  • 1. Data: 2005-10-25 14:46:28
    Temat: Wlochy - podatek w Polsce
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Witam

    W tym roku zarobię trochę pieniędzy we Włoszech, a
    równocześnie jestem zatrudniony na etacie w
    Polsce. Znam poniższe broszury i w zasadzie sprawa
    jest dla mnie jasna:

    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/broszury_in
    formacyjne/praca_najemna.pdf
    http://www.wcip.pl/publikacje_content.php?id=42

    Mam jednak dwa pytania.

    1. We Włoszech otrzymuję "na rekę" kwotę
    pomniejszoną o 30%. Czy przychód, będący podstawą
    do dalszych obliczeń, to kwota netto czy brutto?
    Przeczytałem, że:
    "Przychód - to otrzymane lub postawione do
    dyspozycji podatnika środki pieniężne."
    Na mój mały rozum przychód to kwota netto, czyli
    to co dają mi na rękę. Czy mam rację?

    2. Przy obliczaniu przychodu uzyskanego za
    gramanicą (po odjęciu maksimum 30 diet i
    przeliczeniu na złotówki), odejmuje się koszty
    uzyskania przychodu, tak jak w Polsce. Miesięcznie
    jest to 102.25 zł.
    Tu mam problem, bo mój okres pracy we Włoszech to
    nie są równe miesiące. W styczniu byłem 26 dni;
    teraz zacząłem pobyt 3 października i skończę 2
    grudnia (w sumie 61 dni). Czy w takim przypadku
    okres pobytu jakoś "zaokrągla się" do pełnych
    miesięcy; czy też "waży", tzn. za styczeń byłoby
    to 102.25*26/31 złotych?
    Na wszelki wypadek dodam, że na czas wyjazdu nie
    zmieniałem czasowo umowy o pracę, zatem pracodawca
    w Polsce płaci mi tak jakbym normalnie przychodził
    do pracy.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    Badania w dziedzinie medycyny dokonały tak
    olbrzymiego postępu,
    że dziś - praktycznie biorąc - nikt już nie jest
    zdrowy.
    Bertrand Russell