  • 1. Data: 2005-08-17 19:48:09
    Temat: 10% od wartosci sprzedanej nieruchomosci;
    Od: "adas;" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam!

    otoz zalozmy, ze dotyczy mnie przepisy "Ustawy o podatku
    dochodowym od osob fizycznych" w kwestii 10% podatku od
    sprzedazy mieszkania, ktorego jest sie wlascicielem krocej
    niz 5lat;

    mam zamiar skorzystac z mozliwosci wydania pieniedzy
    uzyskanych ze sprzedazy tego mieszkania na cele, ktore
    zgodnie z ustawa uprawniaja mnie do unikniecia tego
    podatku;

    konkretnie: mam kredyt na budowe domu, ktory sie lapie
    na ustawe, ale z mojego planu kredytowego wynika, ze w
    okresie 2 lat nie wydam na splate kredytu calosci przychodu
    ze sprzedarzy mieszkania;

    zatem bede sie lapal na podatek za pozostala kwote + odsetki
    karne; czy zatem moge juz teraz wplacic pewna kwote podatku
    i uniknac w ten sposob odsetek karnych?? zakladam, ze reszta
    podatku zostanie zniwelowana splata kredytu;

    gdyby sie tak nie dalo, to wielki ROTFL w polskiego systemu
    podatkowego; okaze sie bowiem, ze sprzedajac mieszkanie za
    np. 100 tys. PLN moge zaplacic od razu 10 tys. PLN podatku,
    albo przez dwa lata splacic np. 4 tys. PLN tego podatku, po
    to aby nastepnie (po dwoch latach) zaplacic 6 tys. PLN podatku
    plus odsetki karne, ktore - podejrzewam - beda wyzsze niz te
    4 tys. PLN;

    TIA;
    adas;