  • 1. Data: 2005-02-21 21:43:03
    Temat: co traktować jako zakup związany bezpśrednio ze sprzedaża zwolnioną lub opodatkowaną??
    Od: "w" <m...@w...pl>

    jak powinno się prawidłowo postepowac aby być w zgodzie z art 90:

    Art. 90. 1. W stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez
    podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do
    obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi
    takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego
    określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do
    których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

    Jak mam fakture za materiały, które używam do wyprodukowania towaru/usługi
    którego sprzedaż jest opodatkowana to VAT odliczam w całości.

    Jak mam fakture za czynsz to VAT od tej faktury odliczam struktura.

    A czy byłobypoprawnie jeśli fakturę za czynsz opisałabym że dotyczy w 50%
    tylko działalnosci opodatkowanej (zajmuje pół powierzchni zakładu), w 30%
    zwolnionej i w 20 zarówno opodatkowanej jak i zwolnionej i od 50%
    odliczyłabym VAT w całosci, od 30% nic a od 20% odliczyłabym struktura??

    pozdrawiam