  • 1. Data: 2003-09-12 08:26:06
    Temat: przyszlosc samochodow z kratka
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    Czy ktos orientuje sie, kiedy maja wejsc w zycie nowe przepisy "likwidujace"
    szyby w samochodach z kratka?

    Pozdrawiam
    Lolas

  • 2. Data: 2003-09-12 08:33:11
    Temat: Re: przyszlosc samochodow z kratka
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Czy ktos orientuje sie, kiedy maja wejsc w zycie nowe przepisy
    "likwidujace"
    > szyby w samochodach z kratka?

    Jezeli bys rozwinal temat tych samocodow z kratka. Juz tyle wersji
    slyszalem, ze sam nie wiem ktore sa blizej prawdy.
    Wesje
    1. Mozliwosc odliczenia VAT od samochodow osobowych
    2. Mozliwosc odliczenia 1/2 VAT od samochodow osobowych
    3. Zastapienie kratki lita sciana
    4. Podwyzszenie ladownosci
    5. Podwyzszenie pojemnosci "paki"
    i jaki to bedzie mialo wplywa ma myto mostowe miniestra Pola

    Adam

  • 3. Data: 2003-09-12 08:54:34
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

> [...]
    > 4. Podwyzszenie ladownosci
    > 5. Podwyzszenie pojemnosci "paki"
    > i jaki to bedzie mialo wplywa ma myto mostowe miniestra Pola

    Ja slyszalem tylko o wymogu, aby zamiast szyb byla blacha, czyli
    jednoznaczne wyodrebnienie przestrzeni ladunkowej.
    Przymierzam sie do wymiany samochodu (planowalem to na polowe przyszlego
    roku), ale jesli maja sie zmienic przepisy, to moze warto pomyslec juz
    teraz?

    Lolas

  • 4. Data: 2003-09-12 09:26:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Adamski wrote:

    >+ > Czy ktos orientuje sie, kiedy maja wejsc w zycie nowe przepisy

    IMHO czyste dywagacje. Tego to nie wie sam minister finansów :>

> [...]
    >+ 1. Mozliwosc odliczenia VAT od samochodow osobowych
    >+ 2. Mozliwosc odliczenia 1/2 VAT od samochodow osobowych

    ...i dalej:
    6. przyjęcie unijnej definicji samochodu ciężąrowego, wyłączającej
    z "ciężarowości" nie tylko "kratki" ale również wszelkie vany
    (jako odmiana 4 i 5 :))
    7. przyjęcie powszechnej wykładni znaczenia VAT (zastrzeżenie:
    i nas NIE MA podatku VAT, jest PTU - co prowadzi do zasadniczej
    różnicy merytorycznej w podejściu do odliczania podatku: przy
    VAT "po prostu się odlicza", przy PTU "podatnik może.... jak
    mu Sejm i minister pozwoli oraz po spełnieniu XYZ warunków" :>)
    co prowadziłoby do odliczania VAT "od wszystkiego"

    ...z góry zeznaję że w "7" jakoś tak bez przekonania... :>

    >+ i jaki to bedzie mialo wplywa ma myto mostowe miniestra Pola

    Tia....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-15 06:39:56
    Od: "Irro" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4. Podwyzszenie ladownosci
    > 5. Podwyzszenie pojemnosci "paki"
    > i jaki to bedzie mialo wplywa ma myto mostowe miniestra Pola

    Krótko: W Min. Infr. przygotowywana jest zmiana rozp. min.: ciężarowym nie
    będize mógł być żaden dotychczasowy kombi/hatchback. Jednocześnie Min. Fin.
    NIE PLANUJE żadnych zmian... (sierpień 03)
    Ad. 1 - Min. Fin nie planuje zmian (sprawdzałem w sierpniu)
    Ad. 2. -> to nie żadna wersja, tylko propozycja lobbujących środowisk (np.
    pol. konf. pracod. pryw.), na wzór NIEKTÓRYCH krajów UE.

    Możliwe, że homolog. na cięż. będą uzyskiwały dwuosobowe kombi, jak na razie
    producenci nie wnioskowali o homologację takiej wersji (wyj. Astra..?)

    tak więc zakupy: raczej w tym roku.
    Po 1.1.04 "stare" homologacje zostaną poddane weryfikacji = utracą moc i
    zostaną przekonwertowane na osobowe (min. infrastr.)

    Pozdrawiam

    No i: Za kółka!

    Irro

  • 6. Data: 2003-09-15 10:01:31
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    > tak wi?c zakupy: raczej w tym roku.
    > Po 1.1.04 "stare" homologacje zostan? poddane weryfikacji = utrac? moc i
    > zostan? przekonwertowane na osobowe (min. infrastr.)

    Ale nie oznacza to chyba, ze straca waznosc homologacje na samochody juz
    sprzedane? Nie chcialbym obudzic sie w 2004 roku z samochodem osobowym :)

  • 7. Data: 2003-09-15 10:11:23
    Od: "Irro" <i...@w...pl>

    Uzytkownik "Lolas" <s...@l...it.pl> napisal w wiadomosci

    > Ale nie oznacza to chyba, ze straca waznosc homologacje na samochody juz
    > sprzedane? Nie chcialbym obudzic sie w 2004 roku z samochodem osobowym :)
    nie, krytyczna data ma byc 1.1.04, jesli zarejestrowales przed, jest ok,
    twoja ciezarówa dalej bedzie ciezarówa. Zapuscisz country music i dalej w
    polske ;)

    Irro

  • 8. Data: 2003-09-15 15:27:26
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

> [...]
    > twoja ciezarówa dalej bedzie ciezarówa. Zapuscisz country music i dalej w

    Kiedy bedzie wiadomo na 100%? Tak jak z podatkami do konca listopada, czy
    tez moga to wprowadzic kiedy zechca.
    Zastanawiam sie czy juz wykonywac jakies ruchy czy tez zaczekac, gdyby
    okazalo sie ze nie zmienia tego od 2004 roku

  • 9. Data: 2003-09-16 11:16:58
    Od: "Irro" <i...@w...pl>

> [...]
    > Zastanawiam sie czy juz wykonywac jakies ruchy czy tez zaczekac, gdyby
    > okazalo sie ze nie zmienia tego od 2004 roku
    lepiej juz!!!!
    jesli nie od stycznia to od kwietnia. poszukaj na necie tez informacji, juz
    troche jest, przewaznie mowa o 1.2004, to samo mówia w MI

    Irro

  • 10. Data: 2003-09-25 13:18:12
    Od: "Rafał Legutko" <l...@n...onet.pl>

    > nie, krytyczna data ma byc 1.1.04, jesli zarejestrowales przed, jest ok,
    > twoja ciezarówa dalej bedzie ciezarówa. Zapuscisz country music i dalej w
    > polske ;)

    A co z autkami juz zarejestrowanymi z homologacja przed koncem
    2003 w momencie sprzedazy?
    Nowe przepisy beda dotyczyc KAZDEGO rejestrowanego pojazdu (czyli rowniez
    uzywanych do tej pory jako ciezarowe?)
    Bo jak tak, to sprzedajacy bedzie musial naliczyc vat nalezny, a kupujacy go
    nie odliczy........racja?

    L.