  • 1. Data: 2002-05-29 08:46:55
    Temat: Re: Art. 230 ksh
    Od: "p...@p...fm" <p...@p...fm>

    Witam,
    w poniedzialek podpisalam umowe spolki z o.o., gdzie uwzglednilam zapis
    art.230 ksh i zabezpieczylam sie w ten sposob:
    "Zarzad Spólki uprawniony jest do rozporzadzania prawami lub zaciagania
    zobowiazan do swiadczenia o wartosci przewyzszajacej dwukrotna wysokosc
    kapitalu zakladowego Spolki."
    Koniec cytatu!

    Mam nadzieje, ze to uchroni nas przed restrykcjami ze strony urzedu :)

    A sokoro nie masz tego zapisu, to niestety... za kazdym razem czeka cie
    podejmowanie uchwaly :(

    Pozdrawiam
    Anna Maria

  • 2. Data: 2002-05-29 09:13:10
    Temat: Art. 230 ksh
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Z brzemienia art. 230 ksh w powiązaniu z art. 17 ksh wynika, że zaciągnięcie
    zobowiązania przywyższającego dwukrotnie kapitał zakładowy bez odpowiedniej
    uchwały lub zapisów w umowie spółki skutkuje uznaniem czynności za nieważną.
    Czy ktoś się spotkał lub słyszał o wykorzystywaniu tych zapisów przez organy
    skarbowe w kontrolach?
    Może ktoś się spotkał z komentarzem na ten temat, a zwlaszcza ze sposobem
    zabezpieczenia się?
    --
    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2002-05-29 09:17:38
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Sławomir,

    W Twoim liście datowanym 29 maja 2002 (11:13:10) można przeczytać:
> [...]
    SD> skarbowe w kontrolach?
    SD> Może ktoś się spotkał z komentarzem na ten temat, a zwlaszcza ze sposobem

    słyszłem, że na podstawie tego art. podważają ważność faktur vat.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 4. Data: 2002-05-29 09:42:43
    Od: "MSW" <m...@w...pl>

    Panowie,

    za każdym takim razem gdy zobowiązanie przewyższa dwukrotnie kapitał
    zakładowy potrzebna jest zgoda zarządu - wszystko jest proste gdy zarząd nie
    składa się z 20 osób :)

    msw

  • 5. Data: 2002-05-29 12:58:46
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > A sokoro nie masz tego zapisu, to niestety... za kazdym razem czeka cie
    > podejmowanie uchwaly :(

    Raczej nie bo art. 230 mnie nie dotyczy ale zastanawiam sie nad
    zabezpieczeniem przed niefrasobliwoscia kontrahentów.

  • 6. Data: 2002-05-29 17:00:12
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    p...@p...fm wrote:

> [...]
    > kapitalu zakladowego Spolki."
    > Koniec cytatu!
    >
    > Mam nadzieje, ze to uchroni nas przed restrykcjami ze strony urzedu :)

    Troche dziwnie brzmi.
    Tak jakby do zaciągania mniejszych zobowiązań niz dwukrotnośc kapitału to
    zarząd nie miała prawa, tylko do tych wiekszych. Aż sie prosi, żeby sie
    ktos przyczepił.
    Raczej powinno być "bez ograniczeń" a nie " o wartości przewyższającej
    dwukrotna wysokość k.z....". Chyba nie prawnik formuował wam ten zapis.
    A jeżeli prawnik, to znajdźcie innego...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-05-29 17:01:17
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    MSW wrote:

    > Panowie,
    >
    > za każdym takim razem gdy zobowiązanie przewyższa dwukrotnie kapitał
    > zakładowy potrzebna jest zgoda zarządu - wszystko jest proste gdy zarząd
    > nie składa się z 20 osób :)
    Nie zarząd a zgromadzenia wspólników. To są dwa różne ciała.
    A uchwała może być podejmowana zwykłą wiekszościa głosów, chyba że umowa
    spółki stanowi inaczej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-05-29 21:37:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 May 2002, Magdalena Woloszyk wrote:

> [...]
    >+ > nie składa się z 20 osób :)
    >+ Nie zarząd a zgromadzenia wspólników. To są dwa różne ciała.

    Ano.

    >+ A uchwała może być podejmowana zwykłą wiekszościa głosów, chyba że umowa
    >+ spółki stanowi inaczej.

    Co nie zmienia postaci rzeczy - jak wspólników jest ze 20.
    to (zakładajac iż nie wszyscy się stawią) trzeba 2 tygodnie
    (coś tak) wcześniej zwoływać zebranie...

    Pozdrowienia, Gotfryd