  • 1. Data: 2002-03-09 21:45:24
    Temat: Auto w firmie
    Od: "Andrzej W. Ząbik" <z...@k...com.pl>

    Posiadam samochód, którego jestem właścicielem, jest obciążony kredytem,
    chciałbym używać go do celów firmowych z tą myślą był nawet kupowany, ale
    długo się zbierałem z rozpoczęciem działalności, trochę też utopiłem się z
    tym kredytem. Zdaje się, że najprościej to mogę korzystać z ryczałtu -
    kilometrówka, ktoś mi wytłumaczy o co dokładnie biega? Mieszkam na wsi ok.
    2000 mieszkańców, 10 km od miasta wojewódzkiego liczącego ok. 100 000
    mieszkańców i tam mam zamiar świadczyć usługi. Firma jest zarejestrowana na
    adres domowy czyli na wsi. Ten ryczałt jak widzę na biznes.elfin.pl ma
    związek z wielkością miasta więc podaje te informacje. Dojazdy do klientów
    to w końcu nie małe koszty zwłaszcza na początku działalności gdzie się nie
    przelewa z kasą i ciągle trzeba inwestować. Dumałem sobie jak by to autko
    przekazać na cele firmy tylko nie bardzo wiem jak. Jak na razie nie stać
    mnie ja jego natychmiastowy wykup z banku a raty trzeba płacić. A może te
    raty mógłbym wpisać jakoś w koszty? Pewnie raczej nie, ale warto zapytać.
    Wymyśliłem sobie, że firma leasing'owa go wykupi, a ja będę mógł wpuścić
    fakturami w koszty, dobrze główkuję? Tylko co ze sprzedażą, na zakupione
    autko mam fakturę VAT ale na moje nazwisko z czerwca ubiegłego roku i nie
    bardzo wiem czy firma leasing'owa kupuje od osób fizycznych.

  • 2. Data: 2002-03-11 09:37:57
    Temat: Re: Auto w firmie
    Od: "madalta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W. Ząbik" <z...@k...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > adres domowy czyli na wsi. Ten ryczałt jak widzę na biznes.elfin.pl ma
    > związek z wielkością miasta więc podaje te informacje.

    W tym roku ryczalty zostaly skasowane, chyba, ze ostatnio znow cos zmienili.
    Zreszta jezeli prowadzisz dzialalnosc gospodarcza to powinienes poprowadzic
    "Ewidencje przebiegu pojazdu" i rozpisywac kilometry. Wielkosc miejsowosci
    nie ma tu znaczenia, wazna jest wielkosz silnika.
    Pozdrawiam,

    Magdalena
    m...@p...onet.pl