  • 1. Data: 2005-08-17 18:05:33
    Temat: zakup i sprzedaż samochodu
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    w jaki sposób opodatkować następującą transakcję: w 2003r leasinguję
    samochód "z kratką", następnie po zakończeniu leasingu odkupuję go w
    styczniu 2006r od firmy leasingowej. Jako niewatowiec nie odliczałem sobie
    VATu w 2003r, niestety w 2004r musiałem przejść na VAT i odliczałem od rat
    leasingowych VAT. Planuję zakup kolejnego nowego pojazdu i zamierzam w ciągu
    miesiąca zakupiony samochód w rozliczeniu sprzedać dealerowi, od którego
    będę kupował nowy samochód. Jak to opodatkować? Słyszałem, że jeżeli
    nowonabyty samochód (używany krócej niż 6 m-cy) odsprzedaje się w ciągu
    jednego miesiąca, to płaci się niższe opłaty skarbowe.
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Proszę o jakieś podstawy prawne.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2005-08-18 06:50:37
    Temat: Re: zakup i sprzedaż samochodu
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Jarek"
> [...]
    > ciągu jednego miesiąca, to płaci się niższe opłaty skarbowe.
    > Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Proszę o jakieś podstawy prawne.
    ------------------------------
    Jesteś płatnikiem Vat wiec napewno nie masz opłat skarbowych płacisz od
    sprzedaży Vat i juz a co do niżyszych opłat nie bardzo widze cos takiego ale
    dokładnie nie przerabiałam jeszcze takich transakcji wiec nie bede radzic
    jak to zrobic.
    Wiola

  • 3. Data: 2005-08-18 14:17:59
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > sprzedaży Vat i juz a co do niżyszych opłat nie bardzo widze cos takiego
    > ale dokładnie nie przerabiałam jeszcze takich transakcji wiec nie bede

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Jarek