  • 11. Data: 2007-10-26 09:01:58
    Temat: Re: Angielski za darmo, czyli 100% zwrotu kosztow?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Cavallino wrote:
    > A od kogo ten zwrot chcesz dostać i z jakiego tytułu?

    Może koledze chodzi o dofinansowanie z któregoś z projektów unijnych?

    Ale to nigdy nie było 100% dofinansowania.
    Z tego co pamietam to EU sponsorowała maksymalnie 80% kosztów wybarnych
    szkoleń M$

    Piotrek

  • 12. Data: 2007-10-26 09:16:55
    Od: "L.S." <i...@n...pl>

> [...]
    >
    > Ale to nigdy nie było 100% dofinansowania.
    > Z tego co pamietam to EU sponsorowała maksymalnie 80% kosztów wybarnych

    Nie nie , chodzi mi o dowolnie wybrany kurs w dowolnie wybranej szkole
    jezykowej.
    Ktos pytał do czego angielski?
    Odpowiadam: jest to niezbedny elemnt rozwijania i funkcjonowania w firmie
    (takie oficjalne przyjelismy stanowisko).
    Nie wiem od kogo ten zwrot, ale skoro np na nauke jest 0% stawki podatkowej
    to ...... no wlasnie

    Poza tym ciesze sie ze temat zostal ruszony, ale do tej pory nikt nie podal
    nam konkretow:( (bo jak widac nie tylko ja o to pytam)
    Konkrety = jakis paragram /punkt ustawy mowiacy ze mozna dostac 100% zwrotu
    lub 19% ...

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 13. Data: 2007-10-26 09:17:01
    Temat: Wzór księgi (było: Angielski za darmo, czyli 100% zwrotu kosztow?)
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 26 października 2007 07:56
    (autor Jagna
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <11bry1v9g5t8q$.18k5xdsllnx6y.dlg@40tude.net>):

    > Najzwyczajniej w świecie, wpisujesz do wydatków kolumna 14 (stary wzór)

    A o co chodzi z tym nowym wzorem i czy stary jest zły? Bo mój program ma 14
    i już.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 14. Data: 2007-10-26 09:26:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "L.S." <i...@n...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > podal nam konkretow:( (bo jak widac nie tylko ja o to pytam)
    > Konkrety = jakis paragram /punkt ustawy mowiacy ze mozna dostac 100%

    Uparty klient.
    Chce zwrotu i już, nie przyzna się od kogo i dlaczego.

    Chyba dalsza dyskusja jest zbędna.....

  • 15. Data: 2007-10-26 09:27:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <11bry1v9g5t8q$.18k5xdsllnx6y.dlg@40tude.net>):

    > A o co chodzi z tym nowym wzorem i czy stary jest zły? Bo mój program ma 14

    W nowym wzorze nie masz wydatków limitowanych na reprezentację i reklamę
    niepubliczną. W 2007 roku reprezentacja nie jest kosztem, a reklamy sie
    już nie dzieli na publiczną i niepubliczną - nie ma limitu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2007-10-26 09:31:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 26 października 2007 11:16
    (autor L.S.
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ffsbkl$dra$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Konkrety = jakis paragram /punkt ustawy mowiacy ze mozna dostac 100%
    > zwrotu lub 19% ...

    Słońce Ty moje... Pacz nam na usta: OD KOGO CHCESZ DOSTAĆ ZWROT?

    Wersja A) Pracodawca ci obiecał że ci odda... Idziesz do pracodawcy i możesz
    dostać nawet 100000000% zwrotu jak ma taki chómor.

    Wersja B) Masz swoją DG OF... Idziesz jak najszybciej i zatrudniasz księgową
    albo biuro rachunkowe, bo jak widać na razie nie łapiesz podstaw
    przedsiębiorczości. Księgowa wyjaśnia Ci, że od PRZYCHODU odejmujesz
    KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODU i w efekcie uzyskujesz ZYSK. I od ZYSKu płacisz
    podatek PIT... Koledzy założyli 19% zakładając, że łapiesz się w I próg.
    Oczywiście to nie do końca tak, bo jak łapiesz się w próg 0 (kwota wolna
    czy też strata) to odliczanie Ci da 0zł, jak w inne progi to odpowiednio
    skomplikowaniej niż 19 :D. Dla uproszczenia dyskusji: 19% jako przypadek
    klasyczny.

    Tak więc wciągając kursa w KUP, zyskujesz powiedzmy w uproszczeniu zwrot 19%
    który by poleciał na podatek.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 17. Data: 2007-10-26 09:31:29
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    L.S. pisze:

    > Nie wiem tak mi powiedziala ksiegowa ja tylko chcialbym sprawdzic ta
    > informacje.
    > Oczywiscie nie musze dodawac ze angielski jest nam potrzebny w pracy;) i
    > dlatego sie zapisalismy na kurs.

    Prawdopodobnie powiedziała Ci, że wrzucasz 100% wartości faktury w
    koszty. 100%, bo VAT jest 0%, więc VATu nie odliczasz.

    Skoro prowadzisz firmę, to powinieneś wiedzieć, co to znaczy, że
    wrzucasz 100% w koszty.

    cb

  • 18. Data: 2007-10-26 09:32:50
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2007 10:52:29 +0200, Maddy napisał(a):

    > Ja sie podłączam do pytania. Padło już któryś raz i ciągle brak
    > odpowiedzi, a ja tez bym chciała zwrot 100% - za seminarium o
    > optymalizacji podatkowej (kupa kasy, brr, i nie powiedzieli o tych zwrotach)

    > Tak, wiem, MSPANC ;)

    To może poprośmy o namiary na księgową... ;)
    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 19. Data: 2007-10-26 09:33:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 26 października 2007 11:27
    (autor Maddy
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ffsc8m$elk$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > W nowym wzorze nie masz wydatków limitowanych na reprezentację i reklamę
    > niepubliczną. W 2007 roku reprezentacja nie jest kosztem, a reklamy sie
    > już nie dzieli na publiczną i niepubliczną - nie ma limitu.

    A gdzie jest ten nowy wzór?
    I co grozi za stosowanie starego? (mam program ze starym i do tego nie
    korzystam z żadnych limitowanych reklam, tylko towar handlowy i KUP.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 20. Data: 2007-10-26 09:33:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    L.S. pisze:

> [...]
    > nam konkretow:( (bo jak widac nie tylko ja o to pytam)
    > Konkrety = jakis paragram /punkt ustawy mowiacy ze mozna dostac 100% zwrotu

    To ja stawiam tezę - nie ma takiego zwrotu. Nikt przedsiębiorcy nie
    ZWRACA ani 100% ani 19% wydatków na naukę angielskiego.
    Poza odpisaniem tego w koszty działalności nie widzę innego sposobu
    uzyskania chociażby częściowej rekompensaty.

    Zgodnie z zasadami logiki, jedyną metoda obalenia twierdzenia o
    nieistnieniu czegoś jest dowód na tego czegoś istnienie.

    Poproszę więc o dowody na tezę przeciwną.

    Może tak uda się wyprowadzić tą dyskusje z błędnego koła ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813