  • 1. Data: 2008-03-07 21:02:01
    Temat: kilka umów zleceń i o dzieło (koszty uzyskania przychodu)
    Od: " pan_edziu" <p...@g...pl>

    Witajcie,
    będę wdzięczny za poratowanie w takiej sprawie:
    mam kilka umów-zleceń i o dzieło od różnych pracodawców,
    i teraz, czy sumować koszty uzyskania przychodu (komórka nr 44) do wpisania w
    pit-37 czy wpisać limit tj. 1953,23? (wszystkie koszty po zsumowaniu
    przekraczają ten limit)

    dzieki wielkie,
    pozdrowienia
    pan_edziu

  • 2. Data: 2008-03-07 21:55:30
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik " pan_edziu" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpisania w
    > pit-37 czy wpisać limit tj. 1953,23? (wszystkie koszty po zsumowaniu

    A skąd ten limit? Nie ma czegoś takiego!

    JS

  • 3. Data: 2008-03-07 22:46:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pan_edziu wrote:
> [...]
    > pit-37 czy wpisać limit tj. 1953,23? (wszystkie koszty po zsumowaniu

    limit dotyczy tylko umow o prace.
    sumujesz i wpisujesz sume.

  • 4. Data: 2008-03-07 23:26:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Mar 2008, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > limit dotyczy tylko umow o prace.

    wKF: nie tylko :O
    Niektóre umowy wykonywane osobiście też są limitowane, acz trzeba
    przyznać, że pewnie podana bezwiednie i nieściśle informacja
    o "pracodawcach" jest krytyczna: umowy o typowe usługi (czyli
    "dzieła" i "usługi na warunkach zlecenia") faktycznie limitom
    nie podlegają :)

    > sumujesz i wpisujesz sume.

    Najwyraźniej, a niniejszego posta należy uznać za "czepianie się
    dla porządku".
    Żeby się nie zdarzyło kiedyś, że ktoś uzyskawszy przychody ze zlecenia
    z tytułu "obowiązków społecznych lub obywatelskich" pominął limit!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-03-08 05:11:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Żeby się nie zdarzyło kiedyś, że ktoś uzyskawszy przychody ze zlecenia
    > z tytułu "obowiązków społecznych lub obywatelskich" pominął limit!

    ten kto z "obowiązków społecznych" zarobił tyle ze sie w kosztach nie
    zmiescil, pewnie o limicie wie, a ten kto nie wiem, pewnie tych kosztow
    bedzie mial ze 25 zl.