć VAT
    > mimo zawieszenia przezeń działalności w tym miesiącu?

    To zależy, również od tego, za co to faktura:
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zawieszenie-wykon
    ywania-dzialalnosci-gospodarczej-a-koszty

    "W związku z powyższym w okresie zawieszenia istnieje możliwość uznania
    za koszty podatkowe wydatków, które miały na celu zachowanie lub
    zabezpieczenie źródła przychodów.

    "Co ważne, to przedsiębiorca decyduje o tym, co jest celowe i potrzebne
    firmie, aby przetrwać okres zawieszenia. W przypadku kontroli organów
    skarbowych powinien on zatem wytłumaczyć racjonalność ponoszonych
    podczas zawieszenia wydatków i ich związek z działalnością."

    "Ponadto, w okresie zawieszenia działalności gospodarczej przedsiębiorca
    nie będzie mógł ująć w kosztach podatkowych wydatków dotyczących zakupu
    towarów handlowych lub promocji czy reklamy firmy. Wydatki te mogą
    zostać uznane przez organ skarbowy jako nieistotne przy zabezpieczeniu
    źródła przychodów, gdy zostaną poniesione w okresie zawieszenia
    działalności gospodarczej (przedsiębiorca w okresie tym nie ma
    możliwości dokonywania sprzedaży)."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2023-11-03 16:54:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Nov 2023 16:13:58 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > źródła przychodów, gdy zostaną poniesione w okresie zawieszenia
    > działalności gospodarczej (przedsiębiorca w okresie tym nie ma

    A jak ma umowę taką, ze albo kupuje co miesiąc pewną minimalną ilość,
    albo traci rabaty/premie/bonusy? :-)

    I jeszcze towar taki, ze dwa miesiące może postać ?

    J.

  • 5. Data: 2023-11-04 21:19:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Nov 2023 16:54:26 +0100, J.F napisał(a):

    ywania-dzialalnosci-gospodarczej-a-koszty

    > A jak ma umowę taką, ze albo kupuje co miesiąc pewną minimalną ilość,
    > albo traci rabaty/premie/bonusy? :-)
    >
    > I jeszcze towar taki, ze dwa miesiące może postać ?

    Kupowanie nie jest toższame z ujmowaniem w koszty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2023-11-06 14:03:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Nov 2023 21:19:04 +0100, Adam wrote:

    ywania-dzialalnosci-gospodarczej-a-koszty

    > Kupowanie nie jest toższame z ujmowaniem w koszty.

    Przy KPiR w zasadzie jest.
    Poza tym kupiłes, sprzedasz kiedys, koszt uzasadniony, ale kiedy
    "ująć w koszty"? Po odwieszeniu? Nie będzie pretensji,
    że to za późno, że juz nie można ... i że JPK sie nie zgadza ?

    J.