  • 1. Data: 2006-05-20 08:40:09
    Temat: Podatek od samochodu osobowego w firmie - prawda czy fałsz?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Czy ktoś słyszał, czytał, spotkał się z informacją, jakoby od przyszłego
    roku wszedł obowiązkowy podatek z tytułu używania firmowego samochodu
    osobowego (nie mylić z prywatnym!) w firmach? Doszły mnie takie plotki, a
    "dostawca" plotek upiera się, że wie to ze sprawdzonego źródła, które miał
    mi podać. Niestety na razie nie mam z nim kontaktu, więc nie wiem, co to za
    źródło. Lokalny urząd skarbowy nie jest w stanie przekazać konkretnych
    informacji - z jednej strony twierdzi, że nic nie wiadomo o takim podatku, z
    drugiej strony radzi zadzwonić w listopadzie i upewnić się. Paranoja.

    Podatek miałby rzekomo ukrócić/zmniejszyć proceder kupowania samochodów
    osobowych na firmy i używania ich w celach nie przyczyniających się
    bezpośrednio do uzyskania przychodu, czyli krótko mówiąc używania do celów
    prywatnych. Nie wiem, w jaki sposób miano by wyznaczyć granicę między
    używaniem firmowym a prywatnym, ale ponoć nałożono by ryczałt jednakowy dla
    wszystkich. "Dostawca" plotek zna już nawet jego wysokość - ok. 400
    zł/miesięcznie.
    Jakkolwiek niedorzecznie to wszystko brzmi, to nic już nie jest w stanie
    zdziwić mnie jeśli chodzi o obecny rząd.
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    --
    Nixe

  • 2. Data: 2006-05-20 09:13:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Nixe napisał(a):
    > Czy ktoś słyszał, czytał, spotkał się z informacją, jakoby od przyszłego
    > roku wszedł obowiązkowy podatek z tytułu używania firmowego samochodu
    > osobowego (nie mylić z prywatnym!) w firmach? Doszły mnie takie plotki, a
    [ciach]

    O właśnie. Plotki.

    Jakieś prace nad takim podatkiem trwają od dawna ale nasz Zyta kochana z
    kolejnych pomysłów sie wycofuje.
    Rozumiem, że Twój "kontakt" jest z Zytą na "ty"? Bo tylko ona w tej
    chwili wiec co ewentualnie szykuje ale zdaje się nawet ona nie wydumała
    jeszcze konkretów.
    I zdaje sam nie wie do końca jak by ten podatek miał funkcjonować.

    Ostatnia propozycja (to jest dalej propozycja, koncepcja, może
    ostatecznie projekt, ale niedopracowany) została wyśmiana przez
    konstytucjonalistów - podatek od zdarzenia gospodarczego którego
    zaistnienia się nie udowadnia a domniemywa na zasadzie "na chłopski
    rozum musiało zaistnieć bo wszyscy tak robią". To się 5 minut nie
    ostanie przed TK.

    Jeżeli Twój kontakt nie ma tych informacji od samej Pani Minister
    Finansów to albo to jest Duch Święty albo plotkarz czystej wody.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2006-05-20 10:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a n...@f...peel napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czy ktoś słyszał, czytał, spotkał się z informacją, jakoby od przyszłego
    > roku wszedł obowiązkowy podatek z tytułu używania firmowego samochodu
    > osobowego (nie mylić z prywatnym!) w firmach?

    u mnie w firmie jest tak ze jak uzywam samochodu służbowego w celach
    prywatnych to musze wyspowiadac sie z ilosci km. Pomnozyc je przez pewna
    stawke (ok. 50 gr) i kwota która wyjdzie jest moim dodatkowym dochodem a co
    za tym idzie - place od tego podatek. Ale tez słyszałem ze cos ma sie
    zmienic.

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załšczników, to ich nie ma ;)

  • 4. Data: 2006-05-20 10:17:02
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e4mmkb$pmi$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Maddy <m...@e...com.pl> pisze:

    > Jeżeli Twój kontakt nie ma tych informacji od samej Pani Minister
    > Finansów to albo to jest Duch Święty albo plotkarz czystej wody.

    Jest tym drugim, ale uważa się pewnie za pierwsze ;-)
    Dziękuję za utwierdzenie mnie w przekonaniu, że nie należy zawracać sobie
    głowy tego typu informacjami.
    Zwłaszcza, że przed chwilą dostałam info od własnej księgowej, która ryje w
    przepisach, projektach ustaw i rozporządzeń od dwóch dni i niczego
    konkretnego nie znalazła.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-05-20 10:28:08
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:20052006.588D363E@budzik61.poznan.pl>
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:

    > u mnie w firmie jest tak ze jak uzywam samochodu służbowego w celach
    > prywatnych to musze wyspowiadac sie z ilosci km.

    Zgadza się, ale nie do końca.
    Jesteś użytkownikiem samochodu służbowego (niezależnie czy to auto osobowe
    czy ciężarowe), a nie jego właścicielem.
    Jako pracownik "spowiadasz" się pracodawcy, a nie fiskusowi.
    To diametralna różnica.

    A to, o czym piszę miałoby dotyczyć właścicieli firmowych samochodów
    osobowych. Czyli krótko mówiąc - właściciel firmy kupuje sobie na firmę auto
    osobowe (w świetle przepisów VAT) i zazwyczaj część kilometrów wyjeżdża w
    celach służbowych, a część w celach prywatnych. Rząd chce (rzekomo) ukrócić
    ten proceder i narzucić na właścicieli firm haracz w postaci podatku z
    tytułu posiadania w firmie aut osobowych. Niezależnie od tego, czy auto
    faktycznie służy celom prywatnym czy nie. Założeniem jest, że służy, bo tak
    twierdzą pomysłodawcy projektu. Ich również zdaniem samochód w firmie ma być
    do pracy, a nie do wożenia dup właścicielom. Oczywiście tłumaczenie, że
    pracuje się nie tylko poprzez użytkowanie aut będących w świetle przepisów
    autami ciężarowymi (czyli wszystkie "kratkowce" z jednym rzędem siedzeń czy
    taką i owaką przestrzenią bagażową), ale również aut typowo osobowych, jest
    zdaniem pomysłodawców nie wystarczające.
    Ot kolejne paranoje naszego rządu :>

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2006-05-22 08:59:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4mmkb$pmi$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > podatek od zdarzenia gospodarczego którego
    > zaistnienia się nie udowadnia a domniemywa na zasadzie "na chłopski
    > rozum musiało zaistnieć bo wszyscy tak robią". To się 5 minut nie
    > ostanie przed TK.

    Optymistką jesteś, niepoprawną.
    "1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych pobiera
    się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    używa tego odbiornika".
    Nie tylko ładnych parę lat się ostało w ustawie o radiofonii i
    telewizji, ale trafiło do nowej ustawy o opłatach abonamentowych.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2006-05-22 12:17:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    Monday, May 22, 2006, 10:59:27 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    > telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,

    Chciałem cos napisać o narzędziu gwałtu ale chyba dam sobie spokój...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl