  • 1. Data: 2007-10-05 07:52:08
    Temat: Amotyzacja samochodu?
    Od: "periczapla" <p...@o...pl>

    Kochani jaka jest różnica w rozliczaniu amortyzacji samochodu nowego
    kupionego w salonie a dwu latka kupionego w komisie. Może ktoś mi to
    matematycznie wytłumaczyć i co jest w takim układzie bardzie opłacalne?

    z góry dzięki

  • 2. Data: 2007-10-05 11:07:56
    Temat: Re: Amotyzacja samochodu?
    Od: "and" <a...@W...gazeta.pl>

    periczapla <p...@o...pl> napisał(a):

    > Kochani jaka jest różnica w rozliczaniu amortyzacji samochodu nowego
    > kupionego w salonie a dwu latka kupionego w komisie. Może ktoś mi to
    > matematycznie wytłumaczyć i co jest w takim układzie bardzie opłacalne?

    Co jest bardziej oplacalne to musisz sam(a) wiedziec:).
    Nowy amortyzuje sie 5 lat, stary (ponad 6 mies) mozna w 30 miesiecy.
    Nowy z salonu mozna wziac na fakture i w leasing operacyjny.
    Stary z komisu moze nie byc mozliwosci wziecia faktury,a co za tym idzie
    leasing tylko finansowy (troche drozszy i na innych zasadach).
    Jezeli masz gotowke na zakup, to bardziej jest pytanie czy wolisz nowy czy
    uzywany:)

    pozdrawiam

    and

  • 3. Data: 2007-10-05 21:18:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    and w <news:fe55uc$bfe$1@inews.gazeta.pl>:

    > Nowy amortyzuje sie 5 lat, stary (ponad 6 mies) mozna w 30 miesiecy.

    and the winner is...

    To jakie liczby beda w najbliższym losowaniu Dużego Lotka?

    > Nowy z salonu mozna wziac na fakture i w leasing operacyjny.

    A stary z salonu nie mozna...?

    > Stary z komisu moze nie byc mozliwosci wziecia faktury,a co za tym idzie
    > leasing tylko finansowy (troche drozszy i na innych zasadach).

    O! To jest ciekawostka, że komis faktury nie wystawi, a to że wiąże się to z
    lo to druga ciekawostka

    To Ty mi jeszcze powiedz dlaczego ostatnio znajomy w lf nowego Hiluxa wziął
    i go jednorazowo de minimis zamortyzował?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-10-07 20:29:59
    Od: "and" <a...@W...gazeta.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):
    > A stary z salonu nie mozna...?

    Mozna, Zuki i Nysy pewnie tez...

    > O! To jest ciekawostka, że komis faktury nie wystawi, a to że wiąże się to

    Wystawi, ale jak sprzedajacy nie ma dzialalnosci i nie wystawi faktury, to
    podana przez niego cena bedzie cena netto komisu, a jak pewnie wiesz 40% lub
    wiecej VATu nie odliczysz, podobnie jak VAT z VAT marzy.

    > To Ty mi jeszcze powiedz dlaczego ostatnio znajomy w lf nowego Hiluxa wziął
    > i go jednorazowo de minimis zamortyzował?

    Nie wiem co to jest Hiluxa ale samochodow nie mozna jednorazowo (moze
    ponizej 3500 PLN...)

    Pozdrawiam

    and

  • 5. Data: 2007-10-07 20:35:50
    Od: "and" <a...@W...gazeta.pl>

    and <a...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > Nie wiem co to jest Hiluxa ale samochodow nie mozna jednorazowo
    osobowych samochodow... choc tworca watku nie zaznaczyl o jaki chodzi:)

    Pozdrawiam

    and

  • 6. Data: 2007-10-08 20:39:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Oct 2007, and wrote:

    > Wystawi, ale jak sprzedajacy nie ma dzialalnosci i nie wystawi faktury, to
    > podana przez niego cena bedzie cena netto komisu, a jak pewnie wiesz 40% lub
    > wiecej VATu nie odliczysz,

    Można po polsku?
    Jakiego VATu, skoro sprzedający (pierwotny, komitent) "nie wystawi f-ry"?
    Poza marżą oczywiście :)

    > podobnie jak VAT z VAT marzy.

    A to prawda. VATu od marży nie da się odliczyć. Ile tego będzie?

    > Nie wiem co to jest Hiluxa ale samochodow nie mozna jednorazowo (moze
    > ponizej 3500 PLN...)

    Hm.... to tak jak z pytaniem, czy można np. nie zapłacić podatku.
    W sumie można, tylko jest to nielegalne i później powoduje kłopoty ;)
    Inaczej mówiąc, wydaje mi się wysoce prawddopodobne, ze w tak dużym
    kraju jak Polska jakiś geniusz, który zastosował "de minimis" do
    nowego auta :D
    Ba, być może księgowa tak mu powiedziała :P
    Ciekawe, co będzie po kontroli dochodowego... :O

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-10-09 05:51:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0710072354090.904@athlon64>:

> [...]
    > nowego auta :D
    > Ba, być może księgowa tak mu powiedziała :P
    > Ciekawe, co będzie po kontroli dochodowego... :O

    A co ma być?
    Hilux to taki model Toyoty, który: "posiada kabinę kierowcy i nadwozie
    przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy
    pojazdu"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-10-09 06:06:44
    Od: "and" <a...@W...gazeta.pl>

    > Można po polsku?
    > Jakiego VATu, skoro sprzedający (pierwotny, komitent) "nie wystawi f-ry"?
    > Poza marżą oczywiście :)

    Chce kupic samochod z komisu, na fakture w leasing operacyjny, jednak
    samochod jest od osoby, ktora nie moze wystawic faktury.
    Komis proponuje ze do ceny jaka chce za samochod doliczy 22% VAT i wystawi
    mi fakture. Trace na tym czesc tego VATu ktora przy kupnie samochodu osob.
    nie moge odliczyc. Ot caly wic:)
    Rozwiazaniem wtedy jest leasing finansowy, ale trzeba cala operacje
    przeliczyc co sie bardziej oplaca.

    pozdrawiam

    and

  • 9. Data: 2007-10-09 07:48:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Oct 2007, 'Tom N' wrote:

    > A co ma być?
    > Hilux to taki model Toyoty, który:

    Nie zauważyłem podpuchy "samochodu" (bez "osobowego"), thx :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-10-09 07:59:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Oct 2007, and wrote:

    > Chce kupic samochod z komisu, na fakture w leasing operacyjny, jednak
    > samochod jest od osoby, ktora nie moze wystawic faktury.
    > Komis proponuje ze do ceny jaka chce za samochod doliczy 22% VAT

    Możliwości są ze trzy na początek:
    - o czymś nie wiem (albo jakiś przepis przeoczyłem, albo o czym nie
    napisałeś albo coś jeszcze)
    - oni podpadają pod kategorię "nie wiedzą co czynią"
    - albo jednak to jest sklep. Sklep a nie komis, przynajmniej dla Ciebie :)
    A i tak trzeba by sprawdzić, czy mimo tego nie mogą wystawić "VAT
    marża", bo mi się zdaje że tak.

    VAT IMO powinien należeć się wyłącznie od prowizji.

    pzdr, Gotfryd