  • 1. Data: 2007-10-05 06:47:32
    Temat: Zaległy ZUS i uciążliwe korekty deklaracji
    Od: "Andrzej S." <a...@a...pl>

    Dzien dobry,

    Drobnostka, ale spytam.
    Wykazano błędy w wielu składkach z odległej przeszłości.
    Naliczono odsetki. Idę płacić.

    Ale:

    - dowody opłat mam przynieść do pokoju nr iles tam.
    Czy nie wystarczy jak zapłacę, dobrze schowam dowody wpłat
    i ewentualnie kiedyś tam pokażę im?

    I najuciążliwsze, choć tego nie _nakazują_, a tylko _proszą_:

    - bym skorygował te deklaracje, w których mam błędy.
    - bym dostarczył dwie deklaracje z 1999r, (które najwyrazniej
    im sie zgubiły),

    Nie jestem już w temacie, nie mam Płatnika, jak mam
    wydrukować takie DRA? Czy można to wypisać ręcznie?

    Krótko: nie wystarczy powpłacać na odpowiednie konta?
    Napisać polecony do treserki, pochwalić za bystre oko
    i wyjaśnić co i jak?

    dziekuje i pozdrawiam serdecznie
    --
    A S

  • 2. Data: 2007-10-05 06:52:32
    Temat: Re: Zaległy ZUS i uciążliwe korekty deklaracji
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-10-2007 o 08:47:32 Andrzej S. <a...@a...pl> napisał(a):

    > I najuciążliwsze, choć tego nie _nakazują_, a tylko _proszą_:
    >
    > - bym skorygował te deklaracje, w których mam błędy.
    > - bym dostarczył dwie deklaracje z 1999r, (które najwyrazniej
    > im sie zgubiły),

    Nie wiem czy to ta sytuacja, ale - jeśli złożysz korekty
    to bieżesz to na siebie, jeśl dotarczysz to co się im zgubiło to podobnie.
    Skoro tylko proszą, to pewnie sami coś nabroili i liczą że ich uwolnisz
    od papierkowej roboty. Chyba że faktycznie nie złożyłeś tych dwóch
    deklaracji
    i nie masz potweirdzenia, a w tamtych pozostałych sa błędy których nie mogą
    z urzędu poprawić.

  • 3. Data: 2007-10-05 08:24:23
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej S. napisał:

    > - bym dostarczył dwie deklaracje z 1999r, (które najwyrazniej
    > im sie zgubiły),
    >
    > Nie jestem już w temacie, nie mam Płatnika, jak mam
    > wydrukować takie DRA? Czy można to wypisać ręcznie?

    a nei masz kopii, potwierdzonej pieczatka ze ZUS przyjal? No to jak masz
    to ksero robisz i uprzejmie ich informujesz ze zalaczasz dokumenty ktore
    zgubili raz jeszcze ;)