  • 21. Data: 2007-01-29 19:29:55
    Temat: Re: wystawianie faktur a zaliczka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, defalk wrote:

    > A skad sie wzielo takie cos jak 'proforma'? Kto to wymyslil i po co?

    Bo księgowi nabrali nawyków :)
    Potrzebny jest (im) *jakiś* dokument eee.... "księgowy".
    Bo księgowy to on nie jest (owa proforma), natomiast *jakiś* dowód
    że kontrahent chce pieniędzy (i na co), najlepiej podpisany, to by
    się czasami przydał.
    Rzeczona "proforma" ma swoją urzędową nazwę - w rozporządzeniu ds. KPiR
    nazywa się toto "specyfikacja zamówienia" :>
    Ale lat "zwyczajow" nie wytępisz - ma być "proforma" i już, "specyfikacji"
    ci nie przyjmą :], "nie, bo nie"

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-01-29 19:35:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-01-2007 o 20:29:55 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Bo księgowi nabrali nawyków :)
    > Potrzebny jest (im) *jakiś* dokument eee.... "księgowy".

    A czemu nie jest wg Ciebie księgowy, skoro:
    1. stosują go księgowi
    2. niżej sam napisałeś o tym że się go w KPiR księguje
    :) ?

    pozdr
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??

    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

  • 23. Data: 2007-01-29 20:59:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, seb wrote:

    > tak ale zgodnie z ustawa o VAt wplata zaliczki powyzej 50% skutkuje
    > przymusem wystawienia faktury VAT

    Dla ścislości: tak *było* :)
    "skreśla się słowa: 'powyżej 50%'" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-01-29 21:04:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, t wrote:

    > A czemu nie jest wg Ciebie księgowy, skoro:
    > 1. stosują go księgowi
    > 2. niżej sam napisałeś o tym że się go w KPiR księguje
    > :) ?

    Ha!
    Bo nie jest na liście dowodow księgowych ;)
    Ale masz rację - jest dopuszczony warunkowo celem dokoniania wpisu
    zakupu towarów "p.o. dowodu księgowego do czasu otrzymania tego
    dowodu".

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2007-01-29 21:05:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, Krystian wrote:

    > zle Ci sie wydaje

    ...mi się też tak wydaje. Że piszesz o starych przepisach.

    > Czytaj ze zrozumieniem.

    Objaśnij!
    Naprawdę trudno dojść, co masz na myśli.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-01-29 21:32:25
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-01-2007 o 22:04:11 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Ale masz rację - jest dopuszczony warunkowo celem dokoniania wpisu
    > zakupu towarów "p.o. dowodu księgowego do czasu otrzymania tego

    Coś mi się zdaje że przy PK to jest nawet pełnoprawny dowód księgowy
    (nie myslić z podatkowy). Ktoś potweirdzi bądź zaprzeczy?
    (w sumie to dobry pretekst żeby poczytać ustawę o rachunkowowści więc
    jutro sam sobie odpowiem ;) ).