  • 1. Data: 2006-05-20 10:35:47
    Temat: składki zdrowotne ZUS - gdzie błąd?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    w Rzepie piszą:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060519/p
    rawo/prawo_a_11.html

    "....W I kwartale 2006 r. przeciętne wynagrodzenie wyniosło 2539,55 zł.
    Przedsiębiorcy muszą więc zapłacić na zdrowie od kwoty nie niższej niż
    1904,66 zł. W 2006 r. składka wynosi 8,75 proc., czyli w marcu, kwietniu i
    maju jest to 166,66 zł....."

    Z kolei na stronie ZUS, składki za marzec, kwiecień, maj to:
    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm
    175,25

    w mojej ocenie w pierwszym tekście jest błąd i powinno być - czerwiec,
    lipiec, sierpień - ale być może źle coś odczytuję

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.mojewakacje.info/ )

  • 2. Data: 2006-05-20 11:22:03
    Temat: Re: składki zdrowotne ZUS - gdzie błąd?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    plusz napisał(a):

> [...]
    >
    > w mojej ocenie w pierwszym tekście jest błąd i powinno być - czerwiec,
    > lipiec, sierpień - ale być może źle coś odczytuję

    Jest błąd.
    Wynagrodzenia za I kwartał 2006 służą ustalenia podstawy do ZUS za 3
    "kwartał ZUSowski" (przesunięty o jeden miesiąc w stosunku do
    kalendarzowego czyli czerwiec - sierpień)).

    Fizycznie nie jest możliwe żeby uwzględnić w podstawie ZUS za marzec
    poziom wynagrodzeń z kwartału styczeń - marzec ;)
    10 kwietnia nie były jeszcze znane nawet w przybliżeniu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813