  • 1. Data: 2003-10-06 14:54:07
    Temat: Re: umowa uzyczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Oct 2003, Wildcat wrote:

    >+ Czy moge uzyczyc lokal (na podstawie umowy uzyczenia) za koszt mediow? ....
    >+ po prostu wiecej nie chce:-)
    >+
    >+ Podatek chce placic wg zasad ogolnych czyli przychod = koszt czyli
    >+ dochod = 0
    >+
    >+ Czy ktos przerabial taki wariant?

    Nie. Ale zamieszałem się do dyskusji od jakiej kwoty płaci
    się podatek ;)
    Wariant pesymistyczny (do tego poparty opinią kancelarii na
    ichniej stronie www - link był w dyskusji), literalnie IMHO
    wynikający z przepisów ustawy - jest taki, że wtedy OBIE
    strony płacą podatek dochodowy od "wirtualnego dochodu"
    wyznaczonego przez "wartość rynkową równoważnej umowy
    najmu".
    Najemca - bo dostaje coś za darmo (a w ustawie jest "wartość...
    innych nieodpłatnych świadczeń")
    Wynajmujący - bo miał należny dochód który podarował, przy czym
    tu są zdania odrębne, ale jak dla mnie jeśli art. 16 nie określa
    dochodu wynajmującego (a tylko *wartość* przedmitu opodatkowania,
    będącą przychodem najemcy) - to również art. 11 nie określa
    przychodu pracownika - a "być może" przychód...pracodawcy
    z tytułu pensji pracownika ;), krótko mówiąc - IMO wariant
    pesymistyczny jest prawidłowy.
    No i ustawa przewiduje "częsciowo nieodpłatne świadczenia", pod
    co IMHO US podciągnie umowę z wyraźnie niższą kwotą czynszu.
    Nie wiem co by było jakby zaaplikować czynsz "socjalny"
    i twardo stać na stanowisku że "miasto też tyle bierze" ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-06 18:38:43
    Temat: umowa uzyczenia
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

[...]

    -----------------
    Pozdrawiam,
    Wildcat

  • 3. Data: 2003-10-07 07:07:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2003, Wildcat wrote:
    [...do Maddy...]
    >+ > > Czy moge uzyczyc lokal (na podstawie umowy uzyczenia) za koszt mediow?
    >+ ....
    >+ > > po prostu wiecej nie chce:-)
    >+ >
    >+ > Uzyczenie jest z mocy prawa nieodpłatne.
    >+
    >+ i nie bedzie sie Urzad Skarbowy czepial?

    ...nikt nie powiedział że nie będzie podatku :)
    Chodziło o to, że przy "użyczeniu" korzystający nie płaci
    *udzielającemu* nic. Podatek mogą płacić obaj :[
    W każdym razie jak korzystający płaci "coś za lokal" (media,
    o ile umowa jest na właściciela - i to właściciel powinien
    płacić) wtedy ja też myślę że "bezpłatne" (czyli użyczenie)
    tak zupełnie to nie jest.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-10-07 12:35:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wildcat napisał:

    > Czy moge uzyczyc lokal (na podstawie umowy uzyczenia) za koszt mediow? ....
    > po prostu wiecej nie chce:-)

    Uzyczenie jest z mocy prawa nieodpłatne.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl