  • 1. Data: 2005-10-02 14:26:38
    Temat: podatek 19%, a w praktyce ... 7 %
    Od: "tomekg" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zaczalem sie bawic w obliczanie podatku od dochodu i wyszly mi jakies dziwne
    kwiatki..
    Otoz: zarabiajac brutto 2700 pln, podstawa podatku wynosi: 2092 pln(500 pln
    ubezp. spol., 107 koszty uzysk.przych.)
    Czyli skladka wynosi: 19% x 2092 = 353pln. Ale... od tej skladki odejmujemy
    jeszcze kwote skl.zdrowotnej 170pln.
    i zostaje nam 183 pln., czyli 6,7777% kwoty brutto!!!!
    Czyli w praktyce placimy 7% podatek a nie 19% ?????

    A teraz pytanie dodatkowe.
    Dostajac taka a nie inna wyplate, mieszcze sie w 1progu podatkowym. W
    listopadzie dostaje podwyzke i przechodzedo podatku 30 %
    Czyli musze zaplacic podatek w kwocie 6504pln + z nadwyzki (czyli kwoty
    powyzej 37024pln) podatek 30%.
    Czy wtedy tez mam te wszystkie znizki i w praktyce wyjdzie mi nie 6504 pln
    (z 1 czesci - do 37024), tylko ten 12x183 pln (wczesniejsze obliczenia)?????
    i do tego podatek 30% z nadwyzki??

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2005-10-02 14:51:47
    Temat: Re: podatek 19%, a w praktyce ... 7 %
    Od: "1qa2ws" <1...@g...pl>

    Użytkownik "tomekg" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy wtedy tez mam te wszystkie znizki i w praktyce wyjdzie mi nie 6504 pln
    > (z 1 czesci - do 37024), tylko ten 12x183 pln (wczesniejsze

    To super podwyzki u Ciebie w firmie daja! Gdzie ty pracujesz, ja tez chce
    tam? Zarabiajac przez 10 miesiecy (styczen-pazdziernik) 2700 brutto, zeby
    wejsc w 2 prog podatkowy rocznie, to musialbys przez listopad i grudzien
    zarabiac 20000 brutto miesiecznie!

    Pozdrowka,

    1qa2sw

  • 3. Data: 2005-10-02 18:06:41
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Czy wtedy tez mam te wszystkie znizki i w praktyce wyjdzie mi nie 6504 pln
    > (z 1 czesci - do 37024), tylko ten 12x183 pln (wczesniejsze

    Ale motasz. Co wogóle chcesz obliczyć bo na razie to sie bierzesz za ten
    podatek od... wrotnie niż logika by wykazywała.
    Co z tego za radość, że wyszło ci 6,77% podatku jak i tak nie masz owych
    19%? - bo składki na kase chorych i tak musisz zapłacić. Gdybyś z jakiegoś
    powodu był zwolniony z tej składki (nie wiem czy wogóle jest taki przypadek)
    to wtedy zapłaciłbyś 19% bez pomniejszenia.
    A w praktyce to raczej nie każdy sie cieszy że mniej płaci podatku.
    Niektórzy odliczają w rozliczeniach rocznych remonty, budowy i sie okazuje
    właśnie że pomimo że teoretycznie płacili 19% to pratkucznie mniej o kasę
    chorych a tej składki nikt nie odda.
    Co do drugiej części to może ktoś ci pomoże kto rozumie o co ci chodzi albo
    wytłumacz o co ci tak naprawde chodzi.
    Zarabiając brutto 2700 nie musisz się cieszyć radością dostąpienia do
    drugiego progu bo cie to ominie.

    --
    PawełJ