  • 1. Data: 2007-10-25 06:53:00
    Temat: Angielski za darmo, czyli 100% zwrotu kosztow?
    Od: "L.S." <i...@n...pl>

    Czy to prawda?
    Prowadze mikrofirme (2 osoby)
    Zapisalem siebie (jako wlasciciel) oraz mojego pracownika na j.angielski -
    na kurs.
    Fakturki mam na firme oczywiscie, w zwiazku z tym pytanie: Czy dostane 100%
    zwrotow kosztow poniesionych???
    A jak tak to gdzie ta kwota przechodzi (BAT-7? PIT-4? cos innego) i czy
    przechodzi odrazu czy jest np amortyzowana/rozkladana na np 10 miesiecy?
    (czyli nominalny czas trwania kursu)

    Dziekuje za odpowiedzi juz teraz.

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2007-10-25 06:58:09
    Temat: Re: Angielski za darmo, czyli 100% zwrotu kosztow?
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 25-10-2007 o 08:53:00 L.S. <i...@n...pl> napisał:

> [...]
    > na kurs.
    > Fakturki mam na firme oczywiscie, w zwiazku z tym pytanie: Czy dostane

    niby skąd ten zwrot i dlaczego?

    Piotr

  • 3. Data: 2007-10-25 07:00:44
    Od: "L.S." <i...@n...pl>

    > niby skąd ten zwrot i dlaczego?

    Nie wiem tak mi powiedziala ksiegowa ja tylko chcialbym sprawdzic ta
    informacje.
    Oczywiscie nie musze dodawac ze angielski jest nam potrzebny w pracy;) i
    dlatego sie zapisalismy na kurs.

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 4. Data: 2007-10-25 07:10:52
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 25-10-2007 o 09:00:44 L.S. <i...@n...pl> napisał:

    > Nie wiem tak mi powiedziala ksiegowa ja tylko chcialbym sprawdzic ta
    > informacje.
    > Oczywiscie nie musze dodawac ze angielski jest nam potrzebny w pracy;) i
    > dlatego sie zapisalismy na kurs.

    Może chodziło jej o zwyczajne wrzucenie w koszty.
    Przypuszczam, że instytucjom państwowym nie zależy teraz
    na douczaniu języków, bo przez to jeszcze więcej ludzi
    uciekło by za granicę.;)

    Piotr

  • 5. Data: 2007-10-25 07:15:18
    Od: "L.S." <i...@n...pl>

    No w koszta, ale 100% wartosci (dodam ze faktura jest na 0% - edukacja) )

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 6. Data: 2007-10-25 07:24:04
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 25-10-2007 o 09:15:18 L.S. <i...@n...pl> napisał:

    > No w koszta, ale 100% wartosci (dodam ze faktura jest na 0% - edukacja) )

    100% w koszty tak. czyli zwrot zazwyczaj 19%.
    wcześniej pisałeś o 100% zwrocie kosztów. to dość istotna różnica:)

    Piotr

  • 7. Data: 2007-10-26 05:24:07
    Od: "L.S." <i...@n...pl>

    > 100% w koszty tak. czyli zwrot zazwyczaj 19%.
    > wcześniej pisałeś o 100% zwrocie kosztów. to dość istotna różnica:)

    Przepraszam, operuje niepoprawnym jezykiem.
    Oczywiscie mialem na mysli 100% zwrotu kosztow, czyli jezeli zaplacilem 1500
    to 1500 dostane zwrotu a nie 10% z 1500

    P.S. Troche dziwne ze nikt poza Toba od wczoraj nie podjal tematu..moze
    wszyscy szukaja;d;d;d albo jeszcze lepiej ustawili sie w kolejkach na
    kursy;p

    pozdrawiam Piotrze

    Łukasz

  • 8. Data: 2007-10-26 05:56:35
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2007 07:24:07 +0200, L.S. napisał(a):

    > Przepraszam, operuje niepoprawnym jezykiem.

    I to jest pewnie ta przyczyna, dla której wszyscy "szukają" ;)

    > Oczywiscie mialem na mysli 100% zwrotu kosztow, czyli jezeli zaplacilem 1500
    > to 1500 dostane zwrotu a nie 10% z 1500

    Piotr Ci już napisał, że nie masz 100% zwrotu kosztów, a Ty uparcie to samo
    :)
    Najzwyczajniej w świecie, wpisujesz do wydatków kolumna 14 (stary wzór)
    kpir, czyli masz to w kosztach w całości. I o to Ci pewnie chodziło ;)

    A zwrot kosztów w tym wypadku, to 19% mniej podatku do zapłacenia, czyli
    podatek pomniejszy się o 285 zł.

    Gdybyś zapytał o to, czy całość faktury możesz wliczyć do kup, to byłoby
    śliczniej, choć i tak daliśmy radę, prawda? ;>
    Piotr wykazał się cierpliwością.

    pozdrawiam,
    Jagna - w kolejce na kurs ;p

  • 9. Data: 2007-10-26 07:47:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "L.S." <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, operuje niepoprawnym jezykiem.
    > Oczywiscie mialem na mysli 100% zwrotu kosztow, czyli jezeli zaplacilem
    > 1500 to 1500 dostane zwrotu a nie 10% z 1500

    A od kogo ten zwrot chcesz dostać i z jakiego tytułu?

  • 10. Data: 2007-10-26 08:52:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "L.S." <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A od kogo ten zwrot chcesz dostać i z jakiego tytułu?

    Ja sie podłączam do pytania. Padło już któryś raz i ciągle brak
    odpowiedzi, a ja tez bym chciała zwrot 100% - za seminarium o
    optymalizacji podatkowej (kupa kasy, brr, i nie powiedzieli o tych zwrotach)

    Tak, wiem, MSPANC ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl