  • 1. Data: 2007-01-19 14:49:31
    Temat: pole vat7 - 21
    Od: defalk <d...@d...inv>

    Intryguje mnie pole C21 w VAT7 - jezli ktos swiadczy uslugi elektroniczne
    dla firmy z USA, to
    wykazuje ta "sprzedaz" w tym polu czy nie?

    "Pozycja ta sluzy do wykazania wartosci dokonanych transakcji, ktore nie
    podlegaja opodatkowaniu w Polsce, a w zwiazku
    z ktorymi przysluguje podatnikowi prawo
    do obnizenia kwoty podatku naleznego, o ktorym mowa w art. 86 ust. 8 pkt
    1 w/w ustawy, lub prawo do zwrotu kwoty
    podatku naliczonego, o ktorym mowa w art. 87 ust. 5 w/w ustawy.

    Nalezy tu zwrocic uwage, ze w polu C21 podatnik nie powinien
    wykazywac tych transakcji, ktore dokonane w kraju
    nie dawalyby prawa do odliczenia podatku VAT
    z nimi zwiazanego. (Przykladowo uslugi edukacyjne sa w Polsce zwolnione z
    VAT. Swiadczenie tych uslug poza Polska nie
    podlega wiec wykazaniu w polu C21, gdyz brak prawa do odliczenia podatku
    naliczonego zwiazanego z tymi uslugami.)"

    A Tu z kolei pisza, ze uslug elektronicznych nie wykazuje sie na VAT7 :
    http://www.biznespartner.pl/index.php?id=957
    ale moze ten artykul jest po prostu stary?

    To jak to jest?

  • 2. Data: 2007-01-19 16:07:17
    Temat: Re: pole vat7 - 21
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-01-2007 o 15:49:31 defalk <d...@d...inv> napisał(a):

    > Intryguje mnie pole C21 w VAT7 - jezli ktos swiadczy uslugi elektroniczne
    > dla firmy z USA, to
    > wykazuje ta "sprzedaz" w tym polu czy nie?

    Ogólnie mówiąc tam wpisujesz świadczenie usług niematerialnych dla których
    miejscem świadczenia jest kraj w którym nabywca ma siedzibę, jeśli
    te usługi w Polsce nie są zwolnione z VAT