  • 1. Data: 2007-03-28 10:25:23
    Temat: etat vs.DG
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    może ktoś z Szanownych Grupowiczów bedzie znał na nie odpowiedź, jeżeli
    prowadzi się DG(jako os.fizyczna) i jest się zatrudnionym na etat(z etatu
    zarabiam ponad najniższa krajową) to sam odprowadzam składkę zdrowotną
    obowiązkowo nawet w przypadku gdybym nie osiągnał przychodu z DG w danym
    miesiącu, a pracodawca pokrywa pozostałe świadczenia.Googlowałem temat
    napotkałem na następujące stwierdzenie,które wprowadziło mi niezły zamęt w
    głowie:

    > Owszem.

    >Tylko jak zarobisz w danym miesiącu powyżej 800 zł (ktoś pisał ze w 2004
    >będzie to 824 - nie sprawdzałem), jak mniej to wszystkie składki.

    Co prawda jest to wypowiedź z 2004 roku, ale chodzi mi o sam schemat
    postępowania, czy rzeczywiście jeżeli nie zarobie najniższej krajowej(wydaje
    mi się ,że przedstawione kwoty dot.tego zagadnienia),to będę musiał zapłacić
    wszystkie składki???
    Za wszelkie sugestie z góry dziękuję,

    Pozdrawiam
    <M>

  • 2. Data: 2007-03-28 10:32:43
    Temat: Re: etat vs.DG
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 28-03-2007 o 12:25:23 Michał <n...@p...onet.pl> napisał:

    > mi si? ,?e przedstawione kwoty dot.tego zagadnienia),to b?d? musia?
    > zap?aciae wszystkie sk?adki???

    Z tego co wiem to wszystkie składki za ten dany miesiąc.

    Piotr

  • 3. Data: 2007-03-28 11:43:29
    Od: "Wojtek" <wojtek_ad@spam_op.pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem to wszystkie składki za ten dany miesiąc.
    >
    > Piotr

    A nie pisało tam o najniższej pensji krajowej???

  • 4. Data: 2007-03-28 11:43:35
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    to o czym napisales dotyczy osob ktore pracuja na etat i prowadza DG

    jesli na etacie zarobisz minimalna krajowa i pracodawca odprowadzi za Ciebie
    wszystkie skladki to wtedy placisz tylko ubezpieczenie zdrowotne

    jesli prowadzisz tylko DG to niewazne czy masz 1000000zl straty czy dochodu
    zawsze placisz wszystkie skladki

  • 5. Data: 2007-03-28 11:49:14
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dfsfs" <...@...com> napisał
> [...]
    > wszystkie skladki to wtedy placisz tylko ubezpieczenie zdrowotne
    >
    > jesli prowadzisz tylko DG to niewazne czy masz 1000000zl straty czy

    Czyli dobrze rozumiem,że nie ma znaczenia,będąc zatrudniony na
    etacie(zarabiam powyżej najniższej krajowej),nie ma znacznia, czy moja DG
    przyniesie mi zysk, czy też stratę, składkę zdrowotną zawsze jestem
    zobligowany zapłacić.?

    <M>

  • 6. Data: 2007-03-28 11:50:03
    Od: "dfsfs" <...@...com>

> [...]
    > etacie(zarabiam powyżej najniższej krajowej),nie ma znacznia, czy moja DG
    > przyniesie mi zysk, czy też stratę, składkę zdrowotną zawsze jestem

    dokladnie tak

  • 7. Data: 2007-03-28 11:55:50
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 28-03-2007 o 13:43:29 Wojtek <wojtek_ad@spam_op.pl> napisał:

    > A nie pisało tam o najniższej pensji krajowej???

    no jeśli zarobisz mniej niż najniższa krajowa

    Piotr

  • 8. Data: 2007-03-29 04:10:21
    Od: a...@g...com

    On 28 Mar, 13:55, "PiotrB." <p...@n...pl> wrote:

    > no jeśli zarobisz mniej niż najniższa krajowa
    >
    > Piotr

    Jeżeli zarabiasz w pracy >936 zł to od DG płacisz pełną składkę.
    Nie pamietam czy to ważne: co było pierwsze DG czy praca.