  • 1. Data: 2002-03-09 18:58:52
    Temat: VAT od telefonu
    Od: "Gawer" <g...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl>

    Hej !!!
    Witam wszystkich.

    1. Bardzo prosze o wskazowke. Jak to jest z Vatem od faktur za telefon.
    Czy jesli faktura jest wystawiona np. 15.01.2002, a termin platnosci DO
    3.02.2002 to odliczam VAT w deklaracji za styczen czy tez musze go odliczyc
    dopiero w lutym ???

    2. Jesli moja faktura za telefon z grudnia zaginela gdzies na poczcie i
    poprosilem firme telekomunikacyjna o wystawienie duplikatu i otrzymalem go z
    data 10.01.2002 to czy Vat moge odliczyc w styczniu, czy on juz przepadl?

    Wiem ze to juz kiedys bylo ale nie moge sie tego doszukac.
    Z gory dziekuje za wszystkie podpwiedzi.

    Gawer
    g...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl

  • 2. Data: 2002-03-09 23:50:18
    Temat: Re: VAT od telefonu
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Mar 2002, Gawer wrote:

> [...]
    >+ 3.02.2002 to odliczam VAT w deklaracji za styczen czy tez musze go odliczyc

    W terminie płatności - luty.

> [...]
    >+ data 10.01.2002 to czy Vat moge odliczyc w styczniu, czy on juz przepadl?

    Nie przepadł.
    Po pierwsze z mocy ustawy masz 2 miesiące na odliczenie, po
    drugie właśnie wyGOOGLowałem zaciętą dyskusję (z grupy) o zaliczanie
    podatku od duplikatu :), wynikało że *chyba* i tak byś mógł.

    >+ Wiem ze to juz kiedys bylo ale nie moge sie tego doszukac.

    groups.google.com -> zaawansowane ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-03-10 01:04:00
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Sat, 9 Mar 2002 19:58:52 +0100, w
    <a6dm0t$87j$1@panorama.wcss.wroc.pl>, "Gawer"
    <g...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl> napisał(-a):

> [...]
    > 3.02.2002 to odliczam VAT w deklaracji za styczen czy tez musze go odliczyc

    Możesz w styczniu, możesz w lutym.

> [...]
    > data 10.01.2002 to czy Vat moge odliczyc w styczniu, czy on juz przepadl?

    Możesz jak najbardziej.

  • 4. Data: 2002-03-10 19:19:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Mar 2002, Radosław Popławski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > 3.02.2002 to odliczam VAT w deklaracji za styczen czy tez musze go odliczyc

    ???
    Czytałeś że to ZA TELEFON ? I *VAT* ?
    Może w lutym, może w marcu. Za styczeń może zapłacić ew.
    "odszkodowanie za nienależne odliczenie".

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (mogę być kilka dni nieosiągalny w sieci)

  • 5. Data: 2002-03-10 20:37:03
    Temat: Re: VAT od telefonu (lekko OT)
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 10 Mar 2002 20:19:30 +0100, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> zakodował:

    > Czytałeś że to ZA TELEFON ? I *VAT* ?
    > Może w lutym, może w marcu. Za styczeń może zapłacić ew.
    >"odszkodowanie za nienależne odliczenie".

    Tak mi się przypomniało zagadnienie, nad którym się kiedyś bezowocnie
    zastanawiałem.
    Jeszcze nie widziałem faktury VAT za telefon z podpisem wystawiającego
    (już nie mówiąc o odbiorcy). Jakie przepisy sankcjonują ważność takiej
    faktury?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-03-11 12:54:46
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeszcze nie widziałem faktury VAT za telefon z podpisem wystawiającego
    > (już nie mówiąc o odbiorcy). Jakie przepisy sankcjonują ważność takiej

    Rozp Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym
    par. 38.2.3
    AS

  • 7. Data: 2002-03-11 16:44:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 10 Mar 2002 20:19:30 +0100, w
    <P...@i...stanpo
    l.com.pl>, Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > ???
    > Czytałeś że to ZA TELEFON ? I *VAT* ?
    > Może w lutym, może w marcu. Za styczeń może zapłacić ew.
    > "odszkodowanie za nienależne odliczenie".

    Ale czytałem też interpretację tego przepisu wydaną bodajże przez
    Największego Intepretatora RP Mr Modzelewskiego.
    W skrócie przepis ten dotyczy faktur wystawianych na kilka miesięcy
    naprzód, np. na podstawie prognozowego zużycia danego media.

    W każdym bądź razie w firmie wszystkie faktury odliczamy w miesiącu
    wystawienia.

  • 8. Data: 2002-03-11 17:07:56
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Radosław Popławski <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

> [...]
    > naprzód, np. na podstawie prognozowego zużycia danego media.
    >
    > W każdym bądź razie w firmie wszystkie faktury odliczamy w miesiącu

    Ja juz sobie dalem spokoj.Odliczam wg daty zaplaty.
    Ale swoja droga porozmawialbym z tworca tego przepisu, czym on sie kierowal.
    Ciekawe jest co napisal o tym Zubrzycki:

    "...-jezeli faktura na te uslugi zawiera informację, jakiego okresu
    rozliczeniowego dotyczy. W takich przypadkach za miesiąc, w ktorym podatnik
    otrzymal..."

    Wychodzi na to, ze jak nie bedzie okresu rozliczeniowego to mozna odliczac
    normalnie :-)
    Po jakie licho taki przepis. Dla mnie jest to irracjonalne. Zreszta jak sie
    wczytac w ten nieszczesny przepis to mysle, ze nalezy przyznac racje
    Modzelewskiemu. Ciekawe kiedy dojdzie do jakiegos sporu przed NSA.

    Karol

  • 9. Data: 2002-03-11 20:22:07
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 11 Mar 2002 18:07:56 +0100, w <a6io6i$kqn$1@news.tpi.pl>, "Karol"
    <a...@b...com> napisał(-a):

> [...]
    > otrzymal..."
    >
    > Wychodzi na to, ze jak nie bedzie okresu rozliczeniowego to mozna odliczac

    Tzn. jeżeli np. faktura z Ery dotyczy lutego, a otrzymałeś ją teraz,
    to spokojnei rozliczasz ją w marcu.

    Jeżeli masz natomiast faktury prognozowe, np. z elektrowni czy gazowni
    na kilka miesięcy naprzód, to rozliczasz je po kolei w kolejnych
    miesiącach, których dotyczą.

    > Po jakie licho taki przepis. Dla mnie jest to irracjonalne.

    Cóż, tak jak nasz sejm :).

  • 10. Data: 2002-03-13 18:42:03
    Od: "Ania" <x...@w...pl>

    Witam wszystkich...nowy nagrupie jestem....ale podoba mi sie tu...;)

    (...)

> [...]
    > naprzód, np. na podstawie prognozowego zużycia danego media.
    >
    > W każdym bądź razie w firmie wszystkie faktury odliczamy w miesiącu

    I niedobrze. Nie szybciej niz w terminie platnosci wyszczegolnionym na
    fakturze! Odliczenie wczesniejsze = utrata prawa do odliczenia wogole + 30%
    sankcji. Bez mozliwosci korekty.
    A Mr Modzelewskiemu w tej interpreatcji...chodzilo o cos calkiem
    innego...jak mniemam...
    A mianowicie o to ze zgodnie z Konstytucja i Ordynacja podatkowa momenty
    powstawania obowiazku podatkowego moze okreslac tylko ustawa.... a ten
    szczegolny przypadek powstania obowiazku reguluje jak dotad
    rozporzadzenie...przepis jest wiec niekonstytucyjny...ale co to komu w kraju
    przeszkadza? Kto bedzie sie do NSA pchal o VAT od telefonu? (bo przeciez i
    Urzad Skarbowy i Izba skarbwa sa zwiazane rozporzadzeniem, dopiero NSA
    orzeka na bazie ustaw...)....

    Dla porzadku dodam ze po zmianach (czyli bodajze od 26 marca) zapis ten jest
    przeniesiony do ustawy (bo oczywiscie wiedzieli o tej "luce")...a wiec nie
    ma zmiluj sie...nie wczesniej niz w terminie platosci.

    Pozdrawiam,
    Mateusz M.