  • 1. Data: 2003-07-09 14:54:10
    Temat: Raty kredytu i odsetki
    Od: "Krzyś" <m...@k...com.pl>

    Mam pytanie. Czy spotkał się ktoś z Was Szanowni Grupowicze z orzeczeniem
    NSA lub wykładnią jakiejś izby skarbowej w następującym temacie. Zgodnie z
    ustawą o podatku dochodowym jeśli sprzeda się mieszkanie lub lokal i zgłosi
    się w urzędzie skarbowym, że otrzymane pieniądze przeznaczy się w ciągu 2
    lat na inwestycje mieszkaniowe, to nie trzeba płacić 10% podatku. Teraz mam
    problem. Mój klient sprzedał mieszkanie, poinformował US o tym, że pieniądze
    przeznaczy na potrzeby mieszkaniowe i z tych pieniędzy m.in. opłacał raty
    kredytu, który zaciągnął na budowę domu. Mój miejscowy US zakwestionował mu
    spłatę odsetek od rat tego kredytu i wziął pod uwagę w rozliczeniu sprzedaży
    mieszkania tylko spłatę kapitału. Nie mogę nigdzie znaleźć jakiegoś
    wyjaśnienia tej sprawy, tzn. np. definicji raty kredytu, czy wykładni lub
    orzeczenia NSA w tej kwestii. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi pomógł
    rozwiązać ten problem.

    Mój adres m...@k...com.pl

  • 2. Data: 2003-07-09 20:07:56
    Temat: Re: Raty kredytu i odsetki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Krzyś wrote:

    >+ Mam pytanie.

    Na razie nikt nigdy nic nie zeznał, choć pytanie padało:
    http://groups.google.pl/groups?num=100&hl=pl&inlang=
    pl&lr=&ie=ISO-8859-2&q=raty+OR+kredyt+OR+kredytu+ulg
    a+OR+ulgi+group%3A*.podatki

    :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-10 11:59:36
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Krzyś" [...]
> [...]
    > wyjaśnienia tej sprawy, tzn. np. definicji raty kredytu, czy wykładni lub
    > orzeczenia NSA w tej kwestii. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi pomógł

    Cos mi sie wydaje, ze US kombinuje dobrze.
    Klient mogl zaplacic kolejna rate z odsetkami, nastepnie
    WPLACIC kwote uzyskana ze sprzedazy mieszkania jako rate...
    co zmniejszyloby zadluzenie...
    Placac odsetki placi za koszt pieniedzy ktorye POZYCZYL, (nie splacil)
    a nie te ktore "wydatkowal".

    Jesli jeszcze nie uplynely owe lata, to moze splacic jeszce raty
    za pozostale pieniadze ?

    Boguslaw