  • 1. Data: 2002-05-29 06:44:05
    Temat: odsetki
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Pewnie się powtarzam, ale nie znalazłem nigdzie więc pytam.
    Jak policzyć odsetki od kwoty x (x - podatek od osób fizycznych)

    dziękuję za info Janusz

  • 2. Data: 2002-05-29 08:02:21
    Temat: Re: odsetki
    Od: "dzwonek" <n...@w...wat.waw.pl>

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale kalkulator odsetkowy masz w wersji
    excel lub online pod adresem www.biurour.prv.pl pozdro Norbi

  • 3. Data: 2002-05-29 08:07:41
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Janusz wrote:

    > Witam
    >
    > Pewnie się powtarzam, ale nie znalazłem nigdzie więc pytam.
    > Jak policzyć odsetki od kwoty x (x - podatek od osób fizycznych)

    To się tez nadaje do FAQ, ale niech tam, powtórze.
    Odsetki liczymy w nastepujący sposób:

    (kwota zaległości x liczba dnia zaległości x stawka odsetek*)/365

    *odsetki w formie ułamaka dziesiętnego, np. 25% = 0,25

    To jest wzorek zalecany przez ministra finansów.

    Wyliczone ta metodą odsetki zaokrąglasz do pełnych dziesiątek gorszy.
    Liczbe dni liczych od dnia następnego po ustawowym teminie płatności do dnia
    faktycznej zapłaty włącznie.
    Jeżeli w miedzyczasie zmieniły sie stopy odsetkowe, musisz dla czasu
    obowiązywania kazdej stopu wyliczyć odsetki osobno i zsumować.
    Np. przez 90 dni obowązywała stopa 27% - liczysz odsetki dla 90dni. Potem
    się zmieniła na 25% - patrzysz ile dnia zaległości "wpada" w stopę 25% i
    liczysz odsteki dla tych dni, itp, itd. Wyniki dodajesz, zaokrągalsz i
    zrobione.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-05-29 08:17:22
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    dzwonek wrote:

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale kalkulator odsetkowy masz w wersji
    > excel lub online pod adresem www.biurour.prv.pl pozdro Norbi

    A ja jestem zdania że samodzielne policzenie odsetek nikomu nie zaszkodziło.
    dobrze jest wiedzieć, co siedzi w środku, a nie bezmyslnie stosować
    narzędzia.

    Własnie wyporowadzam na prostą płace porwadzone prze zosobę bez elementarnej
    wiedzy o zasadach naliczania wynagrodzeń - na zasadzie "bo program sam to
    liczy". ZUS wlasnie zaciera łapki na myśl o tych wszystkich odsetkach :-(

    Dlatego - koledzy i koleżanki, zanim skorzystacie z kalkulatora, nauczcie
    sie liczyć odsetki samodzielnie.

    Jak to mawiał jeden mądry człowiek" jeżeli nie chce Ci się uczyć matematyki
    bo masz od tego księgową - to sie nie może dobrze skończyć"
    (ok, to był jakiś jankeski film, ale tam tez czasami cos mądrego sie usłyszy
    :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-05-29 08:48:02
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Janusz" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Pewnie się powtarzam, ale nie znalazłem nigdzie więc pytam.
    > Jak policzyć odsetki od kwoty x (x - podatek od osób fizycznych)
    >
    > dziękuję za info Janusz

    Do wyliczania odsetek MF zaleca wrór:
    (Kz x L x %)/365 = On =Opz
    Kz -kwota zaległości