  • 1. Data: 2002-06-19 19:41:07
    Temat: jak sprzedać samochod?
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Samochód osobowy jest na firmę (pkpir i VAT), amortyzowany przez 4,5 roku,
    jak go sprzedać, żeby uniknąć doliczania do dochodu firmy, zdecydowanie
    wolałabym opłacić PCC. Może coś w stylu darować komuśa ktoś potem po pół
    roku go sprzeda, albo w ogóle darować, czyjest jakis na to sposób?
    I jeszcze jedno pytanie czy na przystosowanie strychu na cele miszkalne
    potrzebne jest jakieś pozwolenie, chodzi mi o odliczenie takiego wydatku w
    PIT za 2001r.?
    Czekam ...K.

  • 2. Data: 2002-06-19 21:39:45
    Temat: Re: jak sprzedać samochod?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Kamila <K...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeqmcl$55a$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > potrzebne jest jakieś pozwolenie, chodzi mi o odliczenie takiego wydatku w

    Moim zdaniem darowizna to też zbycie i moze być tak samo potraktowane jak
    sprzedaż. Chociaż w przepisach jest rachej mowa o przychodzie ze sprzedaży.
    Ale tu dokładnie nie wiem.
    Jak chodzi o strych to konieczne jest pozwolenie na budowę wydane przez
    wydział Architektury oraz rozpoczęcie prac czyli zakup czegokolwiek na
    fakturę.
    Inaczej nie może być traktowane jak budowa (chociaż czasem zakres prac nie
    jest duzy i pozwolenia i projekty są tak naprawdę zbędne). Mozna wtedy
    wydatki odliczyć tylko jako remont domu.
    Sam chciałem skorzystać ale nie zdążyłem z papierami.

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-20 11:45:50
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Dzięki za odzew.
    Może ktoś jeszcze mógłby dodac parę słów do mojego pierwszego pytania,
    sprawa jest pilna. Z góry dziekuję.
    Pozdrawiam gorąco.
    K.
    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:aeqtra$j9k$1@sunsite.icm.edu.pl...

  • 4. Data: 2002-06-20 16:23:16
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Wyłącznie F-ra VAT. I rozliczenie amortyzacji.

  • 5. Data: 2002-06-24 16:22:03
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Nic mądry POLAK nie wymyśli?
    K.