  • 11. Data: 2005-08-06 19:10:32
    Temat: Re: 1/2 etetu i D.G.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    news:1mrrpv3q6btf5.dlg@int.dyndns.org.invalid...

    > O tym mówisz: <http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3684_u.htm>?
    > Tam nic interesującego nie ma, oprócz "ulgi" dla rozpoczynających...
    >
    > Jeśli nie, to poproszę coś bliżej.

    Wlasnie, ja tez poprosze - juz mialem do Kwacha maila z petycja pisac :)
    Tamto z ta ulga to juz jest podpisane.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2005-08-06 19:35:46
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Wlasnie, ja tez poprosze - juz mialem do Kwacha maila z petycja pisac :)
    > Tamto z ta ulga to juz jest podpisane.

    O tym:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3772_u.htm
    Art. 2.
    W ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
    (Dz. U. Nr 137, poz. 887, z późn. zm.)[2] wprowadza się następujące zmiany:
    1) w art. 9:
    a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
    "2a. Osoba, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 - prowadząca
    jednocześnie pozarolniczą działalność, o której mowa w art. 8 ust.
    6
    pkt 1 - podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    tytułu tej działalności, jeżeli z tytułu wykonywania umowy
    agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług,
    do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy
    dotyczące
    zlecenia, oraz współpracy przy wykonywaniu tych umów podstawa
    wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe jest niższa
    od
    obowiązującej tę osobę najniższej podstawy wymiaru składek dla osób
    prowadzących pozarolniczą działalność. Może ona dobrowolnie, na
    swój
    wniosek, być objęta ubezpieczeniami emerytalnymi i rentowymi
    również
    z tytułu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4.",SIM

  • 13. Data: 2005-08-06 19:46:22
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1) w art. 9:
    > a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
    > "2a. Osoba, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 -

    Ta osoba, w mysl przytoczonego art. 6 ust 1 pkt 4 ustawy o SUS to:

    Art. 6. 1. (26) Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    podlegają, z zastrzeżeniem art. 8 i 9, osoby fizyczne, które na obszarze
    Rzeczypospolitej Polskiej są:
    1) pracownikami, z wyłączeniem prokuratorów,
    2) osobami wykonującymi pracę nakładczą,
    3) członkami rolniczych spółdzielni produkcyjnych i spółdzielni kółek
    rolniczych, zwanymi dalej "członkami spółdzielni",

    4) (27) osobami wykonującymi pracę na podstawie
    ^^^^^
    umowy agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do
    której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia,
    zwanymi dalej "zleceniobiorcami", oraz osobami z nimi współpracującymi, z
    zastrzeżeniem ust. 4,

    Zatem nie widze zwiazku tresci nowelaizacji z osobami zatrudnionymi na umowe
    o prace.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2005-08-06 19:47:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik SDD <s...@t...wszechwiedza.pl>
    w wiadomości <news:dd33mc$3rs$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Zatem nie widze zwiazku tresci nowelaizacji z osobami zatrudnionymi na umowe
    > o prace.

    Ja też, ale może ktoś widzi...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2005-08-08 16:37:26
    Od: "Rox" <r...@W...gazeta.pl>

    XYZ <x...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > również
    > z tytułu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4.",SIM

    Witam...
    czy ktoś wie coś na temat tej zmiany ? Prezydent już podpisał ?
    Czytałam o tym posta na biznesie Gazety, ale to, co już zostało podpisane
    przez Senat /nowelizacja / nie zawiera tego w treści...Może cos
    przeoczyłam...

    Jesli jeszcze to nie zostało podpisane / może veto ?/ to gdzie szukać adresu
    mailowego do "prezia" ? Też chętnie bym podpisała petycję...
    Czy taka zmiana na niekorzyść dla obywatela - może być uznana za niezgodną z
    Konstytucją?

  • 16. Data: 2005-08-09 16:10:15
    Od: "ziopo" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > tytułu tej działalności, jeżeli z tytułu wykonywania umowy
    > agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie

    To nie dotyczy osob zatrudnionych na etat. Wiec jak ktos jest na etacie
    i ma min 849 (brutto) , to moze spac spokojnie.