  • 1. Data: 2007-06-08 07:06:55
    Temat: spolka jawna i inny podzial zyskow
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Krotkie pytanie: jest sobie spolka jawna, w ktorej wspolnicy maja po 33,33%
    udzialow. Wszyscy placa liniowy podatek dochodzowy. Czy istnieje
    mozliwosc, aby w danym miesiacu, na mocy porozumienia pomiedzy wspolnikami,
    proporcja udzialu w zyskach byla inna niz 33,33%?

    Jesli nie, to pytanie pomocnicze: z tego co wiem, osoba ktora prowadzi
    dzialalnosc gospodarcza nie moze swiadczyc tych samych uslug w ramach
    umow zlecen i umow o dzielo. W takim razie, w jaki sposob moze swiadczyc
    osobiscie uslugi, ktore pokrywaja sie z profilem dzialalnosci spolki jawnej,
    a jednoczenie otrzymywac cale wynagrodzenie za te uslugi, z pominieciem
    podzialu pomiedzy wspolnikow?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 2. Data: 2007-06-08 07:49:49
    Temat: Re: spolka jawna i inny podzial zyskow
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 07:06:55 +0000, Przemyslaw Frasunek napisał(a):

> [...]
    > mozliwosc, aby w danym miesiacu, na mocy porozumienia pomiedzy wspolnikami,
    > proporcja udzialu w zyskach byla inna niz 33,33%?

    Jest możliwe pod warunkiem, że umowa spólki przewiduje inny podział.

> [...]
    > a jednoczenie otrzymywac cale wynagrodzenie za te uslugi, z pominieciem

    W zasadzie przy indywidualnej DG nie jest tak, że nie może świadczyć
    umów zleceń i o dzieło. Jak najbardziej może, tylko dochód z tych umów
    musi rozliczyć podatkowo razem z dochodem z działalności. Nie uważam się za
    specjalistę w takich dziwnych wypadkach, ale nie widzę powodu dla którego
    umowy wykonywane osobiście należałoby koniecznie wykonywać w ramach spółki
    w której się uczestniczy. W grę mogłyby tylko wchodzić przepisy o zakazie
    konkurencji.

  • 3. Data: 2007-06-12 07:44:33
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 08.06.2007 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:
    > W zasadzie przy indywidualnej DG nie jest tak, że nie może świadczyć
    > umów zleceń i o dzieło. Jak najbardziej może, tylko dochód z tych umów
    > musi rozliczyć podatkowo razem z dochodem z działalności. Nie uważam się za

    OK, dzieki za rozwianie watpliwosci.