  • 1. Data: 2006-09-06 12:48:58
    Temat: Anulowanie faktury VAT
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    mam następujący problem. Muszę anulować trzy zaksięgowane faktury. Mam
    oryginały i kopie tych faktur. Jak to ująć w rejestrze sprzedaży VAT aby
    w przypadku kontroli nie mieć problemów? Czy opisywać jakoś te faktury?
    Doradźcie proszę bezpieczne wyjście.

    Postroofki

    P.S.
    Ryczałt+VAT

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2006-09-06 14:38:31
    Temat: Re: Anulowanie faktury VAT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-09-2006 o 14:48:58 DaNsOuNd <d...@a...pl> napisał:

> [...]
    > oryginały i kopie tych faktur. Jak to ująć w rejestrze sprzedaży VAT aby
    > w przypadku kontroli nie mieć problemów? Czy opisywać jakoś te faktury?

    Jeżeli nie wprowadziłeś ich do obrotu do mozesz chyba przekreślić, napisać
    'anulowano z powodu ...'
    i tyle.

  • 3. Data: 2006-09-06 17:43:02
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Jeżeli nie wprowadziłeś ich do obrotu do mozesz chyba przekreślić,
    > napisać 'anulowano z powodu ...'
    > i tyle.

    No tak, z wpisami w ewidencji przychodów tak ale co począć z wpisami w
    ewidencji sprzedaży VAT? Numeracja faktur poszła dalej więc nie mam
    możliwości uznać je za niebyłe. Więc mam je po prostu wykreślić w
    rejestrze czy jakoś skorygować. Jak to ugryźć??

    Postroofki

  • 4. Data: 2006-09-06 19:17:59
    Od: "Asia Profais.pl" <joanna(kropka)woznica@profais.pl>

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nick......: DaNsOuNd
    > name......: Daniel Rykowski
    > contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

    Można wystawić dowód wewnętrzny (DW) - napisać korekta faktur takich i
    takich z powodu....i kwota do wyksięgowania.
    Zarówno faktury jak i kopie trzeba przekreślić - napisać na nich
    "anulowano - z powodu..." wpiąć do dokumentacji razem z dowodem wewnętrznym
    i wyksięgować faktury zgodnie z DW- czyli zrobić księgowane odwrotne do tego
    którym te faktury były zaksięgowane.

    Pozdrawiam,
    www.profais.pl

  • 5. Data: 2006-09-06 19:40:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Asia Profais.pl wrote:

    > Można wystawić dowód wewnętrzny (DW) - napisać korekta faktur takich i
    > www.profais.pl

    A jaka jest podstawa prawna, wg której DW
    załatwi ten problem?

  • 6. Data: 2006-09-06 19:58:42
    Od: "Asia Profais.pl" <joanna(kropka)woznica@profais.pl>

    > A jaka jest podstawa prawna, wg której DW
    > załatwi ten problem?

    Ponieważ obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania zapłaty tu (art. 6
    ust. 8b pkt 10 ustawa dot VAT ). Ponieważ jak rozumiem faktura nie została
    doręczona nikomu i nie dokumentuje rzeczywistej transakcji i powinna zostać
    anulowana - ponieważ nie została wprowadzona do obrotu nie ma potrzeby
    wystawiania faktury korygującej. Patrz też wyrok NSA z dn. 19.12.2000 sygn.
    akt III SA 1715/99.

    Pozdrawiam,

    www.profais.pl

  • 7. Data: 2006-09-07 06:33:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Asia Profais.pl wrote:

> [...]
    > wprowadzona do obrotu nie ma potrzeby wystawiania faktury
    > korygującej. Patrz też wyrok NSA z dn. 19.12.2000 sygn. akt III SA

    Proponuję zatem nie nadużywać nazwy DW,
    ponieważ zasady wystawiania DW są w przepisach
    zdefiniowane. Wystarczy notatka w tej sprawie.

  • 8. Data: 2006-09-08 12:01:25
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Proponuję zatem nie nadużywać nazwy DW,
    > ponieważ zasady wystawiania DW są w przepisach
    > zdefiniowane. Wystarczy notatka w tej sprawie.

    Jeżeli dobrze zrozumiałem wypowiedzi to mam zrobić _storno_ (chociaż nie
    do końca wiem co to znaczy ale tak mi wyszło z instrukcji obsługi
    programu księgowego)) tych faktur, przekreślić oryginały i kopie, opisać
    na odwrocie dlaczego anulowano i wpiąć do segregatora. Tak??

    Postroofki

  • 9. Data: 2006-09-08 18:43:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Sep 2006, DaNsOuNd wrote:

    > Jeżeli dobrze zrozumiałem wypowiedzi to mam zrobić _storno_ (chociaż nie do
    > końca wiem co to znaczy ale tak mi wyszło z instrukcji obsługi programu

    No żesz... wyjątkowo nie z googla ;)
    http://www.slownik-online.pl/kopalinski/8D7995C57193
    78CEC12565940075F6C2.php
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Storno
    http://www.finanse.egospodarka.pl/10293,Storno,1,57,
    1.html

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-09-11 16:31:41
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > No żesz... wyjątkowo nie z googla ;)
> [...]

    ojeju! :) Wiesz dobrze że nie chodziło mi tyle o definicje nazwy STORNO
    co o "bezpieczną" procedurę anulowania faktur w programie księgowym.
    Tyle się człowiek naczyta o rożnych problemach innych podatników z US z
    powodu jakiegoś drobnego błędu że lepiej zapytać dokładnie oraz wyjść na
    lamę a potem spać spokojnie :)

    Postroofki

    P.S. To teraz na temat. Jak tak zrobię jak opisałem wcześniej to będzie
    prawidłowo??