  • 1. Data: 2003-02-10 10:41:12
    Temat: 10% podatku - muszę czy nie ?
    Od: "Kris" <k...@l...onet.pl>

    Witam

    Mam problem...
    Sprzedałem garaż który nabyłem od Spółdzielni w 2000 roku i kupiłem drugi 2
    bloki dalej w swoim bloku. Chodziło mi żeby mieć garaż w swoim bloku. :-)
    I moje pytanie:
    - Czy muszę zapłacić podatek 10% od sprzedaży swojego garażu w związku z
    nieprzekroczeniem 5 lat od nabycia...??
    Notariusz powiedziała, że tak. Zwolnienie według niej przysługuje jakbym się
    zadeklarowal że pieniądze przeznacze w ciągu 2 lat na cele własne
    mieszkaniowe /zakup, remont itp./
    Czy tak w rzeczywistości jest ?? Przecież ja sprzedałem nie w celach
    zarobkowych a po to by dosłownie za 2 dni kupić garaż w tej samej
    spółdzielni u siebie w bloku....

    Bedę wdzięczny za wszelkie porady i wskazówki.
    Czy jeżeli faktycznie musze płacić czy mogę prosić o rozłożenie na raty,
    częściowe umorzenie itp.....?? Gdzie znaleźć ustawe w necie która o tym
    podatku mówi...??

    Jeżeli można proszę o odp. na mój priv: k...@l...onet.pl

    Z góry bardzo dziekuję za wszelkie informacje

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-02-10 10:55:20
    Temat: Re: 10% podatku - muszę czy nie ?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Ja mam pytanie odnośnie tego samego podatku.
    W lipcu 2002 sprzedaliśmy z żoną działkę budowlaną i złożyliśmy oświadczenie
    w US o przeznaczeniu środków na inne cele mieszkaniowe. W maju 2002 (czyli 2
    miesiące wcześniej) kupiliśmy mieszkanie. Kwota kupna mieszkania
    wielokrotnie przekracza wartość działki. Czy możemy zaliczyć kupno
    mieszkania jako rozliczenie środków z działki? Plotka głosi, że tak ale nikt
    nie potrafił przytoczyć konkretnego przepisu.
    Darek

  • 3. Data: 2003-02-10 11:47:03
    Od: f...@p...onet.pl

    Witam , podobne problemy byly dyskutowane w watku :

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?
    t=artykul&group=pl.soc.prawo.podatki&aid=22590437

    prosze tam zajrzec i poczytac.
    Pozdeawiam
    Malgorzata

  • 4. Data: 2003-02-10 17:06:46
    Od: "Kris" <k...@l...onet.pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdeawiam
    > Malgorzata
    >
    > Pani Małgorzato niestety nie znalazłem...
    Nie upieram się, że nie było tego tematu ale nie mam czasu na przeglądanie
    archiwów...
    W dalszym więc ciagu proszę kogoś kto zechce mi pomóc o odpowiedź na moje
    zapytanie.
    Z góry dziekuję i przepraszam za to, że może zadaję pytanie które już padło.
    Jednak każdy przypadek jest inny i zależy mi na odpowiedzi konkretnie na
    moje pytanie... Pani Małgorzato....

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2003-02-10 21:56:30
    Od: f...@p...onet.pl

    Panie Krzysztofie,
    moja odpowiedź dotyczyła problemu Pana Darka( zakup mieszkania -sprzedaż
    działki)
    W sprawie sprzedaży i zakupu garażu nie nie potrafię pomóc, no chyba, że
    obowiązują takie same przepisy
    jak przy sprzedaży mieszkania .

    Małgorzata

  • 6. Data: 2003-02-10 21:58:24
    Od: f...@p...onet.pl

    Od niedawna mamy taki oto przepis w ustawie o PDOF:
    Art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e
    " Wolne od podatku dochodowego są: [....]
    [...] przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c): [...]

    e) w części wydatkowanej na spłatę kredytu lub pożyczki zaciągniętych na
    cele, o których mowa w lit. a) [zakup mieszkania, domu, budowa, itp.
    itd], w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej
    mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również
    na spłatę kredytu lub pożyczki zaciągniętych przed dniem uzyskania tych
    przychodów, nie wcześniej jednak niż 24 miesiące przed tym dniem,"
    A więc jeżeli kupił Pan nowe mieszkanie biorąc pożyczkę lub kredyt, a
    sprzedając działkę pieniadze przeznaczy Pan na spłatę tego zadłużenia ,
    które powstało nie wczesniej niż 24 miesiące przed zakupem
    mieszkania, to prawdopodobnie można zaliczyć kupno mieszkania jako rozliczenie
    środków z działki .
    Niestety w innym wypadku trzeba zapłacić podatek.
    Jeśli zaś pożyczono pieniadze na zakup tego nowego
    mieszkania od prywatnej osoby, a PCC nie zostało złożone ,to nie da się
    zaliczyc jako rozliczenie środków z działki .
    I tu także podatku nie da się uniknąć.

    Malgorzata

  • 7. Data: 2003-02-11 08:17:55
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Oczywiscie jest to ten sam problem. Nie wiem tylko od kiedy ten przepis
    obowiazuje? Moze zna ktos w jakim Dzienniku Ustaw jest ten przepis to sobie
    znajde.
    Darek