  • 1. Data: 2008-04-09 20:41:52
    Temat: płatnik
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Trochę nietypowe jak na tą grpę alee... Czy ktoś z grupowiczów używa
    programu płatnika na komputerze z win98 i procesorem celeron 1700 ? Czy da
    się na tym pracować w miarę komfortowo ?
    --
    Marek

  • 2. Data: 2008-04-10 06:23:22
    Temat: Re: płatnik
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 Apr 2008 22:41:52 +0200, Marek napisał(a):

    > Trochę nietypowe jak na tą grpę alee... Czy ktoś z grupowiczów używa
    > programu płatnika na komputerze z win98 i procesorem celeron 1700 ? Czy da
    > się na tym pracować w miarę komfortowo ?

    Ogólnie rzecz biorąc to da się nadal używać płatnika pod Win98SE, procesor
    też wcale nie jest wolny, ale....

    1. Sprawdź czy masz włączone DMA we właściwościach dysku w managerze
    urządzeń.
    2. Jeśli baza danych jest bardzo duża (np > 100 pracowników), to będzie
    działać wolno
    3. Jeśli używasz bazy SQL a nie accesowej, to będzie działać wolno,
    4. Od lipca będzie trzeba używać bezpiecznego podpisu ze specjalnym
    czytnikiem. Wiele czytników nie ma sterowników do win 98 lub sterowniki te
    nie działają poprawnie.

  • 3. Data: 2008-04-10 08:26:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 09 kwiecień 2008 22:41
    (autor Marek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ftj9m7$4jc$1@inews.gazeta.pl>):

    > Trochę nietypowe jak na tą grpę alee... Czy ktoś z grupowiczów używa
    > programu płatnika na komputerze z win98 i procesorem celeron 1700 ? Czy da
    > się na tym pracować w miarę komfortowo ?

    Nie da. W momencie wysyłki program zawiesza się na około 10 minut i jest to
    znany problem, ale Prokom twierdzi, że 98 nie będzie już wspierał i koniec.
    Więc w teorii da się pracować, ale jak robisz dużo wysyłek to zapomnij. Do
    tego dochodzi problem czytnika, o którym jureq wspomniał.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-04-11 08:15:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Apr 2008 10:26:46 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > Więc w teorii da się pracować, ale jak robisz dużo wysyłek to zapomnij. Do
    > tego dochodzi problem czytnika, o którym jureq wspomniał.

    To nie jest 10 minut. Faktycznie trzeba odzekać 3 do 5 minut, ale mam
    jeszcze pod opieką 5 firm na 98 i na razie żadna nie leci z tego powodu
    do sklepu po nowy komputer ;). Zapowiadam im, że do lipca muszą załatwić
    certyfikaty, ale to też odkładają . Pewnie obudzą się jak wszyscy koło 14
    sierpnia.

  • 5. Data: 2008-04-11 14:29:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-11, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > certyfikaty, ale to też odkładają . Pewnie obudzą się jak wszyscy koło 14

    Uświadom ich, że jak tego nie zrobią do czerwca, to będą kupować Vistę.
    I nowy sprzęcik do niej. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl