  • 1. Data: 2010-02-05 16:14:22
    Temat: Allegro po raz n-ty
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Kupiłem od osoby A, zapłaciłem X+przesyłka.
    Przychodzi towar - faktura wystawiona przez firmę B, na kwotę X.

    Czy takie coś można zaksięgować czy jest tu ukryty problem?
    (Abstrahuję od korekty, to chyba typowy "polisz-byznes" z którym można
    sobie rozmawiać do emerytury)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-02-07 11:51:33
    Temat: Re: Allegro po raz n-ty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 05 Feb 2010 17:14:22 +0100, Tomek napisał(a):

    > Kupiłem od osoby A, zapłaciłem X+przesyłka. Przychodzi towar - faktura
    > wystawiona przez firmę B, na kwotę X.

    1. Sprecyzuj: czy napewno firma B <> działalność gospodarcza osoby A.

    2. Jeśli chodzi o koszt przesyłki to wysłałbym maila z informacją, że
    jeśli w terminie np. 10 dni nie otrzymam faktury na pełną kwotę, to
    przekonsultuję poprawność przyjętego sposobu wystawiania faktur z ich
    urzędem skarbowym.

  • 3. Data: 2010-02-07 11:59:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-02-2010 o 12:51:33 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

    > 1. Sprecyzuj: czy napewno firma B <> działalność gospodarcza osoby A.

    To są dwie różne osoby - nawet jeśli to rodzina (wskazuje na to to samo
    nazwisko o i adres)
    to umowę zawarłem z osobą A a fakturę wystawiła osoba B (w ramach swojej
    DG).

> [...]
    > jeśli w terminie np. 10 dni nie otrzymam faktury na pełną kwotę, to
    > przekonsultuję poprawność przyjętego sposobu wystawiania faktur z ich

    Ta metoda ma wysoką skuteczność :-)

    Ale i tak pozostaje kwestia tego, czy mogę zaksięgować fakturę
    wystawioną przez inną osobę niż sprzedawca.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-02-07 12:59:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-07 12:59, Tomek wrote:
    > Ale i tak pozostaje kwestia tego, czy mogę zaksięgować fakturę
    > wystawioną przez inną osobę niż sprzedawca.

    Być może jest osobą współpracującą, albo został w inny sposób umocowany
    do zawierania umów w imieniu firmy B.

    Jedyne czego bym się obawiał to ewentualne roszczenie o zapłatę z firmy
    B (to, że zapłaciłeś osobie A to jest jakby Twój problem).

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-02-07 13:32:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Ale i tak pozostaje kwestia tego, czy mogę zaksięgować fakturę
    >wystawioną przez inną osobę niż sprzedawca.

    A czy gdziekolwiek bedzie figurowala ta osoba, ktora nazywasz (wlasciwym)
    sprzedawca?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-07 13:34:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-02-2010 o 14:32:26 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A czy gdziekolwiek bedzie figurowala ta osoba, ktora nazywasz (wlasciwym)
    > sprzedawca?

    W przelewie i w historii zakupów na Allegro

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-02-07 14:09:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-02-2010 o 13:59:33 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Jedyne czego bym się obawiał to ewentualne roszczenie o zapłatę z firmy
    > B (to, że zapłaciłeś osobie A to jest jakby Twój problem).

    Ok, dzięki.

    --
    Tomek