  • 1. Data: 2023-09-18 17:06:20
    Temat: Nie zaokraglili mnie
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Właśnie dostałem sążniste pismo z ZUS, że za rok 2022 mam bla bla bla nadpłatę bla
    bla bla w wysokości bla bla bla 0,01 zł.
    Podskoczyłem z radości, że znalazłem się po jasnej stronie niemocy :-).

  • 2. Data: 2023-09-18 20:27:56
    Temat: Re: Nie zaokraglili mnie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-09-18 o 17:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Właśnie dostałem sążniste pismo z ZUS, że za rok 2022 mam bla bla bla
    > nadpłatę bla bla bla w wysokości bla bla bla 0,01 zł.
    > Podskoczyłem z radości, że znalazłem się po jasnej stronie niemocy :-).

    Ja dostałem maila, że coś do mnie wysłali i jak nie zajrzę to i tak
    uznają że przeczytałem.
    Potem chyba dostałem maila, że zostało już tylko ileś tam dni aż uznają,
    że przeczytałem.
    A potem, że uznali, że przeczytałem.

    Założyłem to konto u nich w ostatnich dniach grudnia bo podobno
    obowiązkowe. Więcej się tam nie logowałem.

    Była informacja, że jest obowiązkowe, a nie było, że zaglądanie
    obowiązkowe. Czy może coś przegapiłem?
    P.G.

  • 3. Data: 2023-09-18 20:41:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-18 o 20:27, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > obowiązkowe. Więcej się tam nie logowałem.
    >
    > Była informacja, że jest obowiązkowe, a nie było, że zaglądanie

    Możesz dostać jakiś komunikat tą drogą,
    np, że coś źle zostało zadeklarowane
    albo o błędach do sprostowania.
    To jak nie zajrzysz i nic z tym
    nie zrobisz, to potem nagle Cię jakiś systemowy syf
    ogarnie :-)

  • 4. Data: 2023-09-19 07:01:35
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    No dokładnie tak to się odbyło.
    Na wszelki wypadek odczytałem, żeby się nie okazało że po 7 dniach przyjdą po mnie o
    szóstej rano.
    Dziwne, że nie wysyłają po prostu zaszyfrowanego maila.

    -----

  • 5. Data: 2023-09-19 12:30:37
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A da się to pismo otworzyć i przeczytać z apki ZUS na smartfona?

    -----

  • 6. Data: 2023-09-19 19:31:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-09-19 o 12:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > A da się to pismo otworzyć i przeczytać z apki ZUS na smartfona?

    Mnie nie pytaj :)
    Nie instaluję żadnych apek.

    Kiedyś jakaś kobitka w Volkswagenie chciała mi coś zainstalować, że będę
    miał 5% rabatu na ubezpieczenie. Dałem jej telefon - poległa.
    P.G.

  • 7. Data: 2023-09-19 19:46:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-09-19 o 07:01, ąćęłńóśźż pisze:
    > No dokładnie tak to się odbyło.
    > Na wszelki wypadek odczytałem, żeby się nie okazało że po 7 dniach
    > przyjdą po mnie o szóstej rano.
    > Dziwne, że nie wysyłają po prostu zaszyfrowanego maila.

    Próba odczytania tego co przysłali to podobno jakaś porażka - kilka razy
    trzeba wpisywać swój bankowy login, hasło i pewnie jeszcze przepisywać
    kod SMS zanim w końcu się człowiekowi uda zobaczyć co napisali.

    Z powodu braków na rynku półprzewodnikowym zrobiła mi się nadpłata w
    składce zdrowotnej i przypuszczam, że o tym jest to pismo.

    Tylko, że z taką nadpłatą to nie wiem co zrobić.
    Najlogiczniejsze wydawało by się wpłacić mniej. Tylko jak potem
    przyjdzie do rozliczania roku i trzeba będzie w jakiejś rubryczce wpisać
    sumę wpłaconych w danym roku składek to nie będę wiedział czy to, co
    poszło z nadpłaty to są wpłacone w 2023 czy nie (no bo jednak wpłacone w
    poprzednim roku).

    Ktoś może wie czy nadpłata z poprzedniego roku uwzględniona we wpłatach
    w danym roku zalicza się do składek wpłaconych w danym roku?
    P.G.

  • 8. Data: 2023-09-21 18:43:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-19 o 12:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > A da się to pismo otworzyć i przeczytać z apki ZUS na smartfona?

    Apka zusowska? No tego jeszcze nie potrzebowałem :-)
    Wystarczająco spieprzony jest system odbioru wiadomości
    z platfrom urzędowych. Mimo, że wiem, że trzeba odklikać potwierdzenie
    i podpisać, że przeczytałem zanim to zrobię, to znalezienie potem tego
    pisma jest sporym wyzwaniem. Miałem ostatnio trochę takiej korespondencji,
    to podejrzewam, że w telefonie się kasuje po podpisaniu :-)

  • 9. Data: 2023-09-22 14:08:55
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Dlatego zainstalowałem apkę, żeby nie logować się jak Piekarski na mękach (w apce
    wystarczy czterocyfrowy pin).
    Najbardziej zadziwiające, że w zakładce "Korespondencja z ZUS: widnieje "Brak
    korespondencji".
    Ale na moje oko apką niczego nie odczytasz, dostaniesz jedynie komunikat o
    konieczności do stawienia się na męki logowania do
    portalu.

    -----

  • 10. Data: 2023-09-22 16:54:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ąćęłńóśźż,

    Friday, September 22, 2023, 2:08:55 PM, you wrote:

> [...]
    > Ale na moje oko apką niczego nie odczytasz, dostaniesz jedynie
    > komunikat o konieczności do stawienia się na męki logowania do

    Próbuję zrozumieć i nie potrafię. Na czym polegają męki logowania się
    do ZUSu? Loguję się przez profil zaufany i nie ma żadnych mąk.

    --
    Best regards,
    RoMan