  • 1. Data: 2005-02-21 22:38:15
    Temat: auto na firme kredyt czy leasing
    Od: " krysia" <j...@g...pl>

    Chodzi mi o to co sie oplaca z podatkowego punktu widzenia?
    Chce kupic nowy sam., osobowy za 54000 brutto
    i jezdzic nim przez ok 10 lat.
    Jestem platnikiem Vat.
    Ktora opcja wyjdzie dla mnie taniej w ogolnym
    rozrachunku?
    Moj ksiegowy jest za leasingiem bo wtedy
    US 'nie widzi samochodu' (o co tu chodzi?)

    poradzcie
    Krysia

    p.s. wszystko w googlach przeczytalam

  • 2. Data: 2005-02-21 23:23:28
    Temat: Re: auto na firme kredyt czy leasing
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Moj ksiegowy jest za leasingiem bo wtedy
    > US 'nie widzi samochodu' (o co tu chodzi?)

    Pewnie Twój księgowy boi się egzekucji skarbowej u Ciebie. Leasing to
    najem (nie można zabrać) a kredyt zwykle przewłaszczenie (można
    zabrac).
    Jeśli nie grozi Ci egzekucja - wg mnie lepiej (bezpieczniej) kredyt:
    jak firma leasingowa splajtuje - nie tracisz auta.
    Ale jeśli zakładasz bardzo długi okres spłaty, może zastanowisz się
    nad leasingiem operacyjnym? Wszelkie wyliczenia opłacalności chyba
    jednak musisz zrobić z kartką papieru i długopisem, bo pewnie masz
    dodatkowe własne założenia...

  • 3. Data: 2005-02-22 01:07:36
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Pewnie Twój księgowy boi się egzekucji skarbowej u Ciebie. Leasing to
    > najem (nie można zabrać) a kredyt zwykle przewłaszczenie (można

    Nie chodzi o egzekucje. Wg niego zaleta jest, ze sam nie jest
    srodkim trwalym
    jak jest leasingowany ale jasno mi tego nie wytlumaczyl.

  • 4. Data: 2005-02-22 08:58:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Feb 2005, wrote:

    >+ Nie chodzi o egzekucje. Wg niego zaleta jest, ze sam nie jest
    >+ srodkim trwalym
    >+ jak jest leasingowany ale jasno mi tego nie wytlumaczyl.

    ...ja tak z czystą dywagacją... nie pozwala czasem leasing obejść
    któregoś z limitów ? Typu "ilość amortyzacji zaliczona w KUP"
    albo coś z VATem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-22 08:58:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie chodzi o egzekucje. Wg niego zaleta jest, ze sam nie jest
    > srodkim trwalym
    > jak jest leasingowany ale jasno mi tego nie wytlumaczyl.

    Czyli wygodniej dla księgowego, bo amortyzacji liczyć nie musi.
    ROTFL !!!!

  • 6. Data: 2005-02-22 09:04:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    krysia wrote:

> [...]
    > rozrachunku?
    > Moj ksiegowy jest za leasingiem bo wtedy
    > US 'nie widzi samochodu' (o co tu chodzi?)

    Znawcy tematu twierdzą, że leasing jest zawsze droższy niż kredyt i ma
    sens w dwu wypadkach:
    1. Gdy firma ma zbyt niską wiarygodność kredytową aby otrzymać kredyt
    2. Gdy zarząd firmy woli aby majątek trwały z jakiegoś powodu nie
    pojawiał się w bilansie dla udziałowców

  • 7. Data: 2005-02-22 09:37:03
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/22/2005 9:58 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...ja tak z czystą dywagacją... nie pozwala czasem leasing obejść
    > któregoś z limitów ? Typu "ilość amortyzacji zaliczona w KUP"
    > albo coś z VATem ?

    Jeśli chodzi o VAT od osobowych to nie - art. 86 ust. 7. Co do limitu 20
    kEUR to (chyba) tak.

    --
    gefragt