  • 1. Data: 2006-05-30 16:49:13
    Temat: kosztowna żona
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie , czy są jakieś sposoby by żona mająca status "współpracujący
    członek rodziny" nie była takim ciężarem dla firmy (firma na książce
    przychodów i rozchodów ) - oprócz rozwodu :D. Czy można jako koszty
    księgować jej pensję w mojej firmie?

    Pzdr

  • 2. Data: 2006-05-30 18:33:30
    Temat: Re: kosztowna żona
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    grim napisał(a):
> [...]
    > członek rodziny" nie była takim ciężarem dla firmy (firma na książce
    > przychodów i rozchodów ) - oprócz rozwodu :D. Czy można jako koszty

    Pytanie pomocnicze: czy jeżeli osoba współpracująca dostanie
    wynagrodzenie (i nie zostanie ono (bo nie może?) wrzucone w KUP) to czy
    ono musi być opodatkowane drugi raz (PIT4?)

    p. m.

  • 3. Data: 2006-05-30 21:11:07
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    grim wrote:
> [...]
    > członek rodziny" nie była takim ciężarem dla firmy (firma na książce
    > przychodów i rozchodów ) - oprócz rozwodu :D. Czy można jako koszty

    rozwiedź się. W ramach państwa wspierającego politykę prorodzinną to
    jest najlepsze wyjście.

  • 4. Data: 2006-05-30 22:30:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 May 2006, mvoicem wrote:

    > Pytanie pomocnicze: czy jeżeli osoba współpracująca dostanie wynagrodzenie
    > (i nie zostanie ono (bo nie może?) wrzucone w KUP) to czy ono musi być
    > opodatkowane drugi raz (PIT4?)

    Nie ma wyłączenia z opodatkowania przychodu tylko dlatego że jest
    wykluczone z kosztów - podobnie jest z karą umowną.
    Oczywiście problemem jest uparcie się na wypłacie wynagrodzenia,
    to ono powoduje podatek: przecież prowadzący nie ma obowiązku
    płacenia "osobie współpracującej" wynagrodzenia za pracę lub
    wykonane usługi! (no chyba że zawrze umowę o pracę, rezygnując
    ze "współpracy" co oczywiście statusu "współpracującego" nie
    zdejmuje)
    A "przyczynianie się do zaspokajania potrzeb rodziny" obowiązku
    podatkowego nie rodzi (bo jest wykonywaniem obowiązku ustawowego
    nałożonego przez KRiO a nie "wynagrodzeniem").
    Nie wiemy co grim miał na myśli :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)