  • 1. Data: 2006-02-21 19:49:52
    Temat: ewidencjoniwanie dla celow vat - bez faktur
    Od: j...@n...org.inv

    Sprzedaz nie udokumentowana fakturami mozna o ile rozumiem ewidencjonowac
    "w sumie" i liczyc vat wedlug proporcji zakupow. Ale czy mozna wiedzac co
    komu (lacznie z adresem) sie sprzedalo, za ile i z jaka stawka,
    ewidencjonwac to dokladnie? W ustawie o vat przepisy nic nie mowia (a
    przynjamniej nie znalazlem) o tym ze sprzedaz bez faktur musi byc
    ewidencjonowana "sumarycznie" i rozliczana za pomoca proporcji zakupow
    towarow.
    Wiec jak robic ta ewidencje? I czy mozna potm takiej ewidencji uzyc do
    wpisania na koneic misieca do kpir na podstawie paragrafu 21.
    rozporzadzenia o kpir?

    Pozdrawiam, Janek.

  • 2. Data: 2006-02-22 00:07:55
    Temat: Re: ewidencjoniwanie dla celow vat - bez faktur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    "a dlaczego by nie" ? Tam napisali "podatnicy mogą" :)

    > W ustawie o vat przepisy nic nie mowia (a
    > przynjamniej nie znalazlem) o tym ze sprzedaz bez faktur musi byc
    > ewidencjonowana "sumarycznie"

    Skoro zasadą jest ewidencjonowanie sprzedaży...
    Powiadasz że "nie ma w ustawie" ?
    +++ Art. 109 +++
    3. Podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności
    zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych
    od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić
    ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne
    do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku
    należnego [..cięcie...]
    ---

    Zapis o proporcji zakupów jest dopuszczalnym wyjątkiem!

    > Wiec jak robic ta ewidencje? I czy mozna potm takiej ewidencji uzyc do
    > wpisania na koneic misieca do kpir na podstawie paragrafu 21.
    > rozporzadzenia o kpir?

    Hm.... a jest "zgodnie z odrębnymi przepisami" ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-23 06:21:29
    Od: j...@n...org.inv

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> skribis:

    Gotfryd, dzieki za rady :)

    > Hm.... a jest "zgodnie z odrębnymi przepisami" ? ;)

    Ojeju, jakimi odrebnymi przepisami?

  • 4. Data: 2006-02-23 09:14:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006 j...@n...org.inv wrote:

> [...]

    Tak jeszcze dla porządku: "tak jak kto potrzebuje".
    Nie ma jednego obowiązującego wzoru ewidencji VAT, bo różnych
    elementów które mają zastosowanie w różnych przypadkach jest
    całkiem sporo.
    Moim zdaniem jest to rozsądzne: narzucenie "wzoru na wszystkie
    przypadki" powodowałoby że większość podatników wypełniałaby
    wielgachne arkusze wykorzystane w paru procentach.
    Szkoda papieru :)

    > Ojeju, jakimi odrebnymi przepisami?

    Mój błąd :[, tak to jest jak się pisze "z głowy czyli z niczego".
    Zazwyczaj ustawodawca pisze "...zgodnej z odrębnymi przepisami",
    a tu masz - wprost odwołali się do ustawy o VAT :)
    No z przepisu wynika że trzeba zrobić "zestawienie",
    w którym odlicza się przychody VAT nie bedące przychodami dochodowymi
    i dolicza przychody nie będące przychodami dla VAT - i nic więcej.
    Jakby mi pasowało to bym nie kombinował tylko zrobił.... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)