  • 11. Data: 2008-03-06 17:46:34
    Temat: Re: składka zdrowotna zabiera mi pieniądze z ulgi na dziecko ?
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Trzeba było trochę grudniowych kosztów w styczniu rozliczyć.
    > W sumie jeszcze jest czas, o ile już podatku nie płaciłeś.

    Nie będę kombinował.
    Rozpocząłem wątek dlatego ponieważ zadziwiło mnie to, że dwie osoby
    o takiej samej sytuacji rodzinnej, identycznych dochodach, opodatkowane na
    tych samych zasadach, mogą mieć różne kwoty zwrotu z "ulgi prorodzinnej"

    Chodzi o sam fakt, że nie są równo traktowani przez system podatkowy,
    tylko z tego powodu, że jeden ma jedno źródło dochodu a drugi więcej.

    pzdr.
    boropi

  • 12. Data: 2008-03-06 17:58:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-03-2008 o 18:46:34 boropi <b...@w...pl> napisał(a):

    > Nie bede kombinowa?.
    > Rozpocz??em w?tek dlatego poniewa? zadziwi?o mnie to, ?e dwie osoby
    > o takiej samej sytuacji rodzinnej, identycznych dochodach, opodatkowane
    > na
    > tych samych zasadach, mog? mieae ró?ne kwoty zwrotu z "ulgi prorodzinnej"
    >
    > Chodzi o sam fakt, ?e nie s? równo traktowani przez system podatkowy,
    > tylko z tego powodu, ?e jeden ma jedno 1/4 ród?o dochodu a drugi wiecej.

    Tyle że kij ma dwa końce. Jeśli z działalności zarabiasz 10k na miesiąc,
    to zdrowotne dalj masz 200..

    pozdr,
    tommyz

  • 13. Data: 2008-03-07 10:40:52
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Po prostu znów bogaty ma lepiej, niż biedny.
    Trzeba przy tym pamietac, że składka zdrowotna jest nie na "siebie", tylko na tych,
    co się akurat leczą.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-03-07 19:18:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2008, t...@o...pl wrote:

    > Ale przecież zeruje Ci się podatek, więc o co chodzi??

    ...że zapłacił składkę zrowotną, której nikt nie zwróci.
    A jakby zapłacił podatek, to o kwotę składki zdrowotnej miałby więcej
    w kieszeni.

    > pozdr,

    wzjm, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-03-08 13:44:16
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "boropi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No tak, wiem ze ta "ulga prorodzinna" jest bardzo niesprawiedliwa i tak
    > naprawdę rodziny w złej sytuacji finansowej
    > nic na niej nie zyskają.
    > W moim przypadku drażni mnie to że jak ktoś zarobił identyczną jak ja
    > kwote, ale z jednego źródła
    > i ma 2 dzieci to odliczy całość ulgi, ja moge tylko jedną i to nie pełną.

    Czyli co?
    Wolisz sytuację, w krórej nie miałbyś prawa do odliczenia części zdrowotnego
    od podatku?
    Wtedy spokojnie mógłbyś sobie odliczyć ulgę na dzieci. I jeszcze by zostało
    :) Wtedy było by OK?
    I jedno i drugie jest ulgą. Co za róznica która z nich wyzeruje Ci podatek?

  • 16. Data: 2008-03-08 13:44:23
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0803072017120.3880@athlon64...

    > ...że zapłacił składkę zrowotną, której nikt nie zwróci.
    > A jakby zapłacił podatek, to o kwotę składki zdrowotnej miałby więcej
    > w kieszeni.

    No właśnie.
    Nie chodzi tu o to że "składka zdrowotna zabiera pieniądze z ulgi"
    tylko o sam fakt płacenia składki zdrowotnej.
    Tylko dziwne że dopiero przy rozliczeniu rocznym przyszła taka refleksja :)

  • 17. Data: 2008-03-08 16:39:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 07 marzec 2008 11:40
    (autor 666
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fqr63c$7gq$1@news.wp.pl>):

    > Trzeba przy tym pamietac, że składka zdrowotna jest nie na "siebie", tylko
    > na tych, co się akurat leczą. JaC

    Nie. To haracz na morderców.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 18. Data: 2008-03-08 18:18:47
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-03-2008 o 11:40:52 666 <u...@w...eu> napisał(a):

    > Po prostu znów bogaty ma lepiej, niż biedny.
    > Trzeba przy tym pamietac, że składka zdrowotna jest nie na "siebie",
> [...]

    A kto broni Ci się bogacić :) ?

    pozdr,
    tommyz

  • 19. Data: 2008-03-08 23:05:22
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > zostało :) Wtedy było by OK?
    > I jedno i drugie jest ulgą. Co za róznica która z nich wyzeruje Ci

    Nie tak.

    Wszystkie kwoty w zaokragleniu

    Zarabiając hipotetycznie w roku 30000

    Jeżeli zarobisz to z jednego źródła zapłacisz:
    2200 zdrowotnej i 2000 podatku

    Z etatu za 24000 i działalnosci za 6000 zapłacisz
    z etatu (1800 zdrowotnej i 1500 podatku) plus działalnosc tylko składka
    zdrowotna 2100 podatku nie wpłacisz.

    W pierwszym przypadku masz 2000 podatku z którego możesz sobie odliczać, w
    drugim tylko 1500 podatku z którego mozesz sobie coś odliczać.

    pzdr.
    boropi

  • 20. Data: 2008-03-09 08:09:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    boropi w <news:fqv6fi$fkb$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Wszystkie kwoty w zaokragleniu

    > Zarabiając hipotetycznie w roku 30000

    > Jeżeli zarobisz to z jednego źródła zapłacisz:
    > 2200 zdrowotnej i 2000 podatku

    Mi kalkulator płacowy pokazał (odpowiednio składka i podatek.:
    2275 i 2776 -- w zaokrągleniu to 2300 i 2800) do wypłaty 20200

    > Z etatu za 24000 i działalnosci za 6000 zapłacisz
    > z etatu (1800 zdrowotnej i 1500 podatku) plus działalnosc tylko składka
    > zdrowotna 2100 podatku nie wpłacisz.

    i znowu kalkulator pokazuje 1800 i 2200, do wypłaty 16200 (dodając te
    6000-2100 z DG wychodzi 20100)

    > W pierwszym przypadku masz 2000 podatku z którego możesz sobie odliczać, w
    > drugim tylko 1500 podatku z którego mozesz sobie coś odliczać.

    Czyli masz problem, że w ciągu roku wpłaciłeś za mało zaliczek, i nie ma z
    czego zwrotu...?

    Wniosek jest prosty -- zlikwiduj DG, przy 6000 PLN rocznie nie odliczysz
    nawet całej składki zdrowotnej ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]