  • 1. Data: 2006-03-01 14:45:20
    Temat: kwestia rozliczenia auta
    Od: Robert Steward <b...@a...pl>

    witam
    tytułem wstępu trochę faktów
    w październiku sprowadzona do kraju auto (umowa kupna 300 EURO),
    samochód wykorzystywany do D.G (kpir) i prowadzona ewidencja kilometrów
    w połowie grudnia trzeba było naprawić samochód, koszt 4000 złoty
    uznałem że jak wprowadzę auto na EśT, to uda się rozliczyć koszty naprawy,
    niestety samochód reneruje ciagłe straty (awarie) i jest nadmiernie
    paliwożerny.

    postanowiłem go sprzedać lub zamienić (sprzedaż następuje przed
    upłynięciem 6 miesięcy od zakupu (rejestracji))

    1. jaki podatek muszę zapłacić ? od ceny rynkowej, od ceny sprzedaży
    2. kiedy go muszę zapłacić w miesiacu sprzedaży, czy w momencie
    rozliczania pita rocznego ??
    3. jak wyglądać będzie sprawa podatku przy sprzedaży auta po 6 miesiącach ?
    4. czy urząd skarbowy nie zakwestionuje wprowadzenia samochodu jako
    środka trwałego (3490 zł), kiedy wartośc rynkowa samochodu (sprawnego)
    wynosi ok 12 - 15 tys.

    dziękuję za pomoc

    SR