  • 1. Data: 2005-05-12 12:39:20
    Temat: kto powinien to oplacic?
    Od: "Violetta" <b...@z...pl>

    Mam pytanie,
    pracodawca przesyla mi wynagrodzenie poczta. Jednak oplatami obciaza mnie.
    Czy to nie on powinien ponosic koszta ?

    Viola

  • 2. Data: 2005-05-12 17:16:23
    Temat: Re: kto powinien to oplacic?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Violetta" <b...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie,
    > pracodawca przesyla mi wynagrodzenie poczta. Jednak oplatami obciaza mnie.
    > Czy to nie on powinien ponosic koszta ?

    A na jakiej podstawie?
    On powinien ponieść koszty przelewu bankowego (moga wynosić 0 zł) a jak nie
    chcesz mieć konta, ani brac gotówki - to już Twój problem.

  • 3. Data: 2005-05-12 18:29:34
    Od: "Violetta" <b...@z...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > A na jakiej podstawie?
    > On powinien ponieść koszty przelewu bankowego (moga wynosić 0 zł) a jak
    nie
    > chcesz mieć konta, ani brac gotówki - to już Twój problem.

    Zostawialam nr konta, zostawialam oswiadczenie, ze zgadzam sie na
    przelanie wynagrodzenia na konto. Oni wpierw chcieli,aby kase odebrac w
    kasie firmy (400 km od domu) potem puscili przez poczte i to na moj koszt.
    Na co sie powolac, aby zwrocili to co zabrali?
    Viola

  • 4. Data: 2005-05-12 18:36:08
    Od: "opix" <s...@b...pl>

> [...]
    > Viola
    >
    > pracodawca ma obowiązek wypłacić pracownikowi wynagrodzenie za pracę
    w terminie -żaden przepis nie nakłada na pracodawcę obowiązek
    pokrywania kosztów które w związku z wypłatą wynagrodzenia pracownikowi
    wynikają ze strony pracownika .jeżeli w umowie o pracę nie ma klauzuli
    określającej odrębność w zakresie miejsca wypłaty wynagrodzenia
    domyślnie uznawane jest że jest to kasa pracodawcy lub konto bankowe .
    za prowadzenie konta bankowego pracownika płaci pracownik.

    --
    OPIX

  • 5. Data: 2005-05-12 22:59:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 May 2005, opix wrote:

> [...]
    >+ > w kasie firmy (400 km od domu) potem puscili przez poczte i to na moj
    [...]
    >+ pracodawca ma obowiązek wypłacić pracownikowi wynagrodzenie za pracę
    >+ w terminie

    ...i "w ustalonym miejscu"...

> [...]
    >+ określającej odrębność w zakresie miejsca wypłaty wynagrodzenia
    >+ domyślnie uznawane jest że jest to kasa pracodawcy

    Tyle i tylko tyle. Nic więcej o ile wiem - z Kodeksu Pracy :)
    Art. 29 par.3...

    >+ lub konto bankowe .

    ...tylko jak pracownik tak CHCE ;) !

    >+ za prowadzenie konta bankowego pracownika płaci pracownik.

    IMO problem w tym iz pracodawca *przekroczyl dyspozycję*.
    Z pensją nie wolno zrobić *nic* czego pracownik nie zadysponował
    - za wyjątkiem egzekucji komorniczej w określonym zakresie !
    AFAIK oczywiście.
    Więc jak pracodawca miał dyspozycję wpłaty na konto - to mógł
    ją wykonać (lub nie !) ale NIE MÓGŁ wypłacić "przez pocztę",
    bratu, sąsiadce, kotu sąsiada ;)...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)