  • 1. Data: 2003-07-09 15:18:09
    Temat: kasa fiskalna i odwieszenie działalności - pytanie
    Od: "misiowaty" <d...@w...pl>

    Witam
    Chciałbym ponownie rozpocząć działalność. Poprzednio musiałem korzystać z
    kasy fiskalnej, a teraz chciałbym prowadzić działalność tylko, że w innym
    miejscu i ewentualnie pod inną nazwą.
    Czy muszę korzystać z poprzednio używanej kasy, czy też dopiero po
    przekroczeniu 40.000 zł będę kupować kasę ( lub używać starą ).

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2003-07-09 20:02:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, misiowaty wrote:

> [...]
    >+ Czy muszę korzystać z poprzednio używanej kasy, czy też dopiero po
    >+ przekroczeniu 40.000 zł będę kupować kasę ( lub używać starą ).

    Zdaje się że już w tym roku problem był wałkowany z negatywnym
    wynikiem :(, ale nie pamiętam szczegółów.
    Standardowo zapowiem że "mało danych", a konkretnie:
    - *z którego zwolnienia "od kasy" korzystasz* ? Podstaw do
    zwolnienia jest kilka, przy niektórych jest czarno na
    białym "i jeśli poprzednio byli zwolnieni z obowiązku
    ewidencjonowania" !!
    - kiedy zaprzestałeś działalności ? Znasz ten cytat z rozporządzenia:
    ++++
    § 9.
    3. Podatnicy sš obowišzani do zwrotu odliczonych lub zwróconych im
    kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujšcych w przypadku, gdy w okresie
    trzech lat od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania:
    1) zaprzestanš ich używania;
    2) zaprzestanš działalnoœci;
    3) nastšpi otwarcie likwidacji;
    4) zostanie ogłoszona upadłoœć;
    [...]
    6) nie dokonajš w obowišzujšcym terminie zgłoszenia kasy do
    obowišzkowego przeglšdu technicznego przez właœciwy serwis.
    -----

    ??
    Ja się przy okazji po dobroci :) pytam, czy skoro zakończyłeś
    DG to zwróciłeś "ulgę kasową" ?

    No i pytanie, czy rozpoczniesz DG 1-osobowo czy jako S.C., bo
    S.C. jest samodzielnym podatnikiem VAT... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-10 08:03:49
    Od: "misiowaty" <d...@w...pl>

    Zaprzestałem działalności w 2000 roku. Nie zwracałem ulgi ponieważ nie
    korzystałem z niej ( księgowość za późno zareagowała na przekroczenie
    progu ).

    Planuje "odwiesić" DG taką jaka była czyli jednoosobową.

    Piotr

  • 4. Data: 2003-07-10 08:46:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2003, misiowaty wrote:
    [...]
    >+ Nie zwracałem ulgi ponieważ nie korzystałem z niej

    Acha.

    >+ Planuje "odwiesić" DG taką jaka była czyli jednoosobową.

    OK. Nie zeznałeś jeszcze na jakiej podstawie chcesz być zwolniony
    z kasy :), w rozporządzeniu jest stosik kombinacji.
    No i... szukałeś tej poprzedniej dyskusji o której wspomniałem ?

    pozdrowienia, Gotfryd