  • 1. Data: 2004-03-08 12:01:55
    Temat: Amortyzacja notebooka - jak najszybciej?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Jak najszybciej płatnik VAT może zamortyzować zakup notebooka (cena netto -
    nieco powyżej 4000zł)? Nie mogę nigdzie znaleźć konkretów nt. przyspieszonej
    amortyzacji...

    Jak jest z leasingiem? Pewnie można by z tego skorzystać - tylko ile trwa
    minimalny okres leasingowania? No i leasing to pewnie dodatkowe koszty, bo
    przecież nikt tego nie zrobi za darmo...

    Problem w tym, że po prostu za 3500 netto NIC sensownego kupić się nie da...
    :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 2. Data: 2004-03-08 19:37:30
    Temat: Re: Amortyzacja notebooka - jak najszybciej?
    Od: "Krzysztof" <k...@w...opole.pl>

> [...]
    netto -
    > nieco powyżej 4000zł)? Nie mogę nigdzie znaleźć konkretów nt.

    Witam
    30% (komputer) razy wspolczynnik 2 (szybki postep techniczny) czyli 60%
    rocznie.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 3. Data: 2004-03-10 00:10:15
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

> [...]
    netto -
    > nieco powyżej 4000zł)? Nie mogę nigdzie znaleźć konkretów nt.

    ====================
    jesli kupisz w marcu to w kwietniu mozesz wpisac jednorazowy odpis na ten
    rok w wysokosci 9/12 * 60% *4000 (lub jesli masz siedzibe na terenie gminy
    zagrozonej strukruralnym bezrobociem 9/12 * 90% *4000). W nastepnym roku
    amortyzujesz co miesiac od podstawy 4000 - mozesz tu rowniez stosowac
    wspolczynnik 2 zawsze a 3 jesli gmina zagrozona ...i tylko dla metody
    degresywnej (art.22k ust.4,5,6 oraz 2)

    Atomek

  • 4. Data: 2004-03-10 00:11:49
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    poprzednio blad: odpis jednorazowy mozesz dokonac juz w marcu

    Atomek

  • 5. Data: 2004-03-10 00:49:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Atomek wrote:

> [...]
    >+ ====================
    >+ jesli kupisz w marcu to w kwietniu mozesz wpisac jednorazowy odpis na ten

    Popisałem (głupoty) i skreśliłem :]
    Wypadałoby zapodać objaśnienie (podstawę prawną) do takiego postępowania.
    Bo w EŚT wypadałoby wpisać skąd taka możliwość wynika :) - czy
    miałeś na myśli amortyzację "atomową" wg. art.22k.4 i .5 ?

    >+ (lub jesli masz siedzibe na terenie gminy
    >+ zagrozonej strukruralnym bezrobociem 9/12 * 90% *4000).

    Wałkowano ze dwa razy, pewnie nie zawadzi przypomnieć: rozporządzenie
    utraciło już ważność a minister (poprzedni, AFAIK) był łaskaw bezczelnie
    oświadczyć że nie wypełni obowiązku ustawowego i nie ogłosi listy
    gmin: "nie bo nie". Dopóki Trybunał Stanu będzie u nas tylko straszakiem
    to nam do cywilizacji dużo będzie ciągle brakowało :]

> [...]
    >+ wspolczynnik 2 zawsze a 3 jesli gmina zagrozona ...i tylko dla metody
    >+ degresywnej (art.22k ust.4,5,6 oraz 2)

    Sprzeciw.
    Jakby to była metoda degrasywna to podstawa nie wynosiłaby już 4000 !
    Jak dla mnie to optymalna jest metoda przyspieszona, art. 22i.2.3

    Nadto ma ona zaletę w razie ew. przyszłej "rozbudowy", na co kiedyś
    Karol (zdaje się) uwagę zwracał....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-03-10 15:21:53
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    > Wypadałoby zapodać objaśnienie (podstawę prawną) do takiego postępowania.
    > Bo w EŚT wypadałoby wpisać skąd taka możliwość wynika :) - czy
    > miałeś na myśli amortyzację "atomową" wg. art.22k.4 i .5 ?
    ======
    zgadza sie i chyba to napisalem

> [...]
    > gmin: "nie bo nie". Dopóki Trybunał Stanu będzie u nas tylko straszakiem
    > to nam do cywilizacji dużo będzie ciągle brakowało :]
    ========
    A niech to - nie jest dobrze :(

    > Sprzeciw.
    > Jakby to była metoda degrasywna to podstawa nie wynosiłaby już 4000 !
    > Jak dla mnie to optymalna jest metoda przyspieszona, art. 22i.2.3
    ==================
    ja tez wole tu stosowac liniowke. A co do podstawy w degresywnej to sprawa
    jest dosc zawila ale bardzo dobrze opisana w artykulach GP. z grubsza
    wyglada to tak: w art.22k ust.6 jest napisane jak postepowac w roku
    nastepnym po roku w ktorym dokonalo sie odpisu jednorazowego. ustęp ten
    kieruje nas do ustepu pierwszego a wiec miejsca gdzie zdefiniowana jest
    amortyzacja degresywna. Czyli, amortyzacje degresywna rozpoczynamy dopiero w
    nastepnym roku po dokonaniu odpisu jednorazowego - a pierwszy rok
    amortyzacji degresywnej to podstawa 4000
    jeśli cie to interesuje moge poszukac tych artykułów, jeden napisany przez
    doradce a drugi pracownika US albo IS (niepamietam)

    Atomek

  • 7. Data: 2004-03-10 22:17:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > Bo w EŚT wypadałoby wpisać skąd taka możliwość wynika :) - czy
    >+ > miałeś na myśli amortyzację "atomową" wg. art.22k.4 i .5 ?

    Podałeś artykuły ale powołałeś się *wyłącznie* na metodę degresywną,
    dlatego się profilaktycznie przyczepiłem:

> [...]
    >+ > Jakby to była metoda degrasywna to podstawa nie wynosiłaby już 4000 !
    >+ > Jak dla mnie to optymalna jest metoda przyspieszona, art. 22i.2.3

    :)

    >+ A co do podstawy w degresywnej to sprawa jest dosc zawila

    A gdzie tam. Wobec pytań z zakresu VATu w pierwszym roku prowadzania
    DG wygląda naprawdę prosto :)

    >+ amortyzacja degresywna. Czyli, amortyzacje degresywna rozpoczynamy dopiero w
    >+ nastepnym roku po dokonaniu odpisu jednorazowego - a pierwszy rok
    >+ amortyzacji degresywnej to podstawa 4000

    "W nastepnym roku podatkowym podatnicy dokonuja odpisów amortyzacyjnych od
    wartosci poczatkowej zgodnie z ust. 1 lub art. 22i." ? Niech będzie.
    Ale kiedy ja właśnie jestem przeciw degresywnej o ile można stosować
    liniową... :) To czy zamortyzuje się "tak samo szybko" to jedno,
    a to jak amortyzować będą się przyszłe ulepszenia to drugie :) !
    A nuż widelec jeden z drugim dokupi jakiś drogi 'things'...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-03-11 09:52:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 10 Mar 2004 23:17:11 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Podałeś artykuły ale powołałeś się *wyłącznie* na metodę degresywną,
    > dlatego się profilaktycznie przyczepiłem:

    Wielkie dzięki, choć teraz to już na tyle się namieszało że nieco się
    pogubiłem :)

    Gdzie można znaleźć te wspomniane ustawy? Chciałbym to na spokojnie
    przeanalizować...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 9. Data: 2004-03-11 12:53:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Mar 2004, Jacek Osiecki wrote:
    [...]
    >+ Gdzie można znaleźć te wspomniane ustawy? Chciałbym to na spokojnie
    >+ przeanalizować...

    "oficjalna" wersja na isip.sejm.gov.pl
    Ale czasem "idzie jak żółw" i do tego jest w .PDFie ("nie lubię obsługi
    Acrobat Readera" :)).
    Zajrzyj na:
    www.gofin.pl
    www.podatki.pl

    I googla spytaj o ową ustawę dodając słowo "ujednolicony".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-03-26 14:36:35
    Temat: Prawo autorskie
    Od: Krzysztof Sielicki<k...@p...onet.pl>

    Drodzy Panstwo,

    moja sprawa odnosi sie do praw autorskich.

    Zostalem poproszony o odbicie kilku artykulow ktore naleza do bazy
    Biblioteki Narodowej w Warszawie. Uczynilem to z tymze za poswiecony
    czas wzialem odpowiednie wynagrodzenie.
    Czy naruszylem przez to prawo? Czy moge poniesc z tego powodu
    jakies prawne konsekwencje?

    Z wyrazami szacunku
    Krzysztof Sielicki

    -> http://usenet.pomocprawna.info