  • 1. Data: 2005-10-25 14:03:07
    Temat: Aparat cyfrowy < 1500, odliczenie VAT
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Witam

    Wykonuje strony www i kupilem na firme (ryczalt, VAT) aparat cyfrowy za 1150
    netto (1403 brutto) i chcialbym odliczyc VAT od jego zakupu.

    Czy musze ujmowac ten aparat w jakies ewidencji ?

    Czy w przypadku likwidacji dzialalnosci chcac dalej uzytkowac aparat
    prywatnie bede zmuszony zaplacic odliczony podatek VAT ?

  • 2. Data: 2005-10-26 11:53:28
    Temat: Re: Aparat cyfrowy < 1500, odliczenie VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Oct 2005, Marcin wrote:

    > Wykonuje strony www i kupilem na firme (ryczalt, VAT) aparat cyfrowy za 1150
    > netto (1403 brutto) i chcialbym odliczyc VAT od jego zakupu.
    >
    > Czy musze ujmowac ten aparat w jakies ewidencji ?

    ...nie znam się na ryczałcie :[, nie wiem czy jakiś "wykaz
    wyposażenia" ma być.

    > Czy w przypadku likwidacji dzialalnosci chcac dalej uzytkowac aparat
    > prywatnie bede zmuszony zaplacic odliczony podatek VAT ?

    Tak. Od ceny nabycia (jakiś geniusz tak zmienił przepis).
    Przed liwkidacją DG trzeba wyprzedać wszystko co "jest w papierach"
    do gołej ziemi... wtedy VAT wyjdzie od faktycznej wartości
    sprzedaży.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)