  • 1. Data: 2002-10-09 17:55:12
    Temat: coezarowka na osobowke
    Od: "Dzejk" <r...@a...net>

    kiedy i jak to zrobic?
    po 2 latach?
    dzejk

  • 2. Data: 2002-10-10 11:52:25
    Temat: Re: coezarowka na osobowke
    Od: "rob" <g...@g...pl>

    juz sie nie da
    rob
    Użytkownik "Dzejk" <r...@a...net> napisał w wiadomości
    news:ao1pvm$2t6$1@foka.acn.pl...
    > kiedy i jak to zrobic?
    > po 2 latach?
    > dzejk

  • 3. Data: 2002-10-10 11:52:54
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > kiedy i jak to zrobic?

    Jeżeli auto ma homologację fabryczną jako ciężarówka (te sprzedawane obecnie
    juz maja wszystkie), nic się nie da zrobić.

    --
    Piotr Wypych

  • 4. Data: 2002-10-10 13:17:34
    Od: "j709" <j...@w...pl>

    > kiedy i jak to zrobic?
    > po 2 latach?
    > dzejk

    Odpowiadają ci, że nic się nie da zrobić. Nie bardzo wiem, dlaczego. Nie
    znam przepisu, który by tego jednoznacznie zakazywał, a uniemożłiwienie
    zmiany przeznaczenia auta przez przystosowanie go na powrót do przewozu
    tylko osób i ich bagażu ogranicza prawa właścicielskie, chronione
    Konstytucyjnie w kraju, w którym prywatna własność jest najświętszym prawem
    przyrodzonym ludzi. W razie kłopotów walisz do Strassburga ??? Wal... Może
    twoja walka ograniczy zalew głupoty urzędniczej, która niedługo nas
    przytłoczy. j.

  • 5. Data: 2002-10-10 15:51:45
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Odpowiadają ci, że nic się nie da zrobić. Nie bardzo wiem, dlaczego. Nie
    > znam przepisu, który by tego jednoznacznie zakazywał, a uniemożłiwienie

    To kwestia umowy: samochody osobowe to osobowe, a ciężarowe to ciężarowe.
    Spróbuj np. zmienić przeznaczenie KAMAZa na samochód osobowy. A skoro już
    umówiliśmy się, że Astra z kratką to ciężarówka....

    --
    Piotr Wypych

  • 6. Data: 2002-10-10 19:12:48
    Od: "j709" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Spróbuj np. zmienić przeznaczenie KAMAZa na samochód osobowy. A skoro już
    > umówiliśmy się, że Astra z kratką to ciężarówka....

    Czy nie widzisz nic innego tylko limuzyny i kamazy czy stary ? Osobowy to
    wóz do przeowzu osób i ich BAGAŻU. Dwie skrzynka kapusty wiezione przez
    ciebie do sklepu to nie bagaż tylko ŁADUNEK. Aby ci nie obciął łba, ktoś
    musi stwierdzić, że konstrukcyjnie to obcięcie ci nie grozi. Na takie
    przystosowanie nie musisz mieć homologacji - chyba że czynisz sobie z tego
    profesję. I na odwrót: przystosowany do przewozu ładunków przystosowujesz do
    przewozu wyłącznie osób i ich bagażu. Diagnosta stwierdzi, że nie już możesz
    wozić ładunków, więc samochód może być tylko osobowy. CZy mogą ci odmówić
    rejestracji jako osobowy ? W tym durnym kraju wszystko jest możliwe. Dlatego
    trzeba walczyć.
    j.

  • 8. Data: 2002-10-10 22:08:50
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Oct 2002, Piotr Wypych wrote:
    [...potrzebny advocatus diaboli, bo pewnie słabo będa się bronić...]
    >+ To kwestia umowy: samochody osobowe to osobowe, a ciężarowe to ciężarowe.
    >+ Spróbuj np. zmienić przeznaczenie KAMAZa na samochód osobowy.

    Dla uproszczenia (fotele nie pasują ;>) - przeróbmy go na dźwig,
    może być ?? (też zmiana w klasyfikacji :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-12 06:35:01
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > przewozu wyłącznie osób i ich bagażu. Diagnosta stwierdzi, że nie już
    możesz
    > wozić ładunków, więc samochód może być tylko osobowy. CZy mogą ci odmówić
    > rejestracji jako osobowy ?

    Tak ustawiono procedurę: o tym czy dany typ samochodu jest ciężarówką czy
    osobowym, decydują Ważni Experci z Ważnego Urzędu w procesie homologacji, a
    Ty chcesz, żeby jakiś diagnosta w usmarowanym kombinezonie podreptał wokól
    samochodu i stwierdził, że jest to samochód osobowy, wbew opinii Ważnego
    Urzędu?

    >W tym durnym kraju wszystko jest możliwe.

    A czy ja mówię, że jest to mądre? IMO bardziej wymaga zastanowienia,
    dlaczego od samochodów osobowych nie można odliczać VAT - czy one nie
    generują zysku firmy?

    P.

  • 10. Data: 2002-10-12 19:19:50
    Od: "j709" <j...@w...pl>

> [...]
    > samochodu i stwierdził, że jest to samochód osobowy, wbew opinii Ważnego

    Diagnosta może nie być usmarowany. Gszie jest napisane, że przy każdej
    zmianie przeznaczenia pojazdu musisz mieć homologację ???

    > A czy ja mówię, że jest to mądre? IMO bardziej wymaga zastanowienia,
    > dlaczego od samochodów osobowych nie można odliczać VAT - czy one nie
    > generują zysku firmy?
    >
    > P.
    Nie udawaj naiwnego. Przecież jakaś kasa z podatków powinna wpływać do
    budżetu. Padło na samochody osobowe. Ja bym dołożył kanapy i fotele skórzane
    oraz meble biurowe. I gorzałę. Dlaczego jako przedsiębiorca mogę pić gorzałę
    za cenę niższą o VAT, a jako obywatel nie ???